Gå til innhold

Stavmikser og foodprosessor

Anbefalte innlegg

Har begge deler i skapet mitt. Problemet er at jeg ikke kommer på noe å bruke dem til! Har hakket litt nøtter i foodprosseroren, samt lagt dipp og salsasaus, men ikke noe mer. Stavmikseren aner jeg ikke hva jeg skal bruke til.

Har dere oen gode forslag? Noen oppskrifter? Evt linker til oppskrifter?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/383623-stavmikser-og-foodprosessor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

[quote name=Shira :o)' timestamp='1347392627' post='4810773]

http://www.tv3.no/hellstrom/oppskrifter

Hellstrøm bruker stavmikser til supper, jeg har ikke testet ut disse oppskriftene, men tenkte at jeg skulle prøve noen av dem.

Jeg bruker stavmikseren hele tiden til hjemmelagde supper. Det høres kanskje kjempepes ut å lage suppe selv, men det går faktisk ganske kjapt, og smaker kjempegodt. Dessuten er det fullt av vitaminer og smak. Prøv feks denne her som heter Hot onsdagssuppe.

Du kan jo evt erstatte svinekjøttet med ferdige kjøttboller for å spare tid. Kikerter dropper jeg også noen ganger fordi de ikke har det i Kiwi butikken på hjørnet.

Ingredienser400 g renskåret svinekjøtt i strimler 1 ts salt ½ ts pepper 2 ss rapsolje til steking

2 stk gulrot , i skiver1 stk løk , delt i biter1 boks hermetiske kikerter 1 boks hermetiske tomater , grovhakket1 dl langkornet middagsris 4 dl lett kokosmelk 7 ½ dl lys kjøttbuljong 2 ss rød karripasta

Slik gjør du:. Bland alle ingrediensene til suppen, unntatt kjøtt og kikerter, og kok opp. Kok i femten minutter før du kjører suppen med stavmikseren.

2. Krydre kjøttstrimlene og brun dem i en panne. Hell væsken av kikertene og tilsett dem sammen med kjøttet i suppen før servering.

Ellers har vi flere ganger kjørt div grønnsaker sammen i foodprosessor og laget grønnsaks puré/saus til feks svinestek, kyllingfilet etc etc. Smaker godt og er en fin måte å bruke opp restegrønnsaker, litt slitne grønnsaker (myke) e.l på. Vi har blitt mye flinkere til ikke å kaste mat hjemme hos oss nå.

Gjest Shira :o)

Jeg bruker stavmikseren hele tiden til hjemmelagde supper. Det høres kanskje kjempepes ut å lage suppe selv, men det går faktisk ganske kjapt, og smaker kjempegodt. Dessuten er det fullt av vitaminer og smak. Prøv feks denne her som heter Hot onsdagssuppe.

Du kan jo evt erstatte svinekjøttet med ferdige kjøttboller for å spare tid. Kikerter dropper jeg også noen ganger fordi de ikke har det i Kiwi butikken på hjørnet.

Ingredienser400 g renskåret svinekjøtt i strimler 1 ts salt ½ ts pepper 2 ss rapsolje til steking

2 stk gulrot , i skiver1 stk løk , delt i biter1 boks hermetiske kikerter 1 boks hermetiske tomater , grovhakket1 dl langkornet middagsris 4 dl lett kokosmelk 7 ½ dl lys kjøttbuljong 2 ss rød karripasta

Slik gjør du:. Bland alle ingrediensene til suppen, unntatt kjøtt og kikerter, og kok opp. Kok i femten minutter før du kjører suppen med stavmikseren.

2. Krydre kjøttstrimlene og brun dem i en panne. Hell væsken av kikertene og tilsett dem sammen med kjøttet i suppen før servering.

Ellers har vi flere ganger kjørt div grønnsaker sammen i foodprosessor og laget grønnsaks puré/saus til feks svinestek, kyllingfilet etc etc. Smaker godt og er en fin måte å bruke opp restegrønnsaker, litt slitne grønnsaker (myke) e.l på. Vi har blitt mye flinkere til ikke å kaste mat hjemme hos oss nå.

Skulle denne egentlig til trådstarter?

Jeg tar uansett oppskriften jeg, for det hørtes skikkelig godt ut!

Jeg er veldig glad i både gul, grønn og rød currypaste og kokosmelk, holdt på å spise meg forderva på ferie i Thailand.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...