Gå til innhold

Noen med peiling på strykjern..?

Gjest klem til den som kan svare;-)

Anbefalte innlegg

Gjest klem til den som kan svare;-)

Når jeg stryker klær så har det begynt å komme brun lignende flekker på klær og duker fra strykjernet.. Veldig kjedelig da duker og skjorter har blitt ødelagt..

Dette skjer særlig i begynnelsen når jeg stryker.. Noen som vet hva dette kan være og hva jeg kan gjøre med det?

Det er et dampstrykjern..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/383984-noen-med-peiling-p%C3%A5-strykjern/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet! Det er støv o.a. fra tøy du har strøket, som har gått inn i damphullene. Prøv å rense dem med f.eks. q-tips. Og det kan også hjelpe, om du først varme strykejernet opp, og så trykker masse damp ut over vasken, rister litt, og trykker - da løsner det. Tror ikke det er rust, som det foreslåes her av andre.

Annonse

Skift vann i strykejernet før du begynner, og la det dampe godt.

Pass på at strykejernet er rent før du starter. Svidd støv lager flekker.

Virker lite sannsynlig at det er rust. Da ville det ikke bare kommet i starten.

Stryk gjerne på noe du ikke er redd for før du setter i gang med duker og skjorter.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...