Gå til innhold

Gymnassamfunn - også i Norge?

Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/2012/09/17/nyheter/utdanning/innenriks/23440921/

Er dette noe nytt her i landet eller har det eksistert lenge? I USA er det vel vanlig med diverse "hus" på campus på college har jeg skjønt, men jeg har aldri skjønt vitsen med det.

Og opptaksprøver som å spise rå dyrehjerter og drikke snusvann!? Og kan det virkelig medføre riktighet at rektor ikke kan stoppe dette fordi det ikke har noe med skolen å gjøre - hvis det er et såkalt "gymnassamfunn" så har det vel noe med skolen å gjøre!?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/383803-gymnassamfunn-ogs%C3%A5-i-norge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Rektor Ellen Kathrine Winstrup sier hun ikke får stoppet opptaksprøvene til foreningen fordi dette foregår utenfor skoletid."

"Jentas foreldre var sjokkerte vitner til at ungdommene ble tvunget til å spise rå fisk, drikke snusvann og spise rått dyrehjerte."

Lett å skylde på lærere og skolen, men det er vel heller foreldrene som må på banen her!

"Rektor Ellen Kathrine Winstrup sier hun ikke får stoppet opptaksprøvene til foreningen fordi dette foregår utenfor skoletid."

"Jentas foreldre var sjokkerte vitner til at ungdommene ble tvunget til å spise rå fisk, drikke snusvann og spise rått dyrehjerte."

Lett å skylde på lærere og skolen, men det er vel heller foreldrene som må på banen her!

''Lett å skylde på lærere og skolen, men det er vel heller foreldrene som må på banen her!''

Helt enig i det altså. Hvis det er sånn at det sto en del foreldre rundt og så på denne galskapen uten å foreta seg noe så er det jo rystende!

Rektoren kan ikke gjøre noe da dette foregår utenfor skolen, og ikke av regi av skolen. Rektoren kan med andre ord ikke bestemme eller kontrollere hva elevene gjør i fritiden.

Dette har foregått på den skolen i veldig mange år, men har bare blitt verre og verre. Ikke er det spesielt mange lukkede fester heller slik det lokkes med. Jeg synes hele greiene er forkastelig og kan ikke fatte og begripe at noen vil være med på noe sånt, eller vil utøve noe sånt på andre.

Rektoren kan ikke gjøre noe da dette foregår utenfor skolen, og ikke av regi av skolen. Rektoren kan med andre ord ikke bestemme eller kontrollere hva elevene gjør i fritiden.

Dette har foregått på den skolen i veldig mange år, men har bare blitt verre og verre. Ikke er det spesielt mange lukkede fester heller slik det lokkes med. Jeg synes hele greiene er forkastelig og kan ikke fatte og begripe at noen vil være med på noe sånt, eller vil utøve noe sånt på andre.

''Jeg synes hele greiene er forkastelig og kan ikke fatte og begripe at noen vil være med på noe sånt, eller vil utøve noe sånt på andre.''

Det synes jeg også og jeg må innrømme at jeg kjenner jeg får fordommer mot de som styrer med dette med en gang. Dette med lukkede fester og denslags var forbeholdt de med foreldre med mye penger da jeg gikk på skolen. Man måtte ha minst 3 ulike "godkjente" klesmerker for å komme inn f.eks. *spy*

''Jeg synes hele greiene er forkastelig og kan ikke fatte og begripe at noen vil være med på noe sånt, eller vil utøve noe sånt på andre.''

Det synes jeg også og jeg må innrømme at jeg kjenner jeg får fordommer mot de som styrer med dette med en gang. Dette med lukkede fester og denslags var forbeholdt de med foreldre med mye penger da jeg gikk på skolen. Man måtte ha minst 3 ulike "godkjente" klesmerker for å komme inn f.eks. *spy*

''Det synes jeg også og jeg må innrømme at jeg kjenner jeg får fordommer mot de som styrer med dette med en gang. Dette med lukkede fester og denslags var forbeholdt de med foreldre med mye penger da jeg gikk på skolen. Man måtte ha minst 3 ulike "godkjente" klesmerker for å komme inn f.eks. *spy*''

Ja det er like dustete. De som styrer med dette har jo vært gjennom disse opptaksprøvene selv, men som sagt har det bare blitt verre med årene, og nesten en slags konkurranse om å overgå fjorårets opptaksprøver.

Og som nevnt, disse såklalte lukkede festene som det lokkes med, er kanskje snakk om ca en fest i året og det er det ikke verdt for å si det slik.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...