Gå til innhold

Lei hele katta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

6

• Dorthe

2

• hidi, the scorpion

2

• EnolaGay

2

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Gjest Cinnamongirl

''Ja de har da livets rett de også? "rister på hodet tilbake" – Axcia er ikke klok''

Det er overhodet ikke sammenlignbart, av årsaker som er åpenbart for de som er "normale".

Jeg syns også at mennesker står over dyr - men hvorfor syns ikke religiøse det?

Jeg syns også at mennesker står over dyr - men hvorfor syns ikke religiøse det?

"Ikke-religiøse" er jo en meget variert gruppe, så du får nok velidg mange svar.

En mulighet er rett og slett at mennesker er mer avanserte enn katter.

En annen mulighet er at man "velger" de som er "som oss".

Med vennlig hilsen

Annonse

Gjest kattelei!

De har hatt katta i tre uker. Tre uker er ikke mye på å bli kvitt hjemlengsel. Om de klarer å gi katta et godt hjem ville jeg tro hjemlengselen gikk over og de slipper mjauing i 18,5 år fremover.

De må selvfølgelig ta en vurdering på om de er villige til å gi det som skal til for å gi katta et så godt hjem at den vil trives og ikke lenger ha hjemlengsel. Det må selvfølgelig litt jobbing til for å gi en katt et godt hjem. Det tar tid å skulle klappe og kose og gi oppmerksomhet til en katt.

Når det er sagt, så må de selvfølgelig ta et valg, ja. Og velger de at de ikke er villige til å "ofre" det som må til for å gi katta en nytt hjem kan de, som du sier, ta den med til dyrlegen og få gitt den en sprøyte. Personlig mener jeg det er en bedre løsning enn å gi katten en dårlig hjem. Jeg mener imidlertid at det minste de kan gjør er å ta regningen for dette selv. De har påtatt seg å overta en katt, muligens uten å ane hva de gjorde, men de har likevel gjort det, og får ta konsekvensene av det. Å lyve til syrlegen, og dermed å sende regningen for deres ubetenksomme valg til staten, er helt hårreisende.

Hva mener du vi skal gjøre da??

Hun står utenfor og mjauer og vi slipper henne inn. Har henne på fanget og koser. etter 5 min skraper hun på døra og vil ut. Mjauer kjempehøyt.

Skal vi da true henne til å være inne??

Mjauelyden er grusom høy.

Vi slipper henne da ut og hun kommer ikke tilbake før det har gått sikkert 6 timer.

Ikke lett å være noe kjærlig hjem for henne når hun ikke vil være her.

Jeg har tidligere tatt til meg en voksen katt fra dyrebeskyttelsen og det gikk kjempebra. Så kom ikke her og si at vi visste hva vi gjorde!

Er så mange brødhuer som svarer her inne at jeg skjønner ikke hvorfor jeg gidde å poste et innlegg her!

god natt

Gjest kattelei!

De har hatt katta i tre uker. Tre uker er ikke mye på å bli kvitt hjemlengsel. Om de klarer å gi katta et godt hjem ville jeg tro hjemlengselen gikk over og de slipper mjauing i 18,5 år fremover.

De må selvfølgelig ta en vurdering på om de er villige til å gi det som skal til for å gi katta et så godt hjem at den vil trives og ikke lenger ha hjemlengsel. Det må selvfølgelig litt jobbing til for å gi en katt et godt hjem. Det tar tid å skulle klappe og kose og gi oppmerksomhet til en katt.

Når det er sagt, så må de selvfølgelig ta et valg, ja. Og velger de at de ikke er villige til å "ofre" det som må til for å gi katta en nytt hjem kan de, som du sier, ta den med til dyrlegen og få gitt den en sprøyte. Personlig mener jeg det er en bedre løsning enn å gi katten en dårlig hjem. Jeg mener imidlertid at det minste de kan gjør er å ta regningen for dette selv. De har påtatt seg å overta en katt, muligens uten å ane hva de gjorde, men de har likevel gjort det, og får ta konsekvensene av det. Å lyve til syrlegen, og dermed å sende regningen for deres ubetenksomme valg til staten, er helt hårreisende.

Forresten, pga deg blir katta avlivet i morgen!

Jeg skal stå for det jeg har gjort.

hidi, the scorpion

Forresten, pga deg blir katta avlivet i morgen!

Jeg skal stå for det jeg har gjort.

''Forresten, pga deg blir katta avlivet i morgen! Jeg skal stå for det jeg har gjort.''

Please ikke gjør det, kattelei, det er et levende vesen, som bare vil ha oppmerksomhet og kjærlighet! Kan du ikke gi den bort!

Klem

Gjest Shira :o)

Her er en link til feroner:

http://www.dyrlegebutikken.no/products/feliway-spray

Hva med å prøve en spray, da på katten sitt område, en liten seng inne, en liten seng ute.

Personlig ville jeg ringt dyrlegen og spurt om råd, jeg har fått mange gode råd opp igjennom.

Vi fikk en halvstor katt som ikke hadde vært lenge nok hos mammaen sin. Den var urolig, men der gikk det seg til. Det som er viktig for den, den dag i dag, er å ha sitt eget sted. Katten lar hunden gjøre det meste, men soveplassen er hellig.

Hva med å kontakte noen som driver med omplassering av katter? Der må det da være god kunnskap om katter i nye hjem, kanskje bedre svar der enn hos dyrlege. Der tar de kanskje i mot katten også om dere ikke makter med mjauingen og uroligheten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...