Gå til innhold

Regler ved sykepenger?

Anbefalte innlegg

Har sagt opp i min jobb grunnet nedbemanning, men er ansatt fram til 31.12. Får imidlertid gå allerede neste uke. Er gravid i tillegg. Hvis jeg tar meg en ny jobb med en gang, og skulle blitt sykemeldt før 31.12, får jeg da sykepenger fra 2 jobber samtidig? Eller får jeg kun fra den jobben jeg faktisk jobber i? Da taper jeg isåfall økonomisk på det hvis jeg får mindre lønn i jobb nr. 2.

Hvis jeg ikke får meg ny jobb med en gang, og skulle blitt sykemeldt før 31.12 så får jeg vel sykepenger fra den jobben jeg mistet jobben i? Også etter at oppsigelsesperioden er over?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/383792-regler-ved-sykepenger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får ikke dobbelt med sykepenger. Hvis du er oppsagt på det ene stedet og har lønn frem til nyttår så vil du beholde dem selvom du har en annen jobb. Du vil da få sykepenger fra den nye jobben og lønn fra den andre, men er du sikker på at du beholder lønna hvis du får en ny jobb?

Du får ikke dobbelt med sykepenger. Hvis du er oppsagt på det ene stedet og har lønn frem til nyttår så vil du beholde dem selvom du har en annen jobb. Du vil da få sykepenger fra den nye jobben og lønn fra den andre, men er du sikker på at du beholder lønna hvis du får en ny jobb?

Nei kan jo ikke vite om jeg får like bra lønn i en ny jobb.

Men vet du jeg får sykepenger fra jobben jeg har sagt opp i hvis jeg blir sykemeldt før 31.12? (som er siste dag iflkg sluttavtalen). Såvidt jeg har forstått får man da 100% sykepenger. Men beholder man disse etter 31.12 også? Vil man da få hull på cv'n, eller vil man stå som ansatt til sykemeldingen er ferdig?

Nei kan jo ikke vite om jeg får like bra lønn i en ny jobb.

Men vet du jeg får sykepenger fra jobben jeg har sagt opp i hvis jeg blir sykemeldt før 31.12? (som er siste dag iflkg sluttavtalen). Såvidt jeg har forstått får man da 100% sykepenger. Men beholder man disse etter 31.12 også? Vil man da få hull på cv'n, eller vil man stå som ansatt til sykemeldingen er ferdig?

Du får sykepenger i et år hvis du har jobbet det siste året, men ikke som lønn fra arbeidsgiver. Hvis du er gravid og skal ut i svangerskapspermisjon så skriver du omsorg for eget barn på CV'n og det vil bli akseptert. Det kan du skrive selvom du er sykemeldt noen uker før termin.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...