Katt-ja Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 ''På betingelse av at det forskes etter vitenskapelige regler (nøytrale personer i prosjektgruppa, etterprøvbarhet osv), så kan det vel egentlig ikke være så ille dersom LP blir fulgt godt etter i sømmene - slik at en kan få dokumentert hva dette egentlig er og hvordan det virker?'' ja enig i at det burde vært avklart hva og hvordan dette virker (på). Hvis de klarer å få gjort det på en skikkelig måte - de som deltar i debatten rundt det på nett er usikre på om de greier å designe forsøket mht alt fiks-fakseriet rundt kurset, som jo er grisedyrt (prisen skal visst motivere folk til å gjøre en skikkelig innsats sier'em) -og for vår del, sånn helt privat, ville jeg heller hatt en forklaring på hva som fysisk skjer med immunforsvaret til ungene mine og hvordan det kan fikses. -som de forsker på på Haukeland. Kanskje har de penger til begge deler? ''kurset, som jo er grisedyrt (prisen skal visst motivere folk til å gjøre en skikkelig innsats sier'em)'' Ahhh, det er _derfor_, ja... De donerer en del av fortjenesten til forskning på området eller noe annet veldedig, da? Høh. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383991-om-du-m%C3%A5tte-velge-sykdom/page/3/#findComment-3394980 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Det er et nesten umulig spørsmål å svare på. Det kommer jo selvsagt helt an på sykdommene. Jeg ville valgt bipolar framfor kreft i bukspyttkjertelen, og jeg ville heller hatt alvorlig depresjon enn ALS. Godt svart :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383991-om-du-m%C3%A5tte-velge-sykdom/page/3/#findComment-3394990 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ME-syk Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 ''Vanskelig å svare på. Jeg ser ikke for meg at jeg noengang vil få en psykisk sykdom som jeg ikke vil klare å bli frisk av - så derfor vil jeg si psykisk.'' Vel, nå er vel ME en psykisk sykdom, da. Det skjønner jo alle når den såkalte "Enlightening-prosessen" eller hva den kalles, kan kurere folk etter et helgekurs. Da er ME faen meg ikke en fysisk sykdom, men psykisk. Men klart man er fysisk syk når man har ME, men det er psyken som starter det hele. ''Vel, nå er vel ME en psykisk sykdom, da. Det skjønner jo alle når den såkalte "Enlightening-prosessen" eller hva den kalles, kan kurere folk etter et helgekurs. Da er ME faen meg ikke en fysisk sykdom, men psykisk. Men klart man er fysisk syk når man har ME, men det er psyken som starter det hele.'' Det var da voldsomt - banning og greier :-D har jeg truffet et ømt punkt? Ønsker du kanskje at ME skal være psykisk? Vel - det jeg kaller ME er diagnostisert etter noe som heter Canada kriteriene. Mulig du snakker om noe annet. Når det er sagt så var jeg villig til å prøve "alt" for å bli frisk så jeg har prøvd kognitiv terapi hvor de konkluderte med at jeg var psykisk frisk som en fisk og taklet ME sykdommen usedvanlig godt - OG jeg prøvde LP. Uten effekt - jeg ble mye verre av det. Det som hjalp meg til å bli frisk var biomedisinsk behandling. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383991-om-du-m%C3%A5tte-velge-sykdom/page/3/#findComment-3395062 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pukina Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Var nok litt uklart ja. Mente selvfølgelig en somatisk sykdom en overlever/overlevde ja, men gjerne alvorlig som feks hjerte/lungesykdom, nyresykdom, diabetes, leddgikt o.l Jeg går daglig på medisiner mot alvorlig psykisk sykdom og hadde helt klart valgt en alvorlig somatisk sykdom framfor dette livet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383991-om-du-m%C3%A5tte-velge-sykdom/page/3/#findComment-3395105 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.