Gå til innhold

etniske konflikter i hverdagen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Nord og ned.

En liten flik av det fargerike fandenskapet, mer og mer preget av ørkenfolks primitivisme og mangel på affektkontroll.

I Oslo pakket har vel den siste hvite mann pakket sammen snart, i en bransje full av generell svindel, samt ran og overfall på passasjerer.

Gjest taxieieren

Man finner ut hvem som begår ulovligheter, og kaster dem i fengsel.

Så enten deler man firmaet, eller finner en eller annen person som folkene respekterer og setter seg ned og snakker.

De fleste problemer lar seg løse.

Med vennlig hilsen

Du synes ikke slike problemer er økende i Norge ?

Sånn helt objektivt sett - hvis du klarer noe sånt.

Du synes ikke slike problemer er økende i Norge ?

Sånn helt objektivt sett - hvis du klarer noe sånt.

Det er klart at det er flere konflikter med innvandrere nå enn i 1970, da det ikke var noen innvandrere her. Det sier seg selv.

Samtidig er ikke én konflikt i Drammen representativt for noe som helst - de aller fleste arbeidsplasser (med og uten utlendinger/innvandrere) fungerer meget fint.

Rundt 1970 så var det nordlendinger som fikk gjennomgå, og da var det også konflikter. Du kan se det beskrevet her:

http://www.dagbladet.no/2012/06/29/kultur/debatt/debattinnlegg/innvandring/nordlendinger/22346818/

Med vennlig hilsen

Annonse

Det er klart at det er flere konflikter med innvandrere nå enn i 1970, da det ikke var noen innvandrere her. Det sier seg selv.

Samtidig er ikke én konflikt i Drammen representativt for noe som helst - de aller fleste arbeidsplasser (med og uten utlendinger/innvandrere) fungerer meget fint.

Rundt 1970 så var det nordlendinger som fikk gjennomgå, og da var det også konflikter. Du kan se det beskrevet her:

http://www.dagbladet.no/2012/06/29/kultur/debatt/debattinnlegg/innvandring/nordlendinger/22346818/

Med vennlig hilsen

Herlig. Jeg er en sånn

Sånn annen-generasjons nordlending? :D

Med vennlig hilsen

Nei - jeg er født i Levanger, og flyttet til Moss som 5-åring, så jeg snakker trøndersk med "mine" enda. Da vi kom til Moss, var det egne industriarbeidsplasser og boliger for oss. Nordlandsforeningn ville ha oss med - men vi var i mot dem -hahaha, trøndere som vi var. Så vi var vel minoriteten i miniriteten. Men der vi kom fra i Trøndelag, var det faktisk både en jøde og to brødre med negerfar :) Min bestemor var lettet da den siste jøden flyttet.

For en tid! haha

Nei - jeg er født i Levanger, og flyttet til Moss som 5-åring, så jeg snakker trøndersk med "mine" enda. Da vi kom til Moss, var det egne industriarbeidsplasser og boliger for oss. Nordlandsforeningn ville ha oss med - men vi var i mot dem -hahaha, trøndere som vi var. Så vi var vel minoriteten i miniriteten. Men der vi kom fra i Trøndelag, var det faktisk både en jøde og to brødre med negerfar :) Min bestemor var lettet da den siste jøden flyttet.

For en tid! haha

Hei,

Siden vi snakker om jøder: en (jødisk) bekjent av meg fortalte om en ungdom hun kjente som var ganske så nynazistisk av seg. Han reiste dog med klassen til konsentrasjonsleirene i Polen.

Noget slukøret kom han hjem igjen. Da hadde han oppdaget at nazistene hadde drept besteforeldrene hans, og at han også var jøde!

Med vennlig hilsen

Gjest Nord og ned.

Hei,

Siden vi snakker om jøder: en (jødisk) bekjent av meg fortalte om en ungdom hun kjente som var ganske så nynazistisk av seg. Han reiste dog med klassen til konsentrasjonsleirene i Polen.

Noget slukøret kom han hjem igjen. Da hadde han oppdaget at nazistene hadde drept besteforeldrene hans, og at han også var jøde!

Med vennlig hilsen

''Da hadde han oppdaget at nazistene hadde drept besteforeldrene hans, og at han også var jøde! ''

Totalt usannsynlig hoax og vandrehistroie, som selvsagt ikke kan dokumenteres da det er reint sprøyt.

Hei,

Med vennlig hilsen

Alle skulle fått en slik reise.

Alle skulle fått en slik reise.

Hei,

Ja, en slik reise burde vært obligatorisk.

Jeg synes også at 18-åringer burde tilbringe et år i "Bangladesh", eller "Romania" eller "El Salvador" for å forstå mer av verden. Det ville virkelig få åpnet øynene til mange som mener det er verdens ende fordi det ikke er smør i butikkhyllene den dagen.

Med vennlig hilsen

Annonse

Hei,

Ja, en slik reise burde vært obligatorisk.

Jeg synes også at 18-åringer burde tilbringe et år i "Bangladesh", eller "Romania" eller "El Salvador" for å forstå mer av verden. Det ville virkelig få åpnet øynene til mange som mener det er verdens ende fordi det ikke er smør i butikkhyllene den dagen.

Med vennlig hilsen

''Jeg synes også at 18-åringer burde tilbringe et år i "Bangladesh", eller "Romania" eller "El Salvador" for å forstå mer av verden. Det ville virkelig få åpnet øynene til mange som mener det er verdens ende fordi det ikke er smør i butikkhyllene den dagen.''

Nå tror jeg ikke det var 18-30-åringene som klaget mest over "smørkrisen"... Tipper at de fleste av dem ikke ante noe om den i det hele tatt. ;-)

Og så blir det litt håpløst at man skal sammenligne alle ting med worst case scenario. Man skal kunne mene at smørmangelen var klønete håndtert uten å måtte sammenligne det med barn som dør av sult i Afrika. Hvis man alltid skal ta den sammenligningen, blir jo nesten alt uten betydning...

Hei,

Med vennlig hilsen

Den vandrehistorien er mange år gammel Sør, og jeg har hørt den fra et utall ulike kilder....

Det bør du sannsynligvis også opplyse din "venn" om, slik at han slipper å drite seg ut overfor for mange andre som forteller denne "sanne" historien til.... :-)

Hei,

Med vennlig hilsen

''Da hadde han oppdaget at nazistene hadde drept besteforeldrene hans, og at han også var jøde! ''

Javel, ja. Meget sannsynlig. NOT!

Hei,

Med vennlig hilsen

Det der er en vandrerhistorie jeg har hørt flere varianter av.

Så sann?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...