Gå til innhold

Vann i leggene

Gjest takk - takk - takk

Anbefalte innlegg

Gjest takk - takk - takk

Jeg har i perioder vannansamling i leggene mine, på forsiden av leggene jeg merker det.

Jeg vet at det er vanlig at overvektige lettere kan få vann i leggene, og det med overvekt jobber jeg langsiktig med.

Men har dere noen råd til hva man kan gjøre for å bli kvitt dette. Jeg vet at man skal drikke mye vann, og prøver å gjøre det. Drikker også litt te. Jeg har nok litt for lett for å bytte ut vannet med pepsi max, men det kan vel ikke gøre at man får mer vann i kroppen??

I tillegg trener jeg stort sett 3 ganger i uka, det er vel også bra mot vann i kroppen?

Men det er ikke slik hele tida - det kommer i perioder. Hvor det er slik at jeg merker det noen dager for så å ikke være merkbart igjen. Kan det ha noe med hvor i syklusen man er også? For den har jeg ikke helt greie på nå, jeg har hatt hormonspiral i 4 år, og har aldri blødninger.

Jeg har jo lest litt om vann i leggene, og ble jo litt redd når jeg leser at en årsak kan være hjerte/kar sykdom. Men nå er det ikke lenge siden jeg var hos legen og målte blodtrykk, tok ekg. Og alt var bra der. Det var ikke pga vann i kroppen jeg var hos legen.

For snart 3 år siden var jeg også til kontroll hos en hjerte/lunge spesialist. Da tok jeg belastnings eks, ultralyd av hjertet og alt var flott da også. Så ingenting tyder på at det skal være noe galt med hjertet mitt.

Har dere noen gode råd til å bli kvitt vann i leggene litt raskt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/383726-vann-i-leggene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest takk - takk - takk

Støttestrømper kan hjelpe/lindre. Fås på bl.a. apotek og hos bandasjister.

mvh

Når du nevner det, så husker jeg jo at jeg har et par støttestrømper som rekker til knærne liggende i skuffen hjemme

Det hadde jeg glemt. og de skal finnes fram igjen

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/383726-vann-i-leggene/#findComment-3389927
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...