Gå til innhold

Den første filmen du så som du husker?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Titanic! I sort hvitt tror jeg det var. Fra noenogsøtti. Jeg var veldig ung, fire fem. Og sleit med å holde meg våken.

''Re: Den første filmen du så som du husker?

Titanic!''

Ja, nå lurte jeg øyeblikk på om du var _veldig_ ung.

Jeg var lite på kino da jeg var veldig liten, og husker ikke hvilke filmer jeg evt. så da.

Fra jeg var ørlite større husker jeg veldig godt filmen om Tom Sawyer og Huckleberry Finn. Den var skummel og gjorde enormt inntrykk. Jeg må vel ha vært 8-9 år. Husker også jeg så en del gamle Tarzan-filmer i omtrent samme periode og litt senere.

Annonse

Flåklypa :)

Det var første gang jeg var på kino også:) Kanskje var jeg ca 3 år gammel? Husker ikke hvilket år Flåklypa gikk på kino første gang...Jeg var tre år gammel i 1973 ;)

Filmen er fra 1975, så da var du nok ørlite eldre.

''Re: Den første filmen du så som du husker?

Titanic!''

Ja, nå lurte jeg øyeblikk på om du var _veldig_ ung.

''Ja, nå lurte jeg øyeblikk på om du var _veldig_ ung.''

Man er da ikke _veldig_ ung om Titanic er den første filmen man så på kino? Den gikk i 1998 (jeg var gravid med eldstemann da jeg så den) og den har 15-årsgrense, ergo er hun minst 29 år i dag.

Man er da ikke _veldig_ ung om Titanic er den første filmen man så på kino? Den gikk i 1998 (jeg var gravid med eldstemann da jeg så den) og den har 15-årsgrense, ergo er hun minst 29 år i dag.

''Man er da ikke _veldig_ ung om Titanic er den første filmen man så på kino? Den gikk i 1998 (jeg var gravid med eldstemann da jeg så den) og den har 15-årsgrense, ergo er hun minst 29 år i dag.

''

Øh, er den så gammel? Tenkte meg at den kun var få år gammel, jeg... :o).

Og uansett tipper jeg Enola var på kino før hun var 15, og at hun er noe mer enn 29 i dag ;).

Husker du en film fra samme år om slavehandelen? Husker at jeg var leder for en gruppe ungdommer som var på tur, og vi skulle på kinol. Hadde tenkt å se Titanic, men så enten fikk vi ikke billetter, eller så var det flere av dem som allerede hadde sett den - så vi så den om slavehandelen etterpå.

Sønnen min har akkurat hatt om det på skolen, og jeg tenkte det kunne ha vært en film å se for ham. men husker ikke tittelen.

''Man er da ikke _veldig_ ung om Titanic er den første filmen man så på kino? Den gikk i 1998 (jeg var gravid med eldstemann da jeg så den) og den har 15-årsgrense, ergo er hun minst 29 år i dag.

''

Øh, er den så gammel? Tenkte meg at den kun var få år gammel, jeg... :o).

Og uansett tipper jeg Enola var på kino før hun var 15, og at hun er noe mer enn 29 i dag ;).

''Øh, er den så gammel? Tenkte meg at den kun var få år gammel, jeg... :o).''

Huff, jeg tenkte også som deg....hmmm.

Husker du en film fra samme år om slavehandelen? Husker at jeg var leder for en gruppe ungdommer som var på tur, og vi skulle på kinol. Hadde tenkt å se Titanic, men så enten fikk vi ikke billetter, eller så var det flere av dem som allerede hadde sett den - så vi så den om slavehandelen etterpå.

Sønnen min har akkurat hatt om det på skolen, og jeg tenkte det kunne ha vært en film å se for ham. men husker ikke tittelen.

Kan det ha vært Amistad?

http://www.imdb.com/title/tt0118607/

Annonse

Kan det ha vært Amistad?

http://www.imdb.com/title/tt0118607/

Stemmer!!!!

Leste litt om den nå, og den fikk likt slakt her:

http://www.vg.no/film/film.php?id=28

Ser også at det var 15 års grense, og gutten min er jo bare 13, og har ikke sett så mange voksne fillmer, så jeg tror kanskje ikke dette var så god idé likevel.

Finnes det andre filmer om slavehandelen, som kanskje er bedre eller passer bedre til en 13 åring?

Stemmer!!!!

Ser også at det var 15 års grense, og gutten min er jo bare 13, og har ikke sett så mange voksne fillmer, så jeg tror kanskje ikke dette var så god idé likevel.

Finnes det andre filmer om slavehandelen, som kanskje er bedre eller passer bedre til en 13 åring?

''Finnes det andre filmer om slavehandelen, som kanskje er bedre eller passer bedre til en 13 åring?

''

Jeg husker TV-serien Roots (Røtter) gjorde sterkt inntrykk da jeg var omtrent samme alder. Kanskje den er å få på DVD?

Stemmer!!!!

http://en.wikipedia.org/wiki/Roots_(TV_miniseries)

Takk for tips. Husker at jeg ikke fikk lov til å se Roots, men at jeg av og til sneik meg opp trappa og kikket i glipa på døra inn på TV'en.

Skal sjekke om den er mulig å få tak i!

Eller så har jeg anbefalt ham å lese onkel Toms hytte. Den leste jeg i 11-12 års alderen.

Tror du det var vanlig i 1998 at 15-åringer aldri hadde sett barnefilm på kino?

Den første gang jeg var på kino ble vi tatt med av mormor, og vi så Mormor og de 8 ungene. Den første gang ei venninne og jeg var på kino så vi Ronja Røverdatter. Stas! :)

Ellers var jeg og så på E.T. Jeg elsket den filmen og skjønne E.T. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...