Gå til innhold

Tyder det på hull?

Gjest takk takk hvis du kan svare:-)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest annlovinda

Det trenger ikke være hull

Sist gang jeg var hos tannlegen hadde jeg to tenner som iset veldig. Den ene iset fordi den gamle fyllinga var slitt, og den andre var det ingen grunn til skulle ise. Den har også sluttet å ise etter at jeg ble flinkere til å skylle regelmessig med fluor morgen og kveld

Gjest takk takk hvis du kan svare:-)

Det trenger ikke være hull

Sist gang jeg var hos tannlegen hadde jeg to tenner som iset veldig. Den ene iset fordi den gamle fyllinga var slitt, og den andre var det ingen grunn til skulle ise. Den har også sluttet å ise etter at jeg ble flinkere til å skylle regelmessig med fluor morgen og kveld

Tusen takk for svar! Skal prøve det!

Annonse

Det behøver ikke å være hull, men det er også en stor mulighet for at det er nettopp det.

Det er bare en tannlege som kan fortelle deg om du har hull eller ikke. Det kan bli mye dyrere å vente med et tannlegebesøk, enn å få sjekket det ut nå.

Jeg gikk med en slik tann for lenge, og isteden for å bore et lite hull, ble hullet så stort at jeg måtte rotfylle når jeg endelig gikk til tannlege med tannen.

Og det er iallfall dyrt:(

Lykke til.

Gjest remineralisering

Følsomme tannhalser kan det og være tegn på.

Min tannlege rådet meg til å kjøpe ukesfluorskylling (den er vel 4 ganger så sterk som vanlig tror jeg), og skylle munnen to ganger om dagen med den, i tillegg til å børste tennene morgen og kveld med fluortannkrem (bruk mykeste buste).

Tannemaljen er skjør, pusseskader på tennene kan og gi ising...

Remineralisering av tannemaljen i form av ekstra fluor kan hjelpe, prøv det i noen dager, hjelper det ikke, gå til tannlegen. Det kan være hull ja....

Gjest annlovinda

Følsomme tannhalser kan det og være tegn på.

Min tannlege rådet meg til å kjøpe ukesfluorskylling (den er vel 4 ganger så sterk som vanlig tror jeg), og skylle munnen to ganger om dagen med den, i tillegg til å børste tennene morgen og kveld med fluortannkrem (bruk mykeste buste).

Tannemaljen er skjør, pusseskader på tennene kan og gi ising...

Remineralisering av tannemaljen i form av ekstra fluor kan hjelpe, prøv det i noen dager, hjelper det ikke, gå til tannlegen. Det kan være hull ja....

Ukesfluorskylling, det har jeg aldri hørt om. Er det noe spesielt man får på apoteket?

Gjest remineralisering

Ukesfluorskylling, det har jeg aldri hørt om. Er det noe spesielt man får på apoteket?

Ja, den er ikke så lett synlig, det er en vanlig hvit flaske, husker ikke merke, Flux eller noe?

Bare spør om ukesskylling så vet de på apoteket. Jeg finner den aldri, mulig de gjemmer den så ikke folk tar feil. Den er vel egentlig ment som ukesskylling, men tannlegen min råder meg til å skylle tennene morgen og kveld med den når jeg har ising og så gå over til en gang om dagen... men det er fordi jeg har dårlig emalje.

Gjest annlovinda

Ja, den er ikke så lett synlig, det er en vanlig hvit flaske, husker ikke merke, Flux eller noe?

Bare spør om ukesskylling så vet de på apoteket. Jeg finner den aldri, mulig de gjemmer den så ikke folk tar feil. Den er vel egentlig ment som ukesskylling, men tannlegen min råder meg til å skylle tennene morgen og kveld med den når jeg har ising og så gå over til en gang om dagen... men det er fordi jeg har dårlig emalje.

Takk for svar. Tror jammen jeg skal prøve den hver dag en periode også. Jeg har en tann som iser mye - det er ikke hull i den, var hos tannlegen for ikke lenge siden. Hun kunne ikke fatte at den skulle ise, noe galt var det iallefall ikke med den tanna

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...