Gå til innhold

En engel har lært

Anbefalte innlegg

Gjest Nord og ned.

''Hva om de faktisk ba om penger til å reise hjem da? – Mandolaika''

Så kan hun gi dem UTEN å ha betingelser om hvor de har "lov" å reise i fremtiden.

Hun eier dem ikke, bare fordi hun har gitt dem penger.

''Hun eier dem ikke, bare fordi hun har gitt dem penger.''

Forsvarer du _alle_ grove tyverier? eller har sigøynerne en særskilt rett til det i ditt univers?

Fortsetter under...

• Svar 115
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

36

• Mandolaika

22

• Liljana

1

• Bella Dotte

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nord og ned.

''Ikke så interessert i å sjekke og finne fakta nå eller? – Mandolaika''

Jeg er mer interessert i HVA hun har gjort, fremfor hvem hun er.

Jeg er utmerket godt klar over at hun har gjort mye bra. Det betyr ikke at alt hun gjør er bra, og her diskuteres hva hun har gjort NÅ, og ikke alle de andre gangene.

''Jeg er utmerket godt klar over at hun har gjort mye bra.''

Og _når_ ble du det? du har jo akkurat skrevet at du ikke vet.

Hun har sikkert lært.

Neste år holder hun seg unna denne gjengen, og hjelper andre fattige - slik hun har gjort i åresvis.

Kansje mere ydmyke og takknemlige for den hjelpen de får.

''Hun har sikkert lært. Neste år holder hun seg unna denne gjengen, og hjelper andre fattige - slik hun har gjort i åresvis. Kansje mere ydmyke og takknemlige for den hjelpen de får. – old lady''

Ja, det var det der med å dele folk i folkegrupper igjen.

"Du er romfolk/jøde/muslim/kineser og en annen som har samme hudfarge var slem, så da tror jeg du også er slem."

En liten herre med bart forsøkte på det for 70 år siden. Han rakk å drepe et sted mellom 250000 og 500000 romfolk, og over 6 000 000 jøder.

Fint hvis du ikke fortsetter rase-ideologien hans her på DOL.

Gjest Nord og ned.

''Hun har sikkert lært. Neste år holder hun seg unna denne gjengen, og hjelper andre fattige - slik hun har gjort i åresvis. Kansje mere ydmyke og takknemlige for den hjelpen de får. – old lady''

"Du er romfolk/jøde/muslim/kineser og en annen som har samme hudfarge var slem, så da tror jeg du også er slem."

En liten herre med bart forsøkte på det for 70 år siden. Han rakk å drepe et sted mellom 250000 og 500000 romfolk, og over 6 000 000 jøder.

''En liten herre med bart''

Ååå nå ble jaggu dama med kongens fortjenestemedalje i humanitært arbeide hitlet også...

Takk.

Bare det å friste fattige mennesker med en så stor sum penger, mot at de skal sulte, er faktisk dypt umoralsk. Og det gjelder selvsagt uansett hva slags fattige det er.

Hun har muligvis gjort mye godt andre ganger (det vet jeg intet om), men dette er skivebom fra henne.

Med vennlig hilsen

Sant! Jeg liker henne ikke. Hun må være ganske fjern om hun tror at å gi en engangssum slik at de kan dra tilbake vil forhindre dem i å komme tilbake.

Annonse

''Ikke så interessert i å sjekke og finne fakta nå eller? – Mandolaika''

Jeg er mer interessert i HVA hun har gjort, fremfor hvem hun er.

Jeg er utmerket godt klar over at hun har gjort mye bra. Det betyr ikke at alt hun gjør er bra, og her diskuteres hva hun har gjort NÅ, og ikke alle de andre gangene.

Vel, du skrev nettopp at det visste du intet om.

Hva du kaller min ideologi er meg revnende likegyldig.

Du tåler ikke høre sannheten om denne gjengen.

Frekkere folk finnes rett og slett ikke på vår jord.

Og det må selvfølgelig ikke stilles noe som helst krav til rom folket, for det kræsjer jo så totalt med deres "vi gjør som vi vil" kultur.

Hadde denne gjengen oppført seg som fattige, og utvist en smule av dannelse, så kunne de fått litt sympati.

''Hva om de faktisk ba om penger til å reise hjem da? – Mandolaika''

Så kan hun gi dem UTEN å ha betingelser om hvor de har "lov" å reise i fremtiden.

Hun eier dem ikke, bare fordi hun har gitt dem penger.

''Så kan hun gi dem UTEN å ha betingelser om hvor de har "lov" å reise i fremtiden.''

Det var et av premissene, noe de sannsynligvis godtok.

Gjest Nord og ned.

Sant! Jeg liker henne ikke. Hun må være ganske fjern om hun tror at å gi en engangssum slik at de kan dra tilbake vil forhindre dem i å komme tilbake.

''Hun må være ganske fjern om hun tror at å gi en engangssum slik at de kan dra tilbake vil forhindre dem i å komme tilbake''

Selvagt var det naivt, grensende til idiotisk å stole på sigøynere.

Men nå har hun lært, og det skal man være glad for, selv om det gikk vekk 29 000 som hun kunne og ville brukt på fattige.

Annonse

Hva du kaller min ideologi er meg revnende likegyldig.

Du tåler ikke høre sannheten om denne gjengen.

Frekkere folk finnes rett og slett ikke på vår jord.

Og det må selvfølgelig ikke stilles noe som helst krav til rom folket, for det kræsjer jo så totalt med deres "vi gjør som vi vil" kultur.

Hadde denne gjengen oppført seg som fattige, og utvist en smule av dannelse, så kunne de fått litt sympati.

''Hva du kaller min ideologi er meg revnende likegyldig. Du tåler ikke høre sannheten om denne gjengen.

Frekkere folk finnes rett og slett ikke på vår jord. Og det må selvfølgelig ikke stilles noe som helst krav til rom folket, for det kræsjer jo så totalt med deres "vi gjør som vi vil" kultur.

Hadde denne gjengen oppført seg som fattige, og utvist en smule av dannelse, så kunne de fått litt sympati. – old lady''

Ja, hvis bare fattigfolk oppførte seg ydmykt og servilt, slik som du åpenbart mener arbeiderklassen og fattigfolk bør gjøre, så ville det nok fått deg til å føle deg bedre.

Det som diskuteres her, og det som er relevant, er hva hun har gjort i denne konkrete saken.

''Det som diskuteres her, og det som er relevant, er hva hun har gjort i denne konkrete saken.''

Du store alpakka! Er DU for én gangs skyld opptatt av å diskutere det som er saken i AKKURAT denne tråden?!

*MÅPER*

''Så kan hun gi dem UTEN å ha betingelser om hvor de har "lov" å reise i fremtiden.''

Det var et av premissene, noe de sannsynligvis godtok.

''Det var et av premissene, noe de sannsynligvis godtok. – Mandolaika''

Ja? Hvis du tar noen som er fattige nok og sultne nok, og frister dem med mye penger slik at de kan spise, så vil svært mange falle for det. Det handler ikke om at de er romfolk, men at de er fattige/sultne.

Enig; det er helt idiotisk.

Det er som å si til en tigger på gaten at "Nå går vi på Grand Hotel, spiser oss stappmette, jeg betaler denne gangen og så slutter du å tigge mat etterpå".

Med vennlig hilsen

Helt enig. Det har ingenting med å gi å gjøre/være gavmild å gjøre. Tilfredstillelse av egoet er kanskje det nærmeste jeg kommer i definisjon av en slik handling.

''Det som diskuteres her, og det som er relevant, er hva hun har gjort i denne konkrete saken.''

Du store alpakka! Er DU for én gangs skyld opptatt av å diskutere det som er saken i AKKURAT denne tråden?!

*MÅPER*

Jeg er vanligvis langt mer opptatt av hva folk gjør, enn fine titler de måtte ha.

Gjest Nord og ned.

*MÅPER*

Selvsagb ikke. Han måtte bare finne på en forklaring i all hast siden han hadde skrevet mot seg selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...