Gå til innhold

Ekte bensinstasjonsspøkelse

Anbefalte innlegg

Har opplevd det selv, derfor VET jeg.

Alle kan påstå hva som helst, derfor har (som hidi påpeker) James Randi utlovd én million dollar til den første som kan påvise noe overnaturlig.

De som påstår det får selv lage regler, osv.

Pengene står, ikke overraskende, trygt i banken fremdeles.

Fortsetter under...

• Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

32

• Sør

31

• kaffekjerringa

12

• hidi, the scorpion

9

Mest aktive i denne tråden

Nei, egentlig er det jo naturlig. Og det finnes! Uansett hva du skriver eller hva vi tror, det finnes. Og det kan IKKE bortforklares....that's it!

Jeg er ikke superfokuserert på slike ting lenger, men jeg vet at det FINNES!

Det er ikke noe som behøves å "bortforklares", ettersom det fremdeles ikke er noen som har påvist noe som må bortforklares.

Alle kan påstå hva som helst, derfor har (som hidi påpeker) James Randi utlovd én million dollar til den første som kan påvise noe overnaturlig.

De som påstår det får selv lage regler, osv.

Pengene står, ikke overraskende, trygt i banken fremdeles.

Er klar over det. Det kan ikke forklares eller bevises for det må oppleves selv. Så jeg har ikke mer å si om den saken...

hidi, the scorpion

Insuerer du at det er onde ånder jeg har vært i kontakt med?

Har sikkert det og, men det finnes gode ånder. De er verken mer eller mindre enn da de levde, men nå er jeg så priviligert at jeg ikke blir kontaktet av ånder mer :-)

Savner selvsakt de gode, men med det gode kommer det onde. Jepp.

''Insuerer du at det er onde ånder jeg har vært i kontakt med?''

Ikke bare insuerer jeg, men jeg tror det.

Du bør lese mer litteratur om emnet, både for og i mot "ånder".

Jeg undervurderer ikke hva _du_vet, setter bare et kjempestort spøsmål ved din _viten_!

''Insuerer du at det er onde ånder jeg har vært i kontakt med?''

Ikke bare insuerer jeg, men jeg tror det.

Du bør lese mer litteratur om emnet, både for og i mot "ånder".

Jeg undervurderer ikke hva _du_vet, setter bare et kjempestort spøsmål ved din _viten_!

Sikkert derfor de var slemme da enkelte av dem, og sikkert derfor jeg var livredd. Ånei, jeg skal ikke lese om sånt :)

Er klar over det. Det kan ikke forklares eller bevises for det må oppleves selv. Så jeg har ikke mer å si om den saken...

''Det kan ikke forklares eller bevises for det må oppleves selv.''

Fordi det ikke eksisterer objektivt sett, men kun "opplevd" (altså, hjernen din spiller deg et puss).

Annonse

''Det kan ikke forklares eller bevises for det må oppleves selv.''

Fordi det ikke eksisterer objektivt sett, men kun "opplevd" (altså, hjernen din spiller deg et puss).

Tror ikke det er hjernen som spilte meg et puss, men det er min tro da :)

Har fått hjelp jeg fra "den andre siden", og jeg elsker dem for det. Men ikke alt er godt....

hidi, the scorpion

Sikkert derfor de var slemme da enkelte av dem, og sikkert derfor jeg var livredd. Ånei, jeg skal ikke lese om sånt :)

''Sikkert derfor de var slemme da enkelte av dem, og sikkert derfor jeg var livredd. Ånei, jeg skal ikke lese om sånt :)''

Godt. Hold deg langt vekk fra "dem"!

Ønsker deg alt godt, stjernestøv.

Klem fra

''Sikkert derfor de var slemme da enkelte av dem, og sikkert derfor jeg var livredd. Ånei, jeg skal ikke lese om sånt :) – stjernestøv''

Heldigvis så eksisterer de kun hvis du tror på dem.

Hvis du ikke tror på dem, så eksisterer de ikke. Enkelig og greit.

Løsningen er åpenbar - ikke tro på det.

Med vennlig hilsen

''Sikkert derfor de var slemme da enkelte av dem, og sikkert derfor jeg var livredd. Ånei, jeg skal ikke lese om sånt :)''

Godt. Hold deg langt vekk fra "dem"!

Ønsker deg alt godt, stjernestøv.

Klem fra

Tusen takk :) Jeg vil helst ikke ha noe med "dem" å gjøre.

Klem igjen.

''Jeg er ikke superfokuserert på slike ting lenger, men jeg vet at det FINNES!''

Jeg tror på Gud, men jeg _vet_ ikke om Han eksisterer.

Så du ikke på "Folkeopplysningen", der alle de "synske" tabbet seg totalt ut?

Jeg er kanskje naiv i min tro på Jesus, men du er besatt av troen på det overnaturlige. Og ja, du er superfiksert.

''Jeg tror på Gud, men jeg _vet_ ikke om Han eksisterer.''

MEn jeg trodde at en personlig kristen hadde hatt opplevelser med Gud som gjorde at de hadde fått visshet om at han eksisterer?

Det har iallefall jeg. Og dessuten er det ikke mulig å bortforklare en Gud/Skalper. Det er bare å se seg om og "undre seg over livet". Da skjønner man og VET at det finnes en Gud! :)

''Sikkert derfor de var slemme da enkelte av dem, og sikkert derfor jeg var livredd. Ånei, jeg skal ikke lese om sånt :) – stjernestøv''

Heldigvis så eksisterer de kun hvis du tror på dem.

Hvis du ikke tror på dem, så eksisterer de ikke. Enkelig og greit.

Løsningen er åpenbar - ikke tro på det.

Med vennlig hilsen

Jeg tror på dem, men medisinene beskytter meg :-)

Den lukker igjen mine kanaler som før var vidåpne, hos mediumer er kanalene åpne når de gjør readinger og jobber med åndeverden. De klarer å stenge av, det klarte ikke jeg.

Jeg tror på dem, men medisinene beskytter meg :-)

Den lukker igjen mine kanaler som før var vidåpne, hos mediumer er kanalene åpne når de gjør readinger og jobber med åndeverden. De klarer å stenge av, det klarte ikke jeg.

''Jeg tror på dem, men medisinene beskytter meg :-)

Den lukker igjen mine kanaler som før var vidåpne, hos mediumer er kanalene åpne når de gjør readinger og jobber med åndeverden. De klarer å stenge av, det klarte ikke jeg. – stjernestøv''

Som sagt, de eksisterer kun for dem som tror på slikt. Det eksisterer ikke i virkeligheten - de er som en halusinasjon.

Annonse

''Jeg tror på Gud, men jeg _vet_ ikke om Han eksisterer.''

MEn jeg trodde at en personlig kristen hadde hatt opplevelser med Gud som gjorde at de hadde fått visshet om at han eksisterer?

Det har iallefall jeg. Og dessuten er det ikke mulig å bortforklare en Gud/Skalper. Det er bare å se seg om og "undre seg over livet". Da skjønner man og VET at det finnes en Gud! :)

''Og dessuten er det ikke mulig å bortforklare en Gud/Skalper. Det er bare å se seg om og "undre seg over livet". Da skjønner man og VET at det finnes en Gud! :) – kaffekjerringa''

Slike "Skalper" høres farlig ut! ;-)

Det er da heller ikke nødvendig å bortforklare noen Gud/Skaper/Skalper. Hvorfor skulle man det?

De som påstår en gud eksisterer har bevisbyrden, inkl. for hvordan denne guden ble til.

''Har opplevd det selv, derfor VET jeg.''

Da kan jeg si at jeg òg vet! Bibelen adcarer sterkt not slike "ånder", fordi de skal lede folk på villspor. og du vet ikke hva slags "ånder" du er i kontakt med.

Onde "ånder", vet alt om de avdøde, har du tenkt på det?

Å tro, er noe helt annerledes enn å _vite_ . Ingen i hele verden, har bevist en "åndeverden", selv seriøse vitenskapelige forsøk, har ikke kommet opp med noe, snarere tvert i mot.

En person i USA, har utlovd en million dollar, til den/de som kan oppvise bevis for sin/sine påstander. Ingen hat fått noen penger.

HElt enig med deg her, Hidi. Ånder eksisterer, men man skal ikke lefle med dem fordi de er farlige. Det er en grunn til at Gud advares oss mot åndemanere, trollmenn og magikere.

Apropos det siste, så er det mange magikerer som jeg vil påstå står i ledtog med ånder. Flere av de triksene som Alexx Alexxander gjør, er helt UMULIG å få til. Flere av disse har ikke en NATURLIG forklaring, og det er IKKE en illusjon.

På vg.no er flere av triksene hans filmet, og det han presterer er helt klin umulig og irrasjonelt.

''Jeg tror på dem, men medisinene beskytter meg :-)

Den lukker igjen mine kanaler som før var vidåpne, hos mediumer er kanalene åpne når de gjør readinger og jobber med åndeverden. De klarer å stenge av, det klarte ikke jeg. – stjernestøv''

Som sagt, de eksisterer kun for dem som tror på slikt. Det eksisterer ikke i virkeligheten - de er som en halusinasjon.

Ja de er vel det. Noen kaller det schizofreni mens andre kaller det medium. Jeg taklet det dessverre ikke, skulle ønske jeg var sterkere og kunne jobbe med det. Jeg var ikke sterk nok :(

''Og dessuten er det ikke mulig å bortforklare en Gud/Skalper. Det er bare å se seg om og "undre seg over livet". Da skjønner man og VET at det finnes en Gud! :) – kaffekjerringa''

Slike "Skalper" høres farlig ut! ;-)

Det er da heller ikke nødvendig å bortforklare noen Gud/Skaper/Skalper. Hvorfor skulle man det?

De som påstår en gud eksisterer har bevisbyrden, inkl. for hvordan denne guden ble til.

Ja, pass på skalpen din ellers kommer Gud og tar den...

HElt enig med deg her, Hidi. Ånder eksisterer, men man skal ikke lefle med dem fordi de er farlige. Det er en grunn til at Gud advares oss mot åndemanere, trollmenn og magikere.

Apropos det siste, så er det mange magikerer som jeg vil påstå står i ledtog med ånder. Flere av de triksene som Alexx Alexxander gjør, er helt UMULIG å få til. Flere av disse har ikke en NATURLIG forklaring, og det er IKKE en illusjon.

På vg.no er flere av triksene hans filmet, og det han presterer er helt klin umulig og irrasjonelt.

Det kalles tryllekunst nettopp fordi de bevisst bruker illusjon for å få hjernen din til ikke å oppfatte hvordan det funker.

Ja de er vel det. Noen kaller det schizofreni mens andre kaller det medium. Jeg taklet det dessverre ikke, skulle ønske jeg var sterkere og kunne jobbe med det. Jeg var ikke sterk nok :(

Hei,

Det var sykdommen din. Det gjør dem ikke reelle.

De eksisterer ikke. Like lite som andre "ting" som folk "ser" når de er syke.

Glem dem. Nå er du frisk, og alt du trenger å gjøre er å slutte å tro på noe som ikke eksisterer.

Med vennlig hilsen

Noe som undrer meg veldig med praksisen som blir vist her på norsk TV, er at det virker så uskyldig og lettvint å få spøkelsene bort. Det holder liksom bare å holde hverandre i hendene, evt tenne et lys og se for seg et lys og be ånden gå inn i lyset. Og vips! Problem solved.

Mens i andre programmer om spøkelser og ånder er lokalisasjonen f.eks i USA. Da er det ikke måte på hva som settes i gang for å bli kvitt dem. Filmkameraer settes opp, lydopptak og div. annet. Til slutt må de ofte tilkalle en katolsk prest som må be for huset og de som bor der. Han må gå rundt å skvette vievann mens han ber. Krusifikser settes opp, og av og til gjennomfører han også eksorsisme på mennesker. Det er veldig skummelt i USA altså, mens her i Norge er det liksom så koselig og uskyldig. Det forstår jeg ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...