Gå til innhold

Dødssyke Arne betaler én million for medisin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

''Har man en dødlig sykdom bør man la naturen gå sin gang mener jeg.''

Slik taler kun en som ikke har dødelig sykdom selv eller pårørende med det. Selv hadde jeg foretrukket å ha min far i live en stund om det lot seg gjøre, fremfor å arve noen hundretusener.

''Greit man vil forlenge livet, men jeg synes det er litt egoistisk, da det blir mindre tilbake for barna som er arvingene.''

Det er egoistisk av etterlatte å tenke på en slik måte.

Levende mennesker har full råderett over egne penger. Etterlatte har ikke noe krav på arv.

hidi, the scorpion

''Av egen lomme.

Greit man vil forlenge livet, men jeg synes det er litt egoistisk, da det blir mindre tilbake for barna som er arvingene.

Har man en dødlig sykdom bør man la naturen gå sin gang mener jeg.''

Dette var rett og slett ondskapsfult skrevet, Hjla. Skal aldri mer lese noe som er underskrevet av deg.

Fy flate, hvor ekkel går det an å bli+

Annonse

''Av egen lomme.

Greit man vil forlenge livet, men jeg synes det er litt egoistisk, da det blir mindre tilbake for barna som er arvingene.

Har man en dødlig sykdom bør man la naturen gå sin gang mener jeg.''

Dette var rett og slett ondskapsfult skrevet, Hjla. Skal aldri mer lese noe som er underskrevet av deg.

Fy flate, hvor ekkel går det an å bli+

Hadde jeg hatt en dødlig sykdom hadde jeg tenkt på barna før jeg hadde brukt 1 mil på å forlenge livet med noen måneder.

''Greit man vil forlenge livet, men jeg synes det er litt egoistisk, da det blir mindre tilbake for barna som er arvingene.''

Nå håper jeg virkelig du troller.

Jeg hadde vurdert verdien av å forlenge livet som dødssyk, eller å la barna mine få glede av pengene.

Nei jeg gjør ikke det. Om det hadde vært meg, hadde jeg prioritert barnene mine, og ikke brukt 1 million for å forlenge livet med noen måneder.

Det er bare fordi du ikke har hatt denne problemstillingen tett inn på livet.

Du må være veldig ung og uerfaren for å kunne si noe sånt på ramme alvor.

Han vil dessverre dø snart uansett. Man må måle livskvaliteten opp mot det arvingene får. Hadde jeg hatt barn som trenger penger hadde jeg aldri brukt 1 million for å forlenge livet med noen måneder.

Jeg skrev dette fordi hvis jeg hadde vært dødssyk, ville jeg at formuen tilfalle mine barn, fremfor å forlenge lidelsen med noen måneder.

Annonse

Han vil dessverre dø snart uansett. Man må måle livskvaliteten opp mot det arvingene får. Hadde jeg hatt barn som trenger penger hadde jeg aldri brukt 1 million for å forlenge livet med noen måneder.

''Han vil dessverre dø snart uansett.''

Hvor står det?

''Man må måle livskvaliteten opp mot det arvingene får.''

Hva mener du med "man må"? Det er hans penger og han bestemmer hva han vil gjøre med dem så lenge han er i live. Hva om det faktisk er "arvingene" som ønsker å ha ektemannen, pappaen og bestefaren sin i live lengst mulig?

Jeg skrev dette fordi hvis jeg hadde vært dødssyk, ville jeg at formuen tilfalle mine barn, fremfor å forlenge lidelsen med noen måneder.

''Jeg skrev dette fordi hvis jeg hadde vært dødssyk, ville jeg at formuen tilfalle mine barn, fremfor å forlenge lidelsen med noen måneder.''

Du er hjertelig velkommen til å få ha denne meningen den dagen du er i hans sko.

Gjest om du virkelig mener det..

Jeg hadde vurdert verdien av å forlenge livet som dødssyk, eller å la barna mine få glede av pengene.

Hadde du ikke heller ønsket at den dødssyke skulle bruke pengene på en siste super opplevelse?

En once-in-a-time opplevelse, framfor å tenke på etterkommerne eller bruke dem på medisin?

Hadde du ikke heller ønsket at den dødssyke skulle bruke pengene på en siste super opplevelse?

En once-in-a-time opplevelse, framfor å tenke på etterkommerne eller bruke dem på medisin?

Jo hvis han hadde brukt tiden til å reise plasser han alltid har drømt om så hadde jeg forstått det, men om han bare ligger i sengen hjemme syk og svak så forstår jeg det ikke.

Hadde en av mine foreldre latt være å forlenge livet sitt for at jeg heller skulle arve pengene, hadde jeg blitt forbannet. Det er deres penger og de bruker dem på det de vil. Jeg er voksen og klarer meg selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...