Gå til innhold

Bo på Grønland

Anbefalte innlegg

Min tante på 55 år har bodd i utkanten av Oslo (rett ved marka) i åresvis, først i enebolig og så firemannsbolig i samme gate etter at hun ble skilt. Nå er barna voksne og hun har kjøpt en toroms leilighet på Grønland og vil bo urbant. Jeg beundrer henne og synes hun er flott og fargerik dame. Mange voksne i familien synes hune r smågal og at nå må det ha tippet helt over.

Noen synspunkter på en voksen dame i det flerkulturelle, urbane Grønland;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/383666-bo-p%C3%A5-gr%C3%B8nland/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er masse fint der (og et par steder man ikke bør gå, som i enhver storby).

Hun skal selvsagt gjøre det hun har lyst til, og nyte friheten, Oslo og omgivelsene.

Og det er jo mange som bor der, så så veldig smågal er hun jo ikke!

Med vennlig hilsen

Hvilken steder bør hun ikke gå????

Tror du det finnes flere norske (hvite) damer i hennes alder der?

Annonse

Hvilken steder bør hun ikke gå????

Tror du det finnes flere norske (hvite) damer i hennes alder der?

''Hvilken steder bør hun ikke gå????''

På kveldstid ville jeg holdt meg vekke fra området akkurat rundt Akerselven/Vaterlandsparken - og under den opphøyde veiseksjonen der.

''Tror du det finnes flere norske (hvite) damer i hennes alder der? – Niesen''

Selvsagt gjør det det. Og absolutt alt mulig annet også!

Med vennlig hilsen

''Mange voksne i familien synes hune r smågal og at nå må det ha tippet helt over.

Noen synspunkter på en voksen dame i det flerkulturelle, urbane Grønland;-)''

Jeg har noen synspunkter på voksne familiemedlemmer med snåle fordommer, men det var ikke det du ba om, så jeg holder dem for meg selv ;-)

Du skriver at hun vil bo urbant, og da er jo Grønland helt ypperlig.

Slektningene vil antakelig ikke det, og da bør de ikke flytte dit selv. Ingen grunn til å gjøre dette veldig vanskelig.

Det er en god del moderne, relativt nye bygårder Grønland, så det er sikkert noen husstander der som likner hennes.

Jeg føler også trang til å minne (ikke deg, men de andre som blander seg inn) om at man ikke er dement eller halvdød når man er 55 år. Hun er fri og frank med egne penger og sikkert i stand til å ta vare på seg selv. Trives hun ikke, kan hun flytte.

Annonse

Du skriver at hun vil bo urbant, og da er jo Grønland helt ypperlig.

Slektningene vil antakelig ikke det, og da bør de ikke flytte dit selv. Ingen grunn til å gjøre dette veldig vanskelig.

Det er en god del moderne, relativt nye bygårder Grønland, så det er sikkert noen husstander der som likner hennes.

Jeg føler også trang til å minne (ikke deg, men de andre som blander seg inn) om at man ikke er dement eller halvdød når man er 55 år. Hun er fri og frank med egne penger og sikkert i stand til å ta vare på seg selv. Trives hun ikke, kan hun flytte.

''om at man ikke er dement eller halvdød når man er 55 år. Hun er fri og frank med egne penger og sikkert i stand til å ta vare på seg selv''

Jeg stusset også litt på det. Mine to eldre søstre har begge rundet 50 og jeg hadde flirt meg fordervet om noen hadde uttrykt engstelse for hvordan dette skulle gå om de hadde flyttet til en annen bydel. De er ikke akkurat nummeret før demente!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...