Gå til innhold

Barn og inntekt - skattekort?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Leste nå at det bare er for selve jobben - ikke skatten - det blir annerledes når hun er under 13. Du må samtykke, men det er sikkert ordnet i kontrakten.

Det er bare å bestille frikort på SMS: Skriv FRIKORT fødselsnr (11 siffer) og send til 02111. Evt. her:

https://skort.skatteetaten.no/skd/frikort/frikort

Nå har jeg lest enda litt mer og blitt mer forvirret. Tror du skal se bort fra det jeg skrev nedenfor.

Jeg tror det er lurest å kontakte skatteetaten. Det er viktig å presisere at dette er kulturelt arbeid med honorar, ikke noen "fast", lønnet jobb.

Du får antakelig ikke bestilt noe frikort for en som ikke fyller 13 år i år, men du kan sikkert prøve.

Annonse

Blir dette regnet som vanlig lønnsinntekt, tror jeg du må føre opp beløpet på din selvangivelse. Men barnet får et eget minstefradrag.

Det er en god del år siden jeg leste noe om dette, så det er best du spør på likningskontoret.

Betyr det at jeg kan måtte skatte av det fra min inntekt? *liker ikke* :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...