Gjest Kayia Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Da må jeg desverre igjen si at å være inkluderende og kunne fortelle en god historie i min verden like godt kan være intro som ekstro. Man kan nok ha mange felles trekk til tross for at man er intro- eller ekstrovert, og det er nok en temmelig stereotyp beskrivelse som er lagt til grunn i testen til ts ;-) Blir litt nyskjerrig: Hva kjennetegner en introvert og en ekstovert person for deg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383799-introvert-eller-ekstrovert/page/4/#findComment-3392047 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 ''Høres ut som om du blir provosert over at folk "tar seg til rette" og lever slik de føler de har behov for. Hva er provoserende med det? '' Ja, det hender jeg blir provosert av det, fordi jeg selv veldig ofte lever etter "jeg må skjerpe meg'' og streve-regler. Og at jeg i en del relasjoner opp igjennom livet har måttet vike plass for andres egoer og problemer og utbrettelser, og har prøvd å støtte opp om dem, mens jeg ikke har fått så mye plass til meg selv. ''...opp igjennom livet har måttet vike plass for andres egoer og problemer og utbrettelser, og har prøvd å støtte opp om dem, mens jeg ikke har fått så mye plass til meg selv.'' Det kunne vært skrevet av meg her og nå. Jeg har nettopp tilbragt noen timer på samling med noen ekstremt utadvendte mennesker som lot til å mene at det var deres fulle rett å omtrent suge lufta ut av rommet med sitt behov for oppmerksomhet. Jeg er helt matt. Dønn sliten. Så sliten at jeg måtte lukke meg inne helt for meg selv, skru av radioen og skjerme meg for inntrykk. Det beste hadde kanskje vært med et introvert og et ekstrovert samfunn? Så kunne vi møtes i grenselandet og ta en fest av og til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383799-introvert-eller-ekstrovert/page/4/#findComment-3392049 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 ''...opp igjennom livet har måttet vike plass for andres egoer og problemer og utbrettelser, og har prøvd å støtte opp om dem, mens jeg ikke har fått så mye plass til meg selv.'' Det kunne vært skrevet av meg her og nå. Jeg har nettopp tilbragt noen timer på samling med noen ekstremt utadvendte mennesker som lot til å mene at det var deres fulle rett å omtrent suge lufta ut av rommet med sitt behov for oppmerksomhet. Jeg er helt matt. Dønn sliten. Så sliten at jeg måtte lukke meg inne helt for meg selv, skru av radioen og skjerme meg for inntrykk. Det beste hadde kanskje vært med et introvert og et ekstrovert samfunn? Så kunne vi møtes i grenselandet og ta en fest av og til De var forresten skjønt enige om at dette var en fantastisk samling, og mente at dette må vi gjøre igjen snart. Jeg var helt enig med meg selv om at dette skal jeg aldri mer utsette meg selv for, så da var vi jo alle enige på et vis, bare ikke ikke med hverandre. *s* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383799-introvert-eller-ekstrovert/page/4/#findComment-3392056 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 '' Har vært på fester der noen opptrer, f.eks ved å spille piano, og da er det naturlig at personen, eller i alle fall musikken blir festens midtpunkt for en periode. Det betyr ikke at pianisten er utpreget ekstrovert. Eller en som opptrer på en konsert og synger kan gjerne være mer intro enn ekstro.'' Det blir noe annet, synes jeg. Da blir man jo midtpunkt i kraft av å ha en form for rolle eller oppgave, og med det, følger jo oppmerksomhet. Med "festens midtpunkt", tenker jeg på personer som takler enhver sosial sammenheng med glans, og som "tar rommet" uten at det følger med rollen eller oppgaven. ''Folk med kreative yrker, -kunstnere, designere, arkitekter, etc. Og annet.'' Men er det da ikke yrkene de er stolte av, ikke introvertheten i seg selv? Jeg kjenner også en del personer som ser på seg selv som veldig spesielle, og mener de bør bli tatt hensyn til av den grunn "fordi de trenger det". Og flere kunstnere er på den listen. Men jeg har tenkt at det har med selvopptatthet å gjøre og manglende evne til å se andre, ikke med en ev. introverthet. At sånne personer er irriterende, derimot, DET er jeg helt enig i. Det er mulig at introverte mennesker er overrepresentert blant kreative yrker, men da er det vel kreativiteten som har status, ikke introvertheten i seg selv. Jeg er ne introvert, ikke spesielt kreativ person, og jeg synes ikke jeg får mye sympati eller status for min (i manges øyne) sære behov for å være alene, i alle fall Jeg er bare "rar" ''Jeg er ne introvert, ikke spesielt kreativ person, og jeg synes ikke jeg får mye sympati eller status for min (i manges øyne) sære behov for å være alene, i alle fall Jeg er bare "rar" '' Mener du ny introvert? Jaja. Rar er bedre en kjedelig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383799-introvert-eller-ekstrovert/page/4/#findComment-3392200 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 ''...opp igjennom livet har måttet vike plass for andres egoer og problemer og utbrettelser, og har prøvd å støtte opp om dem, mens jeg ikke har fått så mye plass til meg selv.'' Det kunne vært skrevet av meg her og nå. Jeg har nettopp tilbragt noen timer på samling med noen ekstremt utadvendte mennesker som lot til å mene at det var deres fulle rett å omtrent suge lufta ut av rommet med sitt behov for oppmerksomhet. Jeg er helt matt. Dønn sliten. Så sliten at jeg måtte lukke meg inne helt for meg selv, skru av radioen og skjerme meg for inntrykk. Det beste hadde kanskje vært med et introvert og et ekstrovert samfunn? Så kunne vi møtes i grenselandet og ta en fest av og til Virker som vi har litt den samme dagen. Jeg fant akkurat senga og er ganske utslått av for mange inntrykk. Snart tar jeg på meg hodetelefonene som kan stenge ute lyd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383799-introvert-eller-ekstrovert/page/4/#findComment-3392203 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Man kan nok ha mange felles trekk til tross for at man er intro- eller ekstrovert, og det er nok en temmelig stereotyp beskrivelse som er lagt til grunn i testen til ts ;-) Blir litt nyskjerrig: Hva kjennetegner en introvert og en ekstovert person for deg? Da må man nesten bli kjent med hver enkelt person det er snakk om. Ellers forstår jeg teorien slik det beskrives i Carl Gustav Jungs typologiske modell. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383799-introvert-eller-ekstrovert/page/4/#findComment-3392210 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 ''Jeg er ne introvert, ikke spesielt kreativ person, og jeg synes ikke jeg får mye sympati eller status for min (i manges øyne) sære behov for å være alene, i alle fall Jeg er bare "rar" '' Mener du ny introvert? Jaja. Rar er bedre en kjedelig. Jeg er en introvert, ikke spesielet kreativ.... skulle det stå Skal ikke se bort i fra at noen synes jeg er kjedelig også, ikke bare rar. Og mange synes jeg er begge deler Men jeg lever ganske bra med det, altså. Jeg har etter ganske mange år lært at jeg MÅ ta hensyn til personligheten min, for å takle livet og hverdagen. Det håper jeg du også lærer deg, dersom det altså er et problem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383799-introvert-eller-ekstrovert/page/4/#findComment-3392250 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Jeg er en introvert, ikke spesielet kreativ.... skulle det stå Skal ikke se bort i fra at noen synes jeg er kjedelig også, ikke bare rar. Og mange synes jeg er begge deler Men jeg lever ganske bra med det, altså. Jeg har etter ganske mange år lært at jeg MÅ ta hensyn til personligheten min, for å takle livet og hverdagen. Det håper jeg du også lærer deg, dersom det altså er et problem Nei, min personlighet er altså forstyrret, og det er ikke alltid like lett å leve med meg selv når man får et slikt stempel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383799-introvert-eller-ekstrovert/page/4/#findComment-3392266 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.