Gjest engelskkunnskaper Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Jeg har alltid hatt litt lav selvtillit, og nå som jeg er arbeidsledig og søker nye jobber ser jeg at noen av jobbene stiller krav til at man kan snakke og skrive engelsk. Jeg forstår stort sett all skriftlig og muntlig engelsk, og skriver også bra. Har ikke så stor erfaring i å snakke engelsk på bedriften. Jeg innbiller meg at alle går rundt og snakker perfekt engelsk, og dermed blir jeg litt engstelig for å snakke selv. Kan til tider slite litt med å finne de rette ordene, og er redd for å si ting feil grammatisk. Både samboeren min og foreldene mine sier at det er de færreste på arbeidsplassene deres som snakker perfekt, men at de klarer å gjøre seg forstått, og at det er det viktigste. Og at ingen bryr seg om man snakker litt feil grammatisk osv. Hva mener dere? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383866-engelskkunnskaper-p%C3%A5-arbeidsplassen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderen Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Det er riktig. Du trenger å gjøre deg forstått, det er ikke gramatikkn om er viktig. Å snakke engelsk er en vanesak. Sidn u er link skriftlig, vil det muntlige komme raskt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383866-engelskkunnskaper-p%C3%A5-arbeidsplassen/#findComment-3391775 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Hei, Søk! Det er svært ymse med engelskkunskapene hos mange som jobber i engelskspråklige firma - fra de som snakker det som en innfødt (fordi de er det) til de som radbrekker det engelske språket, og Shakespear ville banket! ;-) Engelsken din vil nok være helt OK etter en måned eller to, og det vet de nok. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383866-engelskkunnskaper-p%C3%A5-arbeidsplassen/#findComment-3391777 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest engelskkunnskaper Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Hei, Søk! Det er svært ymse med engelskkunskapene hos mange som jobber i engelskspråklige firma - fra de som snakker det som en innfødt (fordi de er det) til de som radbrekker det engelske språket, og Shakespear ville banket! ;-) Engelsken din vil nok være helt OK etter en måned eller to, og det vet de nok. Med vennlig hilsen hehe, ja det er nok sikkert slik at man kommer raskt inn i det. Men er mer redd for at jeg kommer til å stå fast på ord midt i setninger osv, og ikke komme på noen alternativer. Det hender jo når jeg snakker i mitt eget hode. Og avanserte uttrykk osv er jeg ikke noe flink på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383866-engelskkunnskaper-p%C3%A5-arbeidsplassen/#findComment-3391779 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 hehe, ja det er nok sikkert slik at man kommer raskt inn i det. Men er mer redd for at jeg kommer til å stå fast på ord midt i setninger osv, og ikke komme på noen alternativer. Det hender jo når jeg snakker i mitt eget hode. Og avanserte uttrykk osv er jeg ikke noe flink på. Ingen ble født med engelskkunnskaper. Du tilegner deg raskt det du mangler hvis du fokuserer litt på det. Dessuten, jeg vil tippe at de knapt gidder å sjekke om du snakker engelsk. De fokuserer nok mer på andre ting, som jobberfaring, osv. Husk å fortelle om hva du kan gjøre for dem (ikke omvendt), ta en ordentlig stavekontroll på alle brev, og presentasjonen skal være god (både brev og klær!) Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383866-engelskkunnskaper-p%C3%A5-arbeidsplassen/#findComment-3391785 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Min erfaring er at svært mange skryter av flytende engelskkunnskaper, mens sannheten er at de har relativt god øvelse i å snakke sitt mangelfulle skoleengelsk. Søk på jobben! Ikke skriv i søknaden at du er helt flytende i engelsk, skriftlig og muntlig, men skriv at du gjør deg godt forstått skriftlig og muntlig, så overdriver du i hvertfall ikke. Antakelig teller andre kvalifikasjoner langt mer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383866-engelskkunnskaper-p%C3%A5-arbeidsplassen/#findComment-3391788 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Støtter 'Sør' og 'Hulderen' sine svar så langt i denne tråden. Ikke la dette stoppe deg i søkeprosessen - lykke til :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383866-engelskkunnskaper-p%C3%A5-arbeidsplassen/#findComment-3391790 Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 De færreste bruker engelsk som muntlig språk på arbeidsplassen med mindre du daglig jobber med utlendinger. I mitt firma har vi søsterfirma i feks Ukraina, der vi må bruke engelsk. Skal love deg at engelsken vi får derfra er generelt MYE dårligere enn det du behersker. Husk også at det finnes hjelpemiddel som "clue" som du kan ha på PC'n å kjapt konsultere når du trenger det. Go for it! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383866-engelskkunnskaper-p%C3%A5-arbeidsplassen/#findComment-3392034 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.