Gå til innhold

En engel har lært

Anbefalte innlegg

Gjest freppedama

''Det som diskuteres her, og det som er relevant, er hva hun har gjort i denne konkrete saken.''

Du store alpakka! Er DU for én gangs skyld opptatt av å diskutere det som er saken i AKKURAT denne tråden?!

*MÅPER*

''*MÅPER*''

*knegg* Det var dagens...

Fortsetter under...

• Svar 115
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

36

• Mandolaika

22

• Liljana

1

• Bella Dotte

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nord og ned.

Jeg har hele tiden skrevet at jeg snakker om det hun har gjort i denne saken.

Jeg antar at du er enig i at selv om hun hadde vært en helgen i hverdagen, så er det ingen som er ufeilbarlig.

Å gi penger til fattige folk mot at de ikke skal reise der og dit er dypt umoralsk. Sånn gjør man bare ikke, spesielt ikke når det er nesten mulig å leve der de kommer fra.

''spesielt ikke når det er nesten mulig å leve der de kommer fra.''

LOL. nei man ser jo det:

''Jeg har hele tiden skrevet at jeg snakker om det hun har gjort i denne saken. ''

Ja, når andre forsøker det samme, skal du dra inn alt mulig annet.

Ja, i tråder som handler om at "XXX er så grusomme for de har gjort sånn", så kan man selvsagt påpeke at "alle andre" har gjort det samme, og at XXX ikke er i noen særstilling.

Det vil tilsvare (i denne tråden) å finne eksempler på noen som ga uten betingelser, eller andre relevante eksempler.

Med vennlig hilsen

''Bare det å friste fattige mennesker med en så stor sum penger''

Hun har ikke fristet noen med penger, men kjøpt fly- og togbiletter og "sendt dem hjem".

''Hun har ikke fristet noen med penger, men kjøpt fly- og togbiletter og "sendt dem hjem". – freppedama''

Sist jeg sjekket kostet det penger.

Annonse

Gjest freppedama

''HAHA! DU er jo full av fordommer mot denne damen! – Mandolaika''

Fordommer er når man gjør seg opp en mening om en person, basert på hva ANDRE personer har gjort. (I dette tilfellet, hvis jeg hadde ment noe om henne basert på hva andre nordmenn, osv har gjort.)

Alt jeg har skrevet om henne er basert på hva HUN personlig har gjort.

Derfor ikke fordommer, men en bedømning.

''Derfor ikke fordommer, men en bedømning.''

*LOL* Takk, det svaret er notert til senere bruk.

Gjest Nord og ned.

Tja - svært mange av Europas befolkning mente akkurat det samme om jødene. Det er ikke riktigere av den grunn.

Konklusjonen fra de gamle trådene var jo nettopp at Spania hadde integrert 700000 romfolk, med 50% i jobb og 50% med eget kjøpt hus, ved å sette opp et program for å hjelpe dem, og få ungene til å gå på skole. Funket meget bra.

Det beviser jo nettopp at det ikke er noe "genetisk" i romfolket som gjør at de ikke kan. (Da hadde det jo ikke funket i Spania heller.)

''Det beviser jo nettopp at det ikke er noe "genetisk" i romfolket som gjør at de ikke kan.''

Selvsagt er det ikke genetikk, men ukultur av verste sort vi ser. Men hva hjelper det din filosofi, som benekter alt som heter kulturelt betinget atferd?

Jeg vet det. Jeg deltok i de fleste tråde om disse som er så til de grader trakasserte i hvert eneste land i hele europa.

Grunnen til dette ligger naturligvis hos alle andre innbyggere enn romfolket selv.

Og vi er dermed tilbake til start.

Men for all del, jeg krysser fingrene for at romfolket holder seg unna Bodø neste år.

Ansvaret for trakasseringen av romfolket ligger hos dem som trakasserer.

Gjest freppedama

''Hun har sikkert lært. Neste år holder hun seg unna denne gjengen, og hjelper andre fattige - slik hun har gjort i åresvis. Kansje mere ydmyke og takknemlige for den hjelpen de får. – old lady''

Ja, det var det der med å dele folk i folkegrupper igjen.

"Du er romfolk/jøde/muslim/kineser og en annen som har samme hudfarge var slem, så da tror jeg du også er slem."

En liten herre med bart forsøkte på det for 70 år siden. Han rakk å drepe et sted mellom 250000 og 500000 romfolk, og over 6 000 000 jøder.

Fint hvis du ikke fortsetter rase-ideologien hans her på DOL.

Og der kom både hitling og jøding i ett jafs. Nå mangler vi bare homing, frepping og litt ABBing.

Annonse

''*LOL* Takk, det svaret er notert til senere bruk.''

Her også, både bedømming og forhåndsdømming skal flittig brukes heretter!

Det er helt kurrante ord.

Å bedømme noen er noe man gjør basert på noe som den personen har gjort, eller ikke gjort.

Forhåndsdømning er å tillegge en ukjent person egenskaper, basert på hva ANDRE personer (av samme religion, hudfarge, kjønn, osv) har gjort.

Gjest Nord og ned.

''Det var et av premissene, noe de sannsynligvis godtok. – Mandolaika''

Ja? Hvis du tar noen som er fattige nok og sultne nok, og frister dem med mye penger slik at de kan spise, så vil svært mange falle for det. Det handler ikke om at de er romfolk, men at de er fattige/sultne.

''Ja? Hvis du tar noen som er fattige nok og sultne nok''

Joda, men hvis de ber høvdingene sine bare bygge et par etasjer mindre på palassene sine ble det sikkert til mat i byen også, tror du ikke?

Ansvaret for trakasseringen av romfolket ligger hos dem som trakasserer.

Helt enig.

Men det ligger ikke et lite "ansvar" hos romfolket også da ?

Å ta fra sine barn en utdannelse, er så kriminelt at jeg har ikke ord.

Nei du, denne lille gruppen som er igjen av romfolket vet hva som kreves av de om de vil ha det bra.

Men da må de - slik romfolket i Spania måtte - ofre nomadelivet sitt.

Denne gjengen vil ikke det.

De er dermed uønsket i stort sett alle land i hele europa.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...