Gjest kleskode Skrevet 11. september 2012 Skrevet 11. september 2012 Jeg har blitt kalt inn til en "uformell samtale" i en potensiell ny jobb. Det gjelder en jobb i en investeringsbank. Jeg føler meg så veldig formell i en dressjakke/dress. Går det greit å ha på seg en pen sort bukse og skjorte? 0 Siter
caprice Skrevet 11. september 2012 Skrevet 11. september 2012 Hva med pen sort bukse, skjorte/bluse og blazer? Det er en bank og der er de vel ofte mer formelle enn andre steder, eller? Vi har en kollega som jobbet i bank før. Hun var SÅ formell i klesveien da hun kom til vårt store IT firma. Tok litt tid før hun vennet seg til vår "laid back" stil. 0 Siter
Gjest kleskode Skrevet 11. september 2012 Skrevet 11. september 2012 Hva med pen sort bukse, skjorte/bluse og blazer? Det er en bank og der er de vel ofte mer formelle enn andre steder, eller? Vi har en kollega som jobbet i bank før. Hun var SÅ formell i klesveien da hun kom til vårt store IT firma. Tok litt tid før hun vennet seg til vår "laid back" stil. Det var denne blazeren jeg ønsket å droppe:) Og jeg tenkte kanskje det gikk greit siden det var en uformell samtale. Men kanskje jeg bør ha den på for å være på den sikre siden. 0 Siter
Sør Skrevet 11. september 2012 Skrevet 11. september 2012 Du bør absolutt ha på deg dress og slips hvis du skal til et intervju (uformelt eller ei) i en bank. Det indikerer at du vet å kle deg til situasjonen, og får dem til å føle at du er "en av dem". Lykke til! Med vennlig hilsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.