Gå til innhold

Grønland og Grunerløkka

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

To forskjellige bydeler :) På hver sin side av legevakta på et hvis. Hvis du går fra Grunerløkka, og tar vaskebakken (bak legevakta) er du plutselig på Grønland.

Om det var det du lurte på.

Eller lurte du hvor det er triveligst og sånn?

I såfall er jeg Løkkapatriot sjøl :)

To forskjellige bydeler :) På hver sin side av legevakta på et hvis. Hvis du går fra Grunerløkka, og tar vaskebakken (bak legevakta) er du plutselig på Grønland.

Om det var det du lurte på.

Eller lurte du hvor det er triveligst og sånn?

I såfall er jeg Løkkapatriot sjøl :)

''Eller lurte du hvor det er triveligst og sånn?''

Nei, det vil jo alltid være subjektiv oppfatning, men mer forskjell på tilbud om kafeer, kulturelle muligheter, innvandrerbutikker etc.

''Eller lurte du hvor det er triveligst og sånn?''

Nei, det vil jo alltid være subjektiv oppfatning, men mer forskjell på tilbud om kafeer, kulturelle muligheter, innvandrerbutikker etc.

De ligger jo ved siden av hverandre, i Oslo sentrum begge to. Ikke noe problem å gå på kafe, handle eller delta på kulturelle tilbud på den ene plassen hvis du bor på den andre (eller i alle andre bydeler for den saks skyld). Det er jo det som er fordelen med å bo sentralt. Hva er det du lurer på? Hvorfor kan du ikke spørre tanten din?

Annonse

De ligger jo ved siden av hverandre, i Oslo sentrum begge to. Ikke noe problem å gå på kafe, handle eller delta på kulturelle tilbud på den ene plassen hvis du bor på den andre (eller i alle andre bydeler for den saks skyld). Det er jo det som er fordelen med å bo sentralt. Hva er det du lurer på? Hvorfor kan du ikke spørre tanten din?

''Hva er det du lurer på? Hvorfor kan du ikke spørre tanten din?''

Tanten min skal flytte, hun har ikke flyttet. Jeg lurer på akkurat det jeg spurte om og hvis du ikke har svar så kan du la være å kommentere.

''Hva er det du lurer på? Hvorfor kan du ikke spørre tanten din?''

Tanten min skal flytte, hun har ikke flyttet. Jeg lurer på akkurat det jeg spurte om og hvis du ikke har svar så kan du la være å kommentere.

Jeg bare tenkte at hun sikkert har gjort seg opp en mening om at hun vil få det greit på Grønland, at det er passe med tilbud til henne der. Det er nok enda flere barer, kafeer og utesteder på løkka enn Grønland, men det er nok av dem på Grønland også. Kulturelle tilbud: for en eldre dame, hva liker hun da? Teater, opera, konserter, kirker, det er jo ingen forskjell på sentrumsbydelene der. Litt mer fancy restauranter må hun nok til Løkka for å gå på, men jeg er ikke lommekjent, det kan ha kommet noe nytt i det siste. Begge bydeler utvikler seg i en rivende fart. Innvandrerbutikker med mat er det begge steder, mer tøy, stæsj og sånt på Grønland. Grønland er hakket mer sentralt enn løkka da Oslo S er et steinkast unna, og det er t-bane. Jeg innbiller meg at det bor mer eldre folk på Grønland enn på Løkka, men det vet jeg ikke.

Jeg bare tenkte at hun sikkert har gjort seg opp en mening om at hun vil få det greit på Grønland, at det er passe med tilbud til henne der. Det er nok enda flere barer, kafeer og utesteder på løkka enn Grønland, men det er nok av dem på Grønland også. Kulturelle tilbud: for en eldre dame, hva liker hun da? Teater, opera, konserter, kirker, det er jo ingen forskjell på sentrumsbydelene der. Litt mer fancy restauranter må hun nok til Løkka for å gå på, men jeg er ikke lommekjent, det kan ha kommet noe nytt i det siste. Begge bydeler utvikler seg i en rivende fart. Innvandrerbutikker med mat er det begge steder, mer tøy, stæsj og sånt på Grønland. Grønland er hakket mer sentralt enn løkka da Oslo S er et steinkast unna, og det er t-bane. Jeg innbiller meg at det bor mer eldre folk på Grønland enn på Løkka, men det vet jeg ikke.

''Litt mer fancy restauranter må hun nok til Løkka for å gå på, men jeg er ikke lommekjent, det kan ha kommet noe nytt i det siste. ''

Dette er i hvert fall en veldig ålreit restaurant:

http://www.vognmandnilsen.no/

Ser nå at hun er 55, da blir hun sikkert fornærmet over å bli kalt "eldre" :) rart at familien din har så sterke meninger om hvor hun ønsker å bo.

Ser nå at hun er 55, da blir hun sikkert fornærmet over å bli kalt "eldre" :) rart at familien din har så sterke meninger om hvor hun ønsker å bo.

Enig, gullfisk. Hvis hun vil bo urbant etter mange år med hus og hage, synes jeg slektningene skal holde smella. Hun er fri og frank med egne penger og kan sikkert ta vare på seg selv.

Man prøver - og flytter hvis man ikke trives. Enten man er 25 eller 55. Familien kan vente 20 - 30 år med å blande seg inn. Herlighet, det virker som om de tror hun flytter til slummen i Rio.

Annonse

Jeg hadde gått for løkka av demografiske grunner. Det er mere norske der. Ikke att det er noe galt med utlendinger, men jeg liker å bo slik att jeg ser en hviting innimellem.

''Jeg hadde gått for løkka av demografiske grunner. Det er mere norske der. Ikke att det er noe galt med utlendinger, men jeg liker å bo slik att jeg ser en hviting innimellem. – serenity777''

Har du vært på Grønland?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...