Gå til innhold

Hvor fort går maten egentlig gjennom kroppen?!

Anbefalte innlegg

Jeg spiste for under en time siden en dings fra Wasa med hasselnøtter og sjokolade, litt etter begynte magen å tøyse og ca. 30-40 min etter inntak kom det ut i den andre enden, med lynets hastighet!

Jeg har ikke spist noe annet rart i dag, kun knekkebrød med vanlig pålegg som jeg spiser daglig for tiden så det må ha vært denne greia jeg reagerte på. Men går det virkelig så raskt!?

Fortsetter under...

Hele korn som ikke kan fordøyes går fortere igjennom enn det som kan fordøyes.

''Hele korn som ikke kan fordøyes går fortere igjennom enn det som kan fordøyes.''

La meg pakket det litt inn - det var ikke akkurat noen hele korn i det som kom ut... Doskåla skifta farge.

''Hele korn som ikke kan fordøyes går fortere igjennom enn det som kan fordøyes.''

La meg pakket det litt inn - det var ikke akkurat noen hele korn i det som kom ut... Doskåla skifta farge.

Hvis magen ikke kan takle det blir det diare, og da kommer det fort ut.

Hvis magen ikke kan takle det blir det diare, og da kommer det fort ut.

Spørs om det var noe søtstoffer i den som magen min ikke var helt begeistret for. Innholdsfortegnelsen er jo skrevet med så liten skrift at jeg trenger lupe for å tyde den, men den er lang som et vondt år og det betyr jo helst at jeg burde ligget unna den uansett. Aldri mer i alle fall!

Annonse

Gjest Shira :o)

Nå har jeg trøblete mage, men i alle år (før problemene kom) så reagerte jeg lynkjapt dersom jeg ikke tålte noe.

Og det er det mange som gjør, kroppen kvitter seg raskt med det.

Var det noe kunstig søtning i? Det er ofte en "igangsetter".

Ellers tar fordøyelse ganske lang tid hos en frisk person. Så er det vel forskjell på type mat som skal fordøyes. Jeg har lest sånn ca hvor lang tid det tok, men klarer ikke huske det akkurat nå. Det jeg dog husker er at tykktarmen trekker seg sammen ca hver 20-30 min og drar innholdet nedover.

''Jeg spiste for under en time siden en dings fra Wasa med hasselnøtter og sjokolade, litt etter begynte magen å tøyse og ca. 30-40 min etter inntak kom det ut i den andre enden, med lynets hastighet!''

Takk for opplysningen :o

''Jeg spiste for under en time siden en dings fra Wasa med hasselnøtter og sjokolade, litt etter begynte magen å tøyse og ca. 30-40 min etter inntak kom det ut i den andre enden, med lynets hastighet!''

Takk for opplysningen :o

TTT ;)

[quote name=Shira :o)' timestamp='1347471961' post='4811178]

Nå har jeg trøblete mage, men i alle år (før problemene kom) så reagerte jeg lynkjapt dersom jeg ikke tålte noe.

Og det er det mange som gjør, kroppen kvitter seg raskt med det.

Var det noe kunstig søtning i? Det er ofte en "igangsetter".

Ellers tar fordøyelse ganske lang tid hos en frisk person. Så er det vel forskjell på type mat som skal fordøyes. Jeg har lest sånn ca hvor lang tid det tok, men klarer ikke huske det akkurat nå. Det jeg dog husker er at tykktarmen trekker seg sammen ca hver 20-30 min og drar innholdet nedover.

Nei, den inneholdt faktisk ingen kunstige søtningsstoffer, det er et sikkerstikk for magetrøbbel for meg, ofte i alle fall. Men jeg husker jeg reagerte på samme måte på en spesiell type frokostblanding for noen år siden.

Gjest Shira :o)

Nei, den inneholdt faktisk ingen kunstige søtningsstoffer, det er et sikkerstikk for magetrøbbel for meg, ofte i alle fall. Men jeg husker jeg reagerte på samme måte på en spesiell type frokostblanding for noen år siden.

Da tåler du det nok rett og slett ikke.

Min erfaring er at mager er veldig ulike og noe vil de slett ikke ha.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...