Gå til innhold

Bilkjøp og billån

Anbefalte innlegg

Gjest luftslott

Jeg leste en regel et sted om at man bør betale ned billånet innenfor garantitiden på bilen dersom man i det hele tatt skal bake billånet inn i boliglånet. Det blir jo vanskelig med bruktbil...

Hvordan havna den kommentaren der når jeg trodde jeg skrev svar til hovedinnlegget?

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)

Jeg leste en regel et sted om at man bør betale ned billånet innenfor garantitiden på bilen dersom man i det hele tatt skal bake billånet inn i boliglånet. Det blir jo vanskelig med bruktbil...

Det er vel som oftes på 6-12 mnd om en kjøper fra forhandler. Det har ikke vi sjangs til.

Ta et billig billån med sikkerhet i huset.

Billig billån? Pant i huset er greitt, men eget billån da altså?

Har forresten kikket på en Suzuki SX4 i dag. Den er enkel, den er høy (noe som er viktig her jeg bor), grei pris. Til mitt bruk tror jeg det er veldig greitt. Jeg trenger ikke så mye ekstra for å dra ut i sentrum og tilbake, en og annen litt lengre tur.

[quote name=Shira :o)' timestamp='1348599854' post='4817155]

Billig billån? Pant i huset er greitt, men eget billån da altså?

Har forresten kikket på en Suzuki SX4 i dag. Den er enkel, den er høy (noe som er viktig her jeg bor), grei pris. Til mitt bruk tror jeg det er veldig greitt. Jeg trenger ikke så mye ekstra for å dra ut i sentrum og tilbake, en og annen litt lengre tur.

Billlån med pant i huset er ikke egentlig et billån - men et lån med pant i huset, akkurat som huslånet er.

Du bestemmer selv hva du vil bruke pengene du låner til. Det viktige er at det er pant i huset, for da får du de beste lånebetingelsene (samme som du får til et ordinært huslån)..

Billlån med pant i huset er ikke egentlig et billån - men et lån med pant i huset, akkurat som huslånet er.

Du bestemmer selv hva du vil bruke pengene du låner til. Det viktige er at det er pant i huset, for da får du de beste lånebetingelsene (samme som du får til et ordinært huslån)..

Takker!

Nå tror jeg vi har funnet en Suzuki SX4, 2007-modell. Til mitt bruk, som er korte turer, men på dårlig vei, ser den grei ut. Den har høy klaring og erfaringmessig vet vi at det er en veldig fordel her vi bor. Jeg har knekt noen stag og diverse back in the days da vi hadde lav og tøff bil (første bilen vår, spoilere og greier, hi hi)

Og vi har pengene til bilen på den ene BSU-kontoen, over kjøpssummen, så ser vi at det blir trangt kan vi trekke huslånet fra den, eller betale ned på huslånet. Håper å drøye det evnt til sambo bikker 34 år, det er ikke så lenge til. Siden vi begge studerer så kjennes det jo på økonomien nå, jeg sier til meg selv at det er investering i hodet og gull verdt. ;o)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...