Gå til innhold

Spøkelset har dratt fra Statoil

Anbefalte innlegg

''Etter at den klarsynte Lena Ranehag besøkte Statoilstasjonen i Ålen tidligere denne uka, ser det nå ut til at de uforklarlige hendelsene har stoppet opp.

Noen uforklarlige episoder opplevde filmteamet og den klarsynte den første dagen i Ålen, men så tok det slutt.

Det helt spesielle ved denne saken er at det har skjedd veldig mye uforklarlig over svært kort tid. Ubegripelig mange rare episoder over kort tid, men nå er det slutt, sier regissør Jackie Cowlishaw.

– Det har rett og slett ikke vært mulig å drive butikk slik situasjonen har vært, så takk og pris for at det nå ser ut til å være over. Og all ære til Statoil sentralt for all hjelp vi har fått. Uten de hadde vi ikke greid oss gjennom denne vanskelige tiden vi har hatt ved Statoilstasjonen i Ålen, sier Stig Kirkhus til Arbeidets Rett.''

http://www.retten.no/lokale_nyheter/article5901144.ece

Bra det endte godt. Og nå har nok skeptikerne noe å forklare!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/384003-sp%C3%B8kelset-har-dratt-fra-statoil/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp!

Vi lurer på hvordan folk kan ta slike "spøkelser" seriøst?

Og, så lurer jeg på om jeg skal tjene gode penger på å redde godtroende tullinger fra ikke-eksisterende spøkelser...

''Vi lurer på hvordan folk kan ta slike "spøkelser" seriøst?''

For å sitere Bob Hund fra deres utmerkede låt "Festen är över":

Du vill att det ska vara vi mot dom /

Men vilka är dom? /

Får jag fråga en personlig sak? /

Vilka är vi?

Gjest Nickløsheletida

Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine. Jeg klarer virkelig ikke å forstå at folk kan være så lettlurte. Det er nesten tragikomisk! Er det muuulig, tenker jeg. Så mange naive folk som tror på så mye rart.

Tv-Norge (eller jeg vet ikke hvilken kanal som lager disse tv-programmene, siden jeg ikke ser på selv) lager et tv-program de tjener penger på. De som deltar får helt sikkert betalt for å stille opp på programmene og lage en historie, samt at de får taushetsplikt.

Hvor lettlurt er det mulig å bli da?

Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine. Jeg klarer virkelig ikke å forstå at folk kan være så lettlurte. Det er nesten tragikomisk! Er det muuulig, tenker jeg. Så mange naive folk som tror på så mye rart.

Tv-Norge (eller jeg vet ikke hvilken kanal som lager disse tv-programmene, siden jeg ikke ser på selv) lager et tv-program de tjener penger på. De som deltar får helt sikkert betalt for å stille opp på programmene og lage en historie, samt at de får taushetsplikt.

Jeg tipper at annonsørene må betale ekstra for å annonsere før, i og etter dette programmet, for det må være Norges mest lettlurte TV-seere, og man kan reklamere for hva som helst.

Med vennlig hilsen

Gjest Nickløsheletida

Jepp!

Vi lurer på hvordan folk kan ta slike "spøkelser" seriøst?

Og, så lurer jeg på om jeg skal tjene gode penger på å redde godtroende tullinger fra ikke-eksisterende spøkelser...

''Og, så lurer jeg på om jeg skal tjene gode penger på å redde godtroende tullinger fra ikke-eksisterende spøkelser.''

Jeg blir med. Jeg vil også bli rik :-)

Annonse

Gjest Nickløsheletida

''Og, så lurer jeg på om jeg skal tjene gode penger på å redde godtroende tullinger fra ikke-eksisterende spøkelser.''

Jeg blir med. Jeg vil også bli rik :-)

Ikke eksisterende ja. Da kan det bli vanskelig å bli rik.

Gjest Nickløsheletida

Jeg tipper at annonsørene må betale ekstra for å annonsere før, i og etter dette programmet, for det må være Norges mest lettlurte TV-seere, og man kan reklamere for hva som helst.

Med vennlig hilsen

Ja, det er mulig det.

Ikke eksisterende ja. Da kan det bli vanskelig å bli rik.

Neida, det er jo bare lettere å påstå at det var deg/meg som fjernet det!

Dette handler om å lure de lettlurte trill rundt. Først får man dem til å tro at de har et spøkelsesproblem. Så må de betale dyrt, og gi annerkjennelse, til de som løser dette "problemet".

Med vennlig hilsen

Gjest Nickløsheletida

Dette handler om å lure de lettlurte trill rundt. Først får man dem til å tro at de har et spøkelsesproblem. Så må de betale dyrt, og gi annerkjennelse, til de som løser dette "problemet".

Med vennlig hilsen

Ja, noen er jo troende til å tro på hva som helst så :-)

Gjest Nickløsheletida

Med vennlig hilsen

Og jeg lurer på hva det er som gjør at så mange biter på? Det er ubegripelig. Ikke en gang 11-åringen min lar seg lure av dette :-)

Og jeg lurer på hva det er som gjør at så mange biter på? Det er ubegripelig. Ikke en gang 11-åringen min lar seg lure av dette :-)

''Og jeg lurer på hva det er som gjør at så mange biter på? Det er ubegripelig. Ikke en gang 11-åringen min lar seg lure av dette :-) – Nickløsheletida''

Mye er nok "idioti", mangel på skeptisk tankegang, eller at de ønsker å tro på noe som er mer "spennende" enn at det ikke er noe spøkelse der.

Samtidig, realfagutdanningen i Norge bør styrkes!

Med vennlig hilsen

Annonse

Gjest Nickløsheletida

''Og jeg lurer på hva det er som gjør at så mange biter på? Det er ubegripelig. Ikke en gang 11-åringen min lar seg lure av dette :-) – Nickløsheletida''

Mye er nok "idioti", mangel på skeptisk tankegang, eller at de ønsker å tro på noe som er mer "spennende" enn at det ikke er noe spøkelse der.

Samtidig, realfagutdanningen i Norge bør styrkes!

Med vennlig hilsen

''Samtidig, realfagutdanningen i Norge bør styrkes! ''

Jeg vet ikke om det ligger der heller når jeg tenker på den eldste ;o) Hun studerer nå medisin og tør nesten ikke ned i vaskekjelleren der hun bor fordi hun ser hender og føtter som kommer flyvende i lufta. Hun vet at de ikke er der da, men hun ser dem likevel. Dette etter å ha fått utdelt døde kroppsdeler de skjærer i, men hun har alltid vært litt mørkredd og det ble ikke noe bedre etter dette. Neste gang får hun utdelt et hode og da blir det vel enda verre :-)

''Samtidig, realfagutdanningen i Norge bør styrkes! ''

Jeg vet ikke om det ligger der heller når jeg tenker på den eldste ;o) Hun studerer nå medisin og tør nesten ikke ned i vaskekjelleren der hun bor fordi hun ser hender og føtter som kommer flyvende i lufta. Hun vet at de ikke er der da, men hun ser dem likevel. Dette etter å ha fått utdelt døde kroppsdeler de skjærer i, men hun har alltid vært litt mørkredd og det ble ikke noe bedre etter dette. Neste gang får hun utdelt et hode og da blir det vel enda verre :-)

Men det er jo fordi det er mange andre som tror. I et samfunn hvor ingen tror på drager, så er man ikke redd for drager. De eksisterer jo ikke.

Det sagt, å være mørkredd er litt forskjellig fra å tro på spøkelser.

:-)

Med vennlig hilsen

Gjest Nickløsheletida

Men det er jo fordi det er mange andre som tror. I et samfunn hvor ingen tror på drager, så er man ikke redd for drager. De eksisterer jo ikke.

Det sagt, å være mørkredd er litt forskjellig fra å tro på spøkelser.

:-)

Med vennlig hilsen

''Men det er jo fordi det er mange andre som tror. I et samfunn hvor ingen tror på drager, så er man ikke redd for drager''

Så det du mener er at de ikke er født slik, men at det er en hjernevasking som sprer seg?

Det burde jo egentlig ikke vært lov til å lage slike tv-programmer , siden så mange biter på og blir skremt.

''Men det er jo fordi det er mange andre som tror. I et samfunn hvor ingen tror på drager, så er man ikke redd for drager''

Så det du mener er at de ikke er født slik, men at det er en hjernevasking som sprer seg?

Det burde jo egentlig ikke vært lov til å lage slike tv-programmer , siden så mange biter på og blir skremt.

''Så det du mener er at de ikke er født slik, men at det er en hjernevasking som sprer seg?

Det burde jo egentlig ikke vært lov til å lage slike tv-programmer , siden så mange biter på og blir skremt. – Nickløsheletida''

Akkurat det med å være mørkredd er trolig noe fra evolusjonen, hvor det var farlig å gå ute i mørket. Samme med høydeskrekk, osv.

Hva man er redd for, derimot, skyldes nok det som samfunnet man vokser opp i har fortalt om. Hadde man levd for 500 år siden med Martin Luther, så hadde det sikkert vært hekser og demoner. I Kina hadde det vært drager. Osv.

Men dette er akutte redsler (der og da) - instinkt - og ikke det samme som å tro på spøkelser, hevde de finnes, ta seg betalt for å fjerne dem, osv.

======

Et godt ordspråk sier at virkeligheten er det som ikke forsvinner når ingen tror på det.

Hvis man tok en gruppe barn og aldri fortalte dem om gud, spøkelser, Jesus, Muhammed, osv osv osv så ville de selvsagt ikke begynne å tro på det.

Dog har hjernen en funksjon at den alltid vil forsøke å finne en forklaring på ting man ikke forstår (er det trygt? Kan jeg spise det? Vil det spise meg?). Det har resultert i guder, skillpadder og enda merkeligere forklaringsmodeller for det vi ikke forstår.

Hvis man derimot tok disse ungene (dette er jo helt hypotetisk) og forklarte dem at det er ting vi ikke vet nå, men vi forskjer på det, så er det mindre sannsynlig at geiter og guder ville være blant forklaringsmodellene.

Med vennlig hilsen

''De som deltar får helt sikkert betalt for å stille opp på programmene og lage en historie, samt at de får taushetsplikt.''

Da er det jammen rart at disse helt vanlige folkene som blant annet jobber på en bensinstasjon, ikke er i Hollywood og tjener millioner! For SÅ gode til å skuespille er ingen hvis ikke de har anlegg for det og tatt utdannelse i det, vel!?

tror

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...