Gå til innhold

Barn som mobber

Anbefalte innlegg

Skrevet

De burde bli kjølhalt etter en båt. Om de dør betyr ikke så mye for meg.

Skrevet

Har du blitt mobbet selv? Jeg synes vel mer synd på dem. Jeg har i alle fall ikke møtt mange mobbere som har det bra. De trenger å stoppes, men de trenger også hjelp .

Gjest Scarlet O'Hara
Skrevet

Du er skikkelig i siget for å skrive provoserende innlegg i dag?! Kanskje du kan lese en god bok i stedet?

Skrevet

Jeg har faktisk blitt mobbet ganske kraftig selv. Likevel mener jeg at mobberne trenger hjelp de også. Regner med at når de blir voksne så angrer veldig mange på det de har gjort. Jeg er ikke ute etter hevn, men jeg håper at de som mobber idag kan bli fanget opp. Ofte har mobberne dårlig selvtillit og har det ikke helt godt med seg selv. Tror

Skrevet

Nå snakker vi.

Men hvor lærer barna å mobbe da ?

Kan det være av de voksne ?

Kan de være av de som lager "Finn Kalvik nyhetene", de som går på fotballstadion og hetser motstanderens lag, de som snakker nedsettende om naboer, venner etc.,de som går til krig, de som må lage tegninger av profeten, av de som brenner flagg på tv, de som snakker dritt om hverandre i en vanlig valgkamp ?

Jeg kunne fortsett i det uendelige.

Barna får det inn med morsmelken.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Nå snakker vi.

Men hvor lærer barna å mobbe da ?

Kan det være av de voksne ?

Kan de være av de som lager "Finn Kalvik nyhetene", de som går på fotballstadion og hetser motstanderens lag, de som snakker nedsettende om naboer, venner etc.,de som går til krig, de som må lage tegninger av profeten, av de som brenner flagg på tv, de som snakker dritt om hverandre i en vanlig valgkamp ?

Jeg kunne fortsett i det uendelige.

Barna får det inn med morsmelken.

Hva med at barn som mobber kan ha lav selvtillit og derfor mobber? Har du tenkt på det som en mulighet? I steden for å gi det svaret alle er oppdratt til å gi?

Skrevet

Det er faktisk ofte slik at de som mobber har endel problemer selv. Jeg har hørt om flere tilfeller hvor mobbere kommer fra familier hvor barnevernet er inne i bildet fra før, av andre årsaker. Man skal derfor tenke seg litt om hvordan man tar fatt i slik problematikk.

Når det gjelder på skoler, så kan mobberne allerede ha så mye problemer på hjemmebane, at en utestengning fra skolen vil være en altfor tøff straff.

Skrevet

Hva med at barn som mobber kan ha lav selvtillit og derfor mobber? Har du tenkt på det som en mulighet? I steden for å gi det svaret alle er oppdratt til å gi?

Jeg glemte den. Du har helt rett i dette.

Mobberne fremstår ofte som sterke, men som du sier, de kan ha lav selvtillit.

Mobbing, samme hvilket plan vi snakker om, er det verste jeg vet, og bør ha enda større oppmerksomhet enn det allerede får.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...