Gå til innhold

Hva skal jeg ha på meg?

Anbefalte innlegg

Svigermor skal begraves neste uke, og jeg lurer på hva i all verden jeg skal ha på meg. Jeg bruker aldri kjoler/skjørt, og da mener jeg aldri (kun bunaden en gang i året). Har ei svart finbukse, mørk burgunder bluse og svart lang cardigan. Går det greit, eller må jeg på klesshopping? Har verken tid eller penger til det.

Jeg føler meg ikke vel i skjørt, men må jeg, så må jeg... Bor på et lite sted, og halve bygda vil være til stede. Vil helst ikke gi dem mer å snakke om enn høyst nødvendig.

Siden jeg har veldig liten tid til shopping, vil jeg gjerne ha tips om hvor jeg skal gå. Handler for det meste på Zizzi, bruker str. 42/44 i bukser og 48/50 i overdeler.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/383903-hva-skal-jeg-ha-p%C3%A5-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg hadde på meg sort bukse med en slags tunika i begravelsen til min svigermor. Her hvor jeg bor er det vanlig med bukser i begravelse. Man står jo også gjerne på kirkegården en god stund i all slags vær. Bruk de klærne du nevner her du, det går helt sikkert bra.

Annonse

Gjest loreleilei

Synes de klærne du nevner er det omtrent alle går med i begravelser. Men nå bor jeg i Oslo. Har nesten aldri sett noen i skjørt eller kjole i begravelser...de fleste går med sort bukse og sort ovenpå .... eller grått, brunt.. bare det ikke er skrikende party-klær så går det bra! :-)

Men sikkert forskjellig fra sted til sted dette her ...

Kondolerer med svigermoren din, håper det blir en fin begravelse.

Synes de klærne du nevner er det omtrent alle går med i begravelser. Men nå bor jeg i Oslo. Har nesten aldri sett noen i skjørt eller kjole i begravelser...de fleste går med sort bukse og sort ovenpå .... eller grått, brunt.. bare det ikke er skrikende party-klær så går det bra! :-)

Men sikkert forskjellig fra sted til sted dette her ...

Kondolerer med svigermoren din, håper det blir en fin begravelse.

Dette er på bygda. Her regnes det som en liten begravelse hvis det er færre enn 100 personer til middag (!) etter seremonien i kirka...

Jeg er ekte byjente, og vant til at de nærmeste blir invitert på smørbrød og kaker hvis det i det hele tatt er noe etterpå...

''Har ei svart finbukse, mørk burgunder bluse og svart lang cardigan. Går det greit, eller må jeg på klesshopping? ''

Høres helt greit ut. Fint om du også har en "nøytral" jakke til å ha over (trenger ikke være svart, men helst ikke hvit, rød eller annen knallfarge).

''Har ei svart finbukse, mørk burgunder bluse og svart lang cardigan. Går det greit, eller må jeg på klesshopping? ''

Høres helt greit ut. Fint om du også har en "nøytral" jakke til å ha over (trenger ikke være svart, men helst ikke hvit, rød eller annen knallfarge).

Eneste svarte jakka jeg har er regnkåpa... Får satse på at det regner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...