Gå til innhold

Kose seg på flyplassen.

Anbefalte innlegg

Hei!

Før man skal reise bør man printe ut en del fakta om flyplassene. dette er fra Gardermoen:

http://www.osl.no/osl/omoss/_presse/20_Tall+og+fakta

Det ligger ellers kart og annen nyttig informasjon på hjemmesiden:

http://www.osl.no/osl/omoss/_presse/20_Tall+og+fakta

http://www.osl.no/osl/omoss/_presse/_webkamera

http://www.osl.no/osl/bagasjeoginnsjekking/30_Sikkerhet/X_Sikkerhetskontroll

Jeg sjekket det nå fordi jeg fikk et kart over en av flyplassenen i London, jeg skulle dit, og autismeforeningen i England har laget en oppskrift kan man si for sine medlemmer, så sjekket jeg om gardermoen har gjort det samme. Det har de ikke, og selv om kartet er dårlig, så er det nå et kart og det er mye enklere når man kan printe ut et kart før man skal dra.

Jeg tror man så kan hygge seg når man får på plass litt fakta, dette var jammen lurt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/384047-kose-seg-p%C3%A5-flyplassen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk. Jeg har allerede sett på kartet - men jeg vet at "terrenget" er litt mer komplisert.

Interessant at det er 74 innsjekkingsskranker, men det står ikke hvor mange som er bemannet eller hvor mange operative innsjekkingsautomater det er.

Kanskje blir vi kroppsvisitert også - det kan ihvertfall bli kos!

Takk. Jeg har allerede sett på kartet - men jeg vet at "terrenget" er litt mer komplisert.

Interessant at det er 74 innsjekkingsskranker, men det står ikke hvor mange som er bemannet eller hvor mange operative innsjekkingsautomater det er.

Hei!

Nei det gjør det ikke, men egentlig kan vi bruke "go til gate" systemet, vi må ikke sjekke inn, jeg ser på det nå.

Man trenger da bare gå til gate og være der 20 min før flyavgang.

Dette er et system innen Norden.

Hadde vi tenkt på det før kunne du via profilen din reservert sete, men det må gjøres 25 timer før flyavgang. Ja ja frem kommer vi :)

Hei!

Jeg syns ikke terrenget er så mye mer komplisert, det var nøyaktig slik da jeg var der i sommer, og web bildene/video var også fine og gjorde det mere "naturtro".

Jeg husker hvor vi stod og jeg husker hvordan det hele var nå som jeg ser bildene, nå vet jeg feks hvilken retning man skal gå for å komme til riktig gate. Ja jeg syns nå det hele ser oversiktelig og greit ut, men neste gang bør vi få en sms billett for da kunne vi via vår smartphone bestilt seteplass.

Hei!

Glemte:

http://www.norwegian.no/Nyttig-pa-reisen/Reisetjenester/direct-to-gate/

Hei!

Jeg syns ikke terrenget er så mye mer komplisert, det var nøyaktig slik da jeg var der i sommer, og web bildene/video var også fine og gjorde det mere "naturtro".

Jeg husker hvor vi stod og jeg husker hvordan det hele var nå som jeg ser bildene, nå vet jeg feks hvilken retning man skal gå for å komme til riktig gate. Ja jeg syns nå det hele ser oversiktelig og greit ut, men neste gang bør vi få en sms billett for da kunne vi via vår smartphone bestilt seteplass.

Sms-billetten gir ikke mer mulighet for å bestille seteplass. Den er bare for å slippe papir.

Annonse

Hei!

Nei det gjør det ikke, men egentlig kan vi bruke "go til gate" systemet, vi må ikke sjekke inn, jeg ser på det nå.

Man trenger da bare gå til gate og være der 20 min før flyavgang.

Dette er et system innen Norden.

Hadde vi tenkt på det før kunne du via profilen din reservert sete, men det må gjøres 25 timer før flyavgang. Ja ja frem kommer vi :)

Det er kanskje sånn som Mary Poppins sier (eller jeg trekker ut av det hun sier), at vi kan gå rett til sikkerhetskontrollen uten å sjekke inn. Men hvis vi vil ha bestemte seter, må vi sjekke inn. Vi trenger ikke ha seter ved siden av hverandre, jeg vil helst det, men vi kan finne noe i nærheten av hverandre, og evt spørre når vi kommer ombord, om noen kan tenke seg å bytte plass med en av oss.

Hei!

Labyrinten av sperrebånd som vi må sluses gjennom, og sånne ting, er ikke med på kartet. Ellers er det selvfølgelig likt.

Det er kanskje sånn som Mary Poppins sier (eller jeg trekker ut av det hun sier), at vi kan gå rett til sikkerhetskontrollen uten å sjekke inn. Men hvis vi vil ha bestemte seter, må vi sjekke inn. Vi trenger ikke ha seter ved siden av hverandre, jeg vil helst det, men vi kan finne noe i nærheten av hverandre, og evt spørre når vi kommer ombord, om noen kan tenke seg å bytte plass med en av oss.

''Vi trenger ikke ha seter ved siden av hverandre, jeg vil helst det, men vi kan finne noe i nærheten av hverandre, og evt spørre når vi kommer ombord, om noen kan tenke seg å bytte plass med en av oss.''

Hvorfor gjøre det så komplisert, når det er så enkelt å sjekke inn på automat? Jeg ville ikke likt å bli bedt om å bytte plass når jeg selv hadde tatt jobben med å sjekke inn og finne meg et sete jeg ønsket å ha.

Hei!

Vi kan gå direkte til gate når vi bare har håndbagasje, selvsagt gjennom sikkerhetskontrollen.

Hvis vi hadde tenkt på det 25 timer før kunne vi forhåndsbestilt seter. Samt valgt disse.

Selv ville jeg foretrukket å sitte ved siden av deg.

Nå skal jeg på en konsert, så jeg blir borte i mange timer.

Jeg har pakket, jeg valgte en kjole, min håndbagasje er nærmest tom ? Siden jeg velger kun ipad og ikke pc med meg, så føles det rart å ha så lite med seg :) Ja ja så kan jeg ta med mine dinosaurer hvis jeg vil fylle opp litt :) og du vil se dem?

(tuller med det litt...)

Hvis jeg tar med meg en mann på rommet kjeder jeg meg kanskje ikke uten dinosaurer :)

Labyrinten av sperrebånd som vi må sluses gjennom, og sånne ting, er ikke med på kartet. Ellers er det selvfølgelig likt.

Hei!

De slusebåndene setter de opp avhengig av hvor mange mennesker det er der.

Og innsjekkingsautomatene er inkludert i tallet innsjekkingsskranker. De slår altså sammen innsjekkingsskarnker og innsjekkingsautomater :)

Men poenget er at kapasiteten synes å være god.

Hei!

Vi kan gå direkte til gate når vi bare har håndbagasje, selvsagt gjennom sikkerhetskontrollen.

Hvis vi hadde tenkt på det 25 timer før kunne vi forhåndsbestilt seter. Samt valgt disse.

Selv ville jeg foretrukket å sitte ved siden av deg.

Nå skal jeg på en konsert, så jeg blir borte i mange timer.

Jeg har pakket, jeg valgte en kjole, min håndbagasje er nærmest tom ? Siden jeg velger kun ipad og ikke pc med meg, så føles det rart å ha så lite med seg :) Ja ja så kan jeg ta med mine dinosaurer hvis jeg vil fylle opp litt :) og du vil se dem?

(tuller med det litt...)

Hvis jeg tar med meg en mann på rommet kjeder jeg meg kanskje ikke uten dinosaurer :)

Hei Madelenemie,

Det enkleste er å sjekke inn sammen på de (vanligvis røde) automatene. Der får man tildelt et sete, men man har mulighet til å endre det til et ledig sete.

Hvis dere gjør det samtidig (på maskiner ved siden av hverandre) så kan dere gjøre det sammen, finne to ledige seter, og så kan en velge f. eks. 8A og den andre 8B.

A og F seter er ved vinduer. C og D er i korridoren.

Med vennlig hilsen

Annonse

''Vi trenger ikke ha seter ved siden av hverandre, jeg vil helst det, men vi kan finne noe i nærheten av hverandre, og evt spørre når vi kommer ombord, om noen kan tenke seg å bytte plass med en av oss.''

Hvorfor gjøre det så komplisert, når det er så enkelt å sjekke inn på automat? Jeg ville ikke likt å bli bedt om å bytte plass når jeg selv hadde tatt jobben med å sjekke inn og finne meg et sete jeg ønsket å ha.

Hvis det ikke er to lediger seter ved siden av hverandre når vi står foran automaten, da vel. Jeezz...

Hei!

De slusebåndene setter de opp avhengig av hvor mange mennesker det er der.

Og innsjekkingsautomatene er inkludert i tallet innsjekkingsskranker. De slår altså sammen innsjekkingsskarnker og innsjekkingsautomater :)

Men poenget er at kapasiteten synes å være god.

Akkurat. Takk for info :-)

Hei Madelenemie,

Det enkleste er å sjekke inn sammen på de (vanligvis røde) automatene. Der får man tildelt et sete, men man har mulighet til å endre det til et ledig sete.

Hvis dere gjør det samtidig (på maskiner ved siden av hverandre) så kan dere gjøre det sammen, finne to ledige seter, og så kan en velge f. eks. 8A og den andre 8B.

A og F seter er ved vinduer. C og D er i korridoren.

Med vennlig hilsen

Men det er ikke sikkert at det er to ledige seter ved siden av hverandre. Eller kanskje vi allerede er hemmelig tildelt to seter ved siden av herandre? Det var sånn jeg tenkte at Norwegian gjorde det, siden jeg bestilte for oss to sammen, mener jeg. Men det skal nok gå bra uansett. Vi skal baer innpå det flyet, sitte litt, og så gå av, hvor vanskelig kan det være.

Men det er ikke sikkert at det er to ledige seter ved siden av hverandre. Eller kanskje vi allerede er hemmelig tildelt to seter ved siden av herandre? Det var sånn jeg tenkte at Norwegian gjorde det, siden jeg bestilte for oss to sammen, mener jeg. Men det skal nok gå bra uansett. Vi skal baer innpå det flyet, sitte litt, og så gå av, hvor vanskelig kan det være.

Hvis du bestilte for dere begge, har dere vel samme referansenummer? Da sjekker dere jo inn i samme automat, i én operasjon, vil jeg tro.

Hei,

Hvis du bestilte for begge, så vil dere få seter sammen. Jeg har i hvert fall aldri opplevd noe annet.

I tillegg: så lenge dere ikke kommer rett før avgang, så vil det vanligvis være "dobbelseter" tilgjengelig.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...