Gå til innhold

Jerntilskudd _små_ tabletter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Floradix funka ikke for Snuppelura i huset, det blir hun kvalm av. Tabletter har hun problemer med å svelge, ikke bare problemer, hun klarer det rett og slett ikke. Men finnes det et jerntilskudd med _små_små_ tabletter? Før i tiden fantes det noe som het tranperler husker jeg, de var knøtteknøttesmå og røde - finnes det noe slikt med jern tro?

Jada, jeg skal høre på apoteket også, men det er stort sett alltid noen Dol-orakler som har et godt svar også. :o)

Gjest annlovinda
Skrevet

Er ikke de fleste jerntilskuddstablettene små?

Jeg gir blod og får da med meg brett med jerntabletter, og de er iallefall små. Nå husker jo ikke jeg hva de heter.

Og så klart, at jeg synes de er små, behøver ikke bety at de er små nok for frøkna de så klart.

Regner med at du finner noen på apoteket iallefall

Gjest jernkvinnen
Skrevet

Skal hun få opp jernlageret eller vedlikeholde blodprosenten?

Spør på apoteket, mange tror at det er samme virkning på alle slags jerntabletter, det er det altså ikke.

Skrevet

Skal hun få opp jernlageret eller vedlikeholde blodprosenten?

Spør på apoteket, mange tror at det er samme virkning på alle slags jerntabletter, det er det altså ikke.

Få opp jernlageret. Må vel spørre på apoteket ja.

Skrevet

Er ikke de fleste jerntilskuddstablettene små?

Jeg gir blod og får da med meg brett med jerntabletter, og de er iallefall små. Nå husker jo ikke jeg hva de heter.

Og så klart, at jeg synes de er små, behøver ikke bety at de er små nok for frøkna de så klart.

Regner med at du finner noen på apoteket iallefall

Det som er smått for deg er garantert ikke smått nok for Snuppa. *sukk*

Gjest annlovinda
Skrevet

Det som er smått for deg er garantert ikke smått nok for Snuppa. *sukk*

Nei - jeg regnet nesten med det. :)

Datteren min som er voksen nå, hadde samme problem ang tabletter. Mens sønnen min på 10 er en slukhals, og tablettstr. ikke spiller noen rolle

Håper du får tak i noen som er små nok på apoteket.

Gjest jernkvinnen
Skrevet

Få opp jernlageret. Må vel spørre på apoteket ja.

Du kan få flytende, tror det heter Nycoplus Neo-Fer.

Skrevet

Du kan få flytende, tror det heter Nycoplus Neo-Fer.

Tja... Det smaker vel omtrent som floradix vil jeg anta?

Skrevet

Legen min anbefalte Duroferon duretter, det er ganske små piller.

Skrevet

jentungen min hadde kjempetrøbbel med piller før hun ble syk. Men så måtte hun jo til pers. Hun grein som en sil og var helt hysterisk første kvelden, vi trodde aldri det kom til å gå.

Vi klarte det tilslutt ved å svelge tablettene med vaniljesaus!

-etter en stund med vaniljesausmetoden gikk hun over til vann, og nå bare ler hun av de minste pillene...

Skrevet

jentungen min hadde kjempetrøbbel med piller før hun ble syk. Men så måtte hun jo til pers. Hun grein som en sil og var helt hysterisk første kvelden, vi trodde aldri det kom til å gå.

Vi klarte det tilslutt ved å svelge tablettene med vaniljesaus!

-etter en stund med vaniljesausmetoden gikk hun over til vann, og nå bare ler hun av de minste pillene...

''Vi klarte det tilslutt ved å svelge tablettene med vaniljesaus!''

Jentungen her blir kvalm bare ved synet av vaniljesaus... Men nå ser det ut til at det funker bedre å ta floradix ublandet enn når vi blandet det med sanasol så vi prøver det og ser hvordan det går.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...