Gå til innhold

Høh..naboen jeg fortalte om..

Anbefalte innlegg

..med guttungen, der jeg sendre bekymringsmelding..

Flytter! Og det midt på kvelden og sånn! Og hilser ikke på noen av oss lenger! Hun unngår oss, og bærer møbler med diffuse mannlige venner i mørket. For eksempel akurat nå.

Skal vi ha jævlig dårlig samvittighet nå?

(Vi var tre som meldte fra, men jeg ringte)

:o :o :o

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/383709-h%C3%B8hnaboen-jeg-fortalte-om/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er klart at du ikke skal ha dårlig samvittighet. Hadde damen hatt rent mel i posen så hadde hun ikke stukket av, men tatt i mot hjelpen barnevernet ville gitt henne.

Takk! Jeg blir rent befippet her. Vi har virkelig ikke prøvd å være ubehagelige, bare hjelpe.

Men hun aner nok at det er vi som har ringt da.

Isj. Håper det ordner seg, både for gutten (og henne)

Hei,

Dette er jo noe de gjør (velkjent teknikk) for å flykte fra BV, så det gjelder egentlig å finne ut hvor de flytter, slik at man kan varsle BV i den nye kommunen.

Håper de ikke klarer å unngå BV.

Med vennlig hilsen

Ja? Men jeg aner ikke hvor de drar..Hun er sur mot naboene og sier ingenting. Hun vet nok at det er vi som ringte.

(Selvom jeg har hørt at det har kommet b.meldinger fra faren, farens slekt og barnehage også)

Selvom jeg VET dette var riktig, så sitter jeg her og føler meg litt råtten. Æsj a gitt! :/ Det var ikke noe sånt vi ønsket da! :(

Annonse

Hei,

Dette er jo noe de gjør (velkjent teknikk) for å flykte fra BV, så det gjelder egentlig å finne ut hvor de flytter, slik at man kan varsle BV i den nye kommunen.

Håper de ikke klarer å unngå BV.

Med vennlig hilsen

''Dette er jo noe de gjør (velkjent teknikk) for å flykte fra BV, så det gjelder egentlig å finne ut hvor de flytter, slik at man kan varsle BV i den nye kommunen.''

Så om man er i barnevernets søkelys og flytter til en annen kommune så får ikke barnevernet i den nye kommunen vite det?

Ikke ha dårlig samvittighet. Barnevernet har i alle fall mora i søkelyset så vi får håpe guttungen får det bedre.

Takk :) det håper jeg også.

Men jeg får litt vondt i magen. Jeg mente jo SLETT ikke å være kjip, men å hjelpe, fordi jeg (og tusen andre) så jo at dette, dette går ikke bra.

Bare ring BV og fortell at de flytter og at du håper de følger opp saken videre. Hvis andre også har ringt inn bekymringsmeldinger, bør du i alle fall være helt sikker på at du har gjort det rette!

Takk! :)

Det bare krøller seg litt i magen min..Jeg VET det var riktig, men samtidig synes jeg det er forferdelig at hun føler seg tvunget (?) til å flytte i mørket og sånn. Skulle ønske hun snakka med oss istedet..

Takk! Jeg blir rent befippet her. Vi har virkelig ikke prøvd å være ubehagelige, bare hjelpe.

Men hun aner nok at det er vi som har ringt da.

Isj. Håper det ordner seg, både for gutten (og henne)

Jeg håper at hun ikke blir borte, men at barnevernet finner henne.

Det bare krøller seg litt i magen min..Jeg VET det var riktig, men samtidig synes jeg det er forferdelig at hun føler seg tvunget (?) til å flytte i mørket og sånn. Skulle ønske hun snakka med oss istedet..

''Jeg VET det var riktig, men samtidig synes jeg det er forferdelig at hun føler seg tvunget (?) til å flytte i mørket og sånn.''

Det sier vel litt om henne og at hun ikke tok i mot hjelpen hun kunne ha fått. Jeg synes ikke synd på henne, men på ungen som i tillegg nå opplever en flytting til nytt sted.

''Jeg VET det var riktig, men samtidig synes jeg det er forferdelig at hun føler seg tvunget (?) til å flytte i mørket og sånn.''

Det sier vel litt om henne og at hun ikke tok i mot hjelpen hun kunne ha fått. Jeg synes ikke synd på henne, men på ungen som i tillegg nå opplever en flytting til nytt sted.

Jeg synes også selvsagt mest synd på ungen, og håper på det beste.

Samtidig, så kjipt å føle at en må stikke!

Vi (tre av naboene) SKJØNNER at hun har det tøft. Jeg har tilbudt meg å passe ungen når hun jobber rare vakter (jeg er mye hjemme), og ditto har de to andre.Hun låser ham inne istedet! :o :/

Faren til barnet ringte naboen min (en av oss tre) og GRÅT, og lurte på om moren kom til å forlate leiigheten og rømme byen, om vi visste noe om noe..Og håpet, ved gud, vi hadde sendt bekymring.. Og det har vi. Men hva gjør vi nå a?

Dette er bare trist, for hele gjengen, mor, far,...og spesielt liten gutt..Og litt for oss naboene. Huf.

Annonse

Jeg synes også selvsagt mest synd på ungen, og håper på det beste.

Samtidig, så kjipt å føle at en må stikke!

Vi (tre av naboene) SKJØNNER at hun har det tøft. Jeg har tilbudt meg å passe ungen når hun jobber rare vakter (jeg er mye hjemme), og ditto har de to andre.Hun låser ham inne istedet! :o :/

Faren til barnet ringte naboen min (en av oss tre) og GRÅT, og lurte på om moren kom til å forlate leiigheten og rømme byen, om vi visste noe om noe..Og håpet, ved gud, vi hadde sendt bekymring.. Og det har vi. Men hva gjør vi nå a?

Dette er bare trist, for hele gjengen, mor, far,...og spesielt liten gutt..Og litt for oss naboene. Huf.

Forferdelig lei situasjon, men dere har definitivt gjort det rette. Jeg tror du kan stole på at de vil bli fulgt opp videre av BV.

''Dette er jo noe de gjør (velkjent teknikk) for å flykte fra BV, så det gjelder egentlig å finne ut hvor de flytter, slik at man kan varsle BV i den nye kommunen.''

Så om man er i barnevernets søkelys og flytter til en annen kommune så får ikke barnevernet i den nye kommunen vite det?

Hei,

Jeg mener (uten å være 100% sikker) at dette er en av teknikkene som "de" bruker, fordi det enten ikke er automatikk i at mappene videresendes, eller at det tar uhorvelig lang tid.

Det er mulig at det er bedre nå.

Med vennlig hilsen

Hei,

Jeg mener (uten å være 100% sikker) at dette er en av teknikkene som "de" bruker, fordi det enten ikke er automatikk i at mappene videresendes, eller at det tar uhorvelig lang tid.

Med vennlig hilsen

Hm. Jeg var på nippet til å sende bekymringsmelding til barnevernet en gang, men rakk det ikke før den lille familien flyttet. Til en liiiiten kommune et godt stykke unna, litt sånn "stedet ingen flytter til, bare fra"-plass. Men jeg håper ungen fikk det godt der. Lurer fremdeles på hvorfor de flyttet akkurat dit.

Dessverre, når noen flytter til en ny kommune havner de nederst i bunken på ny plass. Og ikke alltid blir BV i ny kommune varslet heller, så da "går de fri".

Dette har vært et problem i barnevernet i årevis, og taperne er selvfølgelig ungene. Til slutt blir de som regel innhentet, men da kan det gjerne være for sent.

Gjest Psyk av alt

Jeg håper, og er relativt sikker på, at barnevernet følger med på flyttelasset.

Det høres ut som om det er sendt mange bekymringsmeldinger, men du vet ikke, mye av alt du har skrevet om er ting du "tror", "antar" og ikke vet helt. Men det er uansett b.vernets sak å undersøke dette. Om de allerede er inne i saken vet ingen.

Personlig hadde jeg også flyttet hvis 3 av naboene mine hadde gjort dette. Uten at jeg sier at det er feil å ha ringt inn bekymringdmeldinger. Og det hadde ikke vært for å stikke av fra b.vernet, men fordi jeg hadde følt det altfor vanskelig å bo et sted hvor jeg hadde følt meg overvåket av naboene.

Hennes reaksjon er ganske forståelig, enten bekymringsmeldingen til bv var berettiget eller ikke.

Man vil uansett føle seg uglesett og overvåket. Man får sjelden takk av foreldrene for å gjøre noe slikt. Det betyr selvfølgelig ikke at du har handlet galt.

mvh

Hei,

Med vennlig hilsen

Moren min var lærer og hadde flere BV cases i løpet av sin lange yrkeskarriere. Dette er en velkjent greie. Husker hun fortalte om en familie fra Somalia som hadde bodd 7-8 steder rundt om i landet. To av jentene fikk all jobben med resten av ungeflokken, fikk ikke gjort lekser, møtte nesten aldri på skolen etc. Det tok laaaaaang tid før barnevernet fikk overført mapper, fant familien etc, og når det skjedde - ja da flyttet de :-(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...