Gå til innhold

Hvorfor er Hotel Cæsar så farlig for barn?

Anbefalte innlegg

Det hender jeg ser på Hotel Cæsar hvis jeg ikke har noe annet å finne på. Min 9-åring har også lyst til å se, og noen ganger har jeg latt henne se, men det er liksom opplest og vedtatt (i hvertfall her på DOL) at denne serien er søppel, og at barn _for all del_ ikke må se på.

Som sagt, så ser jeg veldig sporadisk på serien selv, men av det jeg har sett, så kan jeg ikke klare å se hva som er så farlig ved å la barn se (alder fra kanskje 7,8 og oppover). Det skjer jo ikke noe skummelt der...

Fortsetter under...

Det er vel kanskje all umoralen i serien som ikke er noe for barn? Og vil barn skjønne noe særlig av det i det hele tatt? Den er jo beregnet på voksne vel? Med forbehold - jeg har ikke sett en eneste episode. :o)

Ja, litt umoral er det jo i serien, men ofte får jo de "umoralske" personene som fortjent i serien. Sånn sett kan jo barn kanskje lære av serien at det ikke lønner seg å være umoralsk? ;)

Små barn er jeg enig i at ikke behøver å se serien. Som du sier, så ville de vel ikke skjønne så mye av den heller. Min 9-åring, som har sett serien kun litt innimellom, er ikke like interessert i alt, men er særlig interessert i et par-tre av karakterene i serien og er nysgjerrig på hvordan det går med disse.

Annonse

Gjest Scarlet O'Hara

Fordi de kan få angst fordi de kan tro det er vanlig med så mye konflikter når de blir voksne.

Angst?! Nei, ærlig talt - det tror jeg ikke. Da er det nok en hel mengde andre programmer og filmer jeg kan ramse opp som kan føre til angst, ikke Cæsar...

Angst?! Nei, ærlig talt - det tror jeg ikke. Da er det nok en hel mengde andre programmer og filmer jeg kan ramse opp som kan føre til angst, ikke Cæsar...

Cæsar går dag ut og dag inn. Hvis unger ser på det hver dag så blir de hjernevasket til å tro at det er slik voksenlivet er. De vil blant annet få store problemer med å stole på folk.

Gjest Scarlet O'Hara

Cæsar går dag ut og dag inn. Hvis unger ser på det hver dag så blir de hjernevasket til å tro at det er slik voksenlivet er. De vil blant annet få store problemer med å stole på folk.

Fullstendig uenig med deg! Tror barn opplever mer av verden enn bare den halvtimen hver dag til å forstå at det ikke er slik.

Og dessuten - hvem har sagt at foreldrene skal være fraværende om barna ser på, og ikke være der for å forklare forskjellen mellom TV og virkelighet??

Annonse

Det er maaange år siden jeg så denne serien. Min sønn og jeg så ofte sammen (han var vel 8-9 pr den gang) og delte en liten Stratos etter kveldsmat og før tannpuss. Stratosen kan sikkert også føre til ramaskrik :) Det tok slutt når det ble noe forsøk på drap/drap med noe som lignet på svære kjøkkenkniver husker jeg :)

Det eneste jeg kan se for meg at de blir redd er vel hoteller :)

Nå har ikke jeg sett Hotel Cæsar på mange år, men det er jo endel "skittent" spill der, dårlig oppførsel, intriger osv., men slik er det jo i det virkelig liv også. Foreldre kan se på sammen med barnet og bruke det som et pedagogisk verktøy. :-)

Jeg tror Hotell Cæsar hverken er ødeleggende eller byggende for barns identitetsutvikling eller dannelse. Jeg kjøper ikke helt argumenter av typen "de lærer å håndtere intriger og det er en del god moral i serien", men som sagt: jeg tror ikke et par episoder HC medfører særlig skade på sinnet heller ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...