Gå til innhold

Har du lest Prosessen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg leste den for mange år siden, og er enig i at den var en surrealistisk opplevelse.

Den var besettende. Nå over 20 år etterpå husker jeg ikke handlingen i detalj, men beskrivelsen av desperasjonen, fremmedgjøring og paranoia sitter i. Kanskje jeg må ta den frem igjen :).

Ja, den ble lest for lenge siden i den perioden jeg pløyde dannelseslitteratur. Husker den ikke som surrealistisk, men husker herr Ks (han het det?) følelse av å miste fullstendig kontroll over eget liv. Den gang husker jeg vi diskuterte dette i forhold til kommunisme/ 1984, men senere har jeg tenkt at den heller ikke er helt borte i forhold til psykiatri heller.

Ja, den ble lest for lenge siden i den perioden jeg pløyde dannelseslitteratur. Husker den ikke som surrealistisk, men husker herr Ks (han het det?) følelse av å miste fullstendig kontroll over eget liv. Den gang husker jeg vi diskuterte dette i forhold til kommunisme/ 1984, men senere har jeg tenkt at den heller ikke er helt borte i forhold til psykiatri heller.

Enig. Det er mange ting i samfunnet vårt som har fellestrekk med opplevelsen til Josef K i prosessen. Dessverre.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...