Gå til innhold

Dødssyke Arne betaler én million for medisin

Anbefalte innlegg

Jeg skrev dette fordi hvis jeg hadde vært dødssyk, ville jeg at formuen tilfalle mine barn, fremfor å forlenge lidelsen med noen måneder.

Det er ikke slik Arne ser på dette selv.

'' Dette er den eneste sjansen jeg har og derfor ekstremt viktig for meg. Jeg har to barnebarn og mye mer jeg vil oppleve, noe som er grunnen til at jeg gjør dette, forklarer Hønningstad. ''

Fortsetter under...

Jeg hadde blitt fly forbanna om mine foreldre hadde tenkt på at jeg skulle sitte igjen med penger fremfor å bruke dem på seg selv slik at de kunne være der for sine barn og barnebarn. Jeg synes du er mange ganger mer egoistisk enn denne mannen.

Er du helt fjern?

Jeg har nylig mista faren min. Jeg har arvet en god del penger etter ham. Selv om penger alltid kommer godt med, ville jeg da mye heller hatt pappaen min i livet mitt i mange flere år, enn pengene.

Gjest Scarlet O'Hara

Det er rett og slett det dummeste jeg har hørt! "Mindre arv til barna" - dét er den egoistiske tanken rundt dette!

Personlig vil jeg heller beholde min far så lenge som mulig, enn at han skal etterlate seg mye penger til meg!

Gjest Scarlet O'Hara

Nei jeg gjør ikke det. Om det hadde vært meg, hadde jeg prioritert barnene mine, og ikke brukt 1 million for å forlenge livet med noen måneder.

Det får nå være ditt valg, men å stemple andre som velger annerledes som egiostiske synes jeg er å gå VEL langt!

Nå tuller du?

Jeg er litt i en sånn situasjon akkurat nå hvor en nær slektning kanskje kan få livsforlengende medisin. Alle rundt han går og krysser fingrene for at den skal virke. Penger er et ikke-tema når man står i en sånn situasjon.

Annonse

Tja, hvem sine penger er det han bruker på dette da ?

Er det ikke penger han har slitt, og skattet for selv mon tro.

Vi skal alle dø en dag, men tenk om denne medisinen virker liker like godt som på hun som fikk diagnosen brystkreft for noen år siden ?

Hun skulle dø, veldig fort. Men fikk teste en ikke godkjent medisin.

Hun lever i beste velgående i dag, 10 år etter diagnosen.

Jeg hadde vært skikkelig flau over meg selv om jeg hadde tenkt som deg. Seriøst, om en av foreldrene mine hadde vært dødssyke, og kunne fått forlenget livet sitt en stund, så hadde det vært verdt alle pengene de hadde hatt. Jeg hadde ønsket å tilbringe all tid jeg kunne (og de hadde orket selvsagt).

Mora mi har hatt hjerteinfarkt, og jeg var livredd for å miste henne, så om det ikke hadde vært noe penger igjen etter dem pga. noe sånt, så hadde ikke det plaget meg, kjenner jeg. Tida sammen med dem er mye mer verdt.

Han vil dessverre dø snart uansett. Man må måle livskvaliteten opp mot det arvingene får. Hadde jeg hatt barn som trenger penger hadde jeg aldri brukt 1 million for å forlenge livet med noen måneder.

''Man må måle livskvaliteten opp mot det arvingene får.''

Det må man aldeles ikke.

Oi, her har du jammen fått ufortjent mye pes ser jeg ;)

Jeg synes ikke dine tanker er helt "absurde" og kan skjønne at du tenker i de baner.... Jeg tror nok det kommer an på hvor dårlig man er, hvor lang tid det vil ta før man dør, om man er 100 % sikker på at døden kommer snart, i hvilken livsfase de gjenlevende er i osv?

Selv hadde jeg villet beholde mine foreldre så lenge som mulig, så de hadde ikke fått lov å la være å bruke penger for min skyld.... Hvis det var jeg som skulle dø, så ville jeg kanskje ha tenkt nøye over saken. Hadde jeg bare ligget i senga og ikke fått gjort noe fra eller til, og håpet om å overleve var helt borte, så er det mulig jeg hadde tenkt at livet fikk gå sin gang.

Annonse

''Av egen lomme.

Greit man vil forlenge livet, men jeg synes det er litt egoistisk, da det blir mindre tilbake for barna som er arvingene.

Har man en dødlig sykdom bør man la naturen gå sin gang mener jeg.''

Dette var rett og slett ondskapsfult skrevet, Hjla. Skal aldri mer lese noe som er underskrevet av deg.

Fy flate, hvor ekkel går det an å bli+

Hvorfor er det ekkelt og egoistisk å tenke at man heller ønsker å gi sine barn ekstra penger framfor å bruke pengene på sitt eget liv?

*skjønner-ingenting*

En voksen og myndig mann må vel selv få bestemme hva han vil bruke pengene på.

Denne gangen er det livsforlengende medisin. For mannen har lyst å leve lengre- og ikke dø riktig ennå.

Kanskje har han lyst å leve lengere også får å få nye nydelige øyeblikk med sine barn. Tror nok barna verdsetter dette mer enn penger.

Antar dette er noe du har lest i en artikkel eller noe sånn? Link?

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/helse/doedssyke-arne-betaler-en-million-for-medisin-av-egen-lomme-3881637.html

Der står det intet om hans livskvalitet eller barnas økonomiske forhold, dette er noe trådstarter mener.

''Jeg har to barnebarn og mye mer jeg vil oppleve, noe som er grunnen til at jeg gjør dette, forklarer Hønningstad. ''

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...