Gå til innhold

syk for skogen men bra for å gå med avisen...

Anbefalte innlegg

Latterlig... at 64 åringen har brokk og er for syk for å gå i ullent område.... men å jobbe med å dele ut avisen er han bra nok for... Jeg har selv jobbet med å dele ut aviser, det er meget tunge løft og mye gåing....klarer du å gå med avisen så er du ikke mye syk... og klarer i alle fall fint å gå i "vanskelig skog"

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10068580

Fortsetter under...

Unnskyld meg, men det er stor forskjell på å gå i ulendt terreng og å levere aviser. Jeg har gjort begge deler. Mange som går med avisen kjører bilen fra dør til dør og bærer i høyden noen få aviser om gangen.

Jeg vet ikke hvor du gikk med avisen, men det var i alle fall ikek samme sted som jeg gikk. Det er store forskjeller fra jobb til jobb, vet du.

Hvis han har såpass dårlige bein at han ikke kan gå i ulendt terreng, men klarer en avisjobb, så er vel det noe han har erfart at han klarer. Det er da vel flott at man klarer å ha en jobb istedenfor full trygd?

Her på DOL er det utrolig mye mistenkeliggjøring av folk som har ulike sykdommer og skavanker, og/eller som trenger delvis trygd.

Hva med å glede seg over at folk forsøker å jobbe? Og oppmuntre dem til å gjøre det?

Annonse

Hvis han har såpass dårlige bein at han ikke kan gå i ulendt terreng, men klarer en avisjobb, så er vel det noe han har erfart at han klarer. Det er da vel flott at man klarer å ha en jobb istedenfor full trygd?

Her på DOL er det utrolig mye mistenkeliggjøring av folk som har ulike sykdommer og skavanker, og/eller som trenger delvis trygd.

Hva med å glede seg over at folk forsøker å jobbe? Og oppmuntre dem til å gjøre det?

Jeg og får mye vont hvis jeg går i ulendt terreng. (Burde sikkert gjøre det mye for å bli bedre jeg da kanskje..) Men greier meg fint på flatmark. Har migrert ryggvirvel og klem på nerver og muskler. Kan godt se for meg at skapningen greier seg på flatmark i en slik jobb. Ikke sikkert han har femti kvartaler å gå heller.

Står det noe sted at dette avisbudet/bilmekanikeren går på trygd?

Jeg og får mye vont hvis jeg går i ulendt terreng. (Burde sikkert gjøre det mye for å bli bedre jeg da kanskje..) Men greier meg fint på flatmark. Har migrert ryggvirvel og klem på nerver og muskler. Kan godt se for meg at skapningen greier seg på flatmark i en slik jobb. Ikke sikkert han har femti kvartaler å gå heller.

mannen min er helt motsatt. Fikser ikke å gå noe særlig på flatmark, men kan gå milelange turer i hurtig tempo i ulendt terreng. Jo mer ulendt, jo bedre er det for hans vonde knær, så man har alle varianter :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...