Gå til innhold

Supergod eplekakeoppskrift

Anbefalte innlegg

Jeg trenger en supergod eplekakeoppskrift før helga. Noen som vil dele?

Kriterier:

*Skal kunne bakes i langpanne (hvis oppskriften er til rund form, kan en vel doble eller triple?)

*Skal være masse epler i den - ikke bare litt på toppen, altså ikke slik at røra synker til bunns og eplene flyter oppå

*Skal helst være litt crispy på toppen

*Masse kanel og sukker

*Gjerne litt saltsmak også på - det har jeg smakt en gang og det var knallgodt, men vet ikke helt om det bare var vanlig salt som var oppå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/383945-supergod-eplekakeoppskrift/
Del på andre sider

Fortsetter under...

denne er supergod og saftig! - til langpanne

EPLEKAKE FRA LOMMEDALEN

600 g smør

600 g sukker

600 g hvetemel

4-5 ts bakepulver

10 egg

10 ss kaldt vann

minst 10 epler

sukker, kanel og evt hakkede mandler/nøtter

sett stekoven på 180. Rens eplene og skjær i båter. Rør smør og sukker lyst og let. Bland inn hvetemel, bakepulver og egg. Rør inn kaldt vann til slutt. Dekk bunnen i langpanna med bakepapir. Hell røren utover langpanna og fordel eplebåtene over. Strø over godt med sukker, kanel og evt mandelhakk. ett kaken på nederste rille i varm stekovn. Stekes i 35-40 min.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...