Gå til innhold

HASTER fisk glemt å putte i fryser

Anbefalte innlegg

Gjest altfor distre i dag

Frossefisk (laks, og en pakke fiskepinner) ble glemt å ligge i fryseren, og har nå tint i tre timer på kjøkkenbenken. Er mykt i kantene nå.

Må det kastes? Kan jeg putte det i fryseren igjen? Eller må jeg steke det nå (og evt putte det i fryser igjen eller servere til middag i dag)?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/383645-haster-fisk-glemt-%C3%A5-putte-i-fryser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trådstarter

Du kan helt fint putte det i frysen igjen og spise det seinere. Men det enkleste er jo å ta det til middag i dag da :-)

Er du helt sikker? Etter tre og en halv time i romtemperatur? Jeg trodde fisk var lett bedervelig.

Jeg leste nå at laks var lettere bedervelig enn annen fisk, og tåler ikke mer enn 3-4 grader i romtemperatur. Men det gjaldt fersk fisk. Min var jo i utgangspunktet frossen, og har tint langsomt, så den er fortsatt delvis frossen inni. Altså lavere enn romtemperatur inni....

Gjest tråstarter

Er du helt sikker? Etter tre og en halv time i romtemperatur? Jeg trodde fisk var lett bedervelig.

Jeg leste nå at laks var lettere bedervelig enn annen fisk, og tåler ikke mer enn 3-4 grader i romtemperatur. Men det gjaldt fersk fisk. Min var jo i utgangspunktet frossen, og har tint langsomt, så den er fortsatt delvis frossen inni. Altså lavere enn romtemperatur inni....

tåler ikke mer enn 3-4 TIMER i romtemperatur skulle det stå....

Annonse

Gjest trådstarter

Nå har jeg slengt all fisken i stekepannen for sikkerhets skyld. Håper den ikke allerede er bedervet (hvordan finner jeg ut det mon tro?)

Når den er stekt og nedkjølt igjen, kan jeg da putte i fryseren? (det vi ikke varmer opp til middag i kveld)

Nå har jeg slengt all fisken i stekepannen for sikkerhets skyld. Håper den ikke allerede er bedervet (hvordan finner jeg ut det mon tro?)

Når den er stekt og nedkjølt igjen, kan jeg da putte i fryseren? (det vi ikke varmer opp til middag i kveld)

Slapp av - den er ikke bedervet etter tre timer på kjøkkenbenken når den var dypfryst fra før.

Jada, du kan legge det i frysen etter at det er stekt :-)

Fisken er ikke bedervet etter noen timers tining på kjøkkenbenken.

Når vi skal ha fisk til middag (og jeg har planlagt det), tar jeg gjerne fisken opp om morgenen, og lar den tine på kjøkkenbenken eller i kjøleskapet til jeg kommer fra jobb. Det blir jo mange flere timer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...