Gå til innhold

Jacqueson med personangrep

Anbefalte innlegg

Du skrev ingen faglig tyngde, og det har har hun, naturligvis.

Hun har ingen faglig tyngde. Det nytter ikke med synsing på slikt område.

Hvor mange bøker hun har skrevet, hvor mange sider de er og hvor mange gram de veier har ingenting å si.

Hun er først og fremst ute etter oppmerksomhet og penger.

Du må komme med noen andre argumenter enn at hun har naturligvis tyngde. Hun aner ingenting om medisinsk forskning og å angripe enkelt personer som Jørgen Foss er først og fremst stygt og dumt og kan ikke forbindes med noen som helst faglighet.

Fortsetter under...

• Svar 115
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• fineline

15

• flisa

12

• XbellaX

12

• Mammantil3

7

Mest aktive i denne tråden

Nei, men du har kanskje økt matlyst, lavere forbrenning eller annet, som gjør at du går lettere opp i vekt enn en frisk person (jeg aner ikke hva som feiler deg).

På samme måte som en med sykdommen cøliaki må unngå mel for ikke å ødelegge tarmene sine, må en med feks pcos være obs på mengde og type mat for å unngå overvekt.

Det er ikke cøliakien som ødelegger tarmene, det er melet. Personen er i ok form, dersom melet unngås.

Det samme med visse piller. Man BLIR ikke overvektig av pillene, men av at man får økt matlyst og da kanskje spiser mer.

Den som har slike sykdommer har selvsakt en mye tøffere kamp mot overvekt, enn en frisk, men likefult et ansvar for å gjøre det man kan for å unngå overvekt ved å ha forkus på inntak av mat/trening.

På samme måte som en cøliakier må la være å spise mel.

Selvsagt alt det du sier, det gir uansett ikke en dame som liker å tro at hun er et forbilde grunn nok til å si at en gjemmer seg i et lass fett. Og at han skal bruke knollen. Ja, det er greit å kalle en spade for en spade - men MÅ man? MÅ man fortelle folk som er klar over det at de har masse fregner, stor nese, svær mage, kul på ryggen?

Hun kaller han ikke "et lass med fett". Hun sier at han gjemmer sitt egentlige jeg _bak_ et lass med fett, og oppfordrer han til å finne ut hvordan årsakene til egen fedme framfor å skylle på omverden. Her er sitatet: ''Grunnen til at du ble så svær, Jørgen, er ikke fordi du ikke forstår kostråd, det er fordi du av grunner bare du kjenner har gjemt bort ditt egentlige jeg i et lass av fett. Vær i det minste ærlig: du ble ekstremt overvektig fordi du spiste altfor mye og beveget deg minimalt. Det har kanskje vært funksjonelt som buffer for noe som har vært vanskelig, det er ganske vanlig for sykelig overvektige.

Nå har du tatt en operasjon. Det vil tvinge deg ned i vekt, men problemet ditt sitter neppe i tarmen. Jeg håper du får lyst til å finne ut hvem Jørgen egentlig er, slik at behovet for misbruket kan bli borte og ikke erstattet av et annet når kroppen ikke langer kan fylles med snop. Årsakene til matmisbruket ditt er det bare du som kjenner, men please, slutt å skylde på verden''

Det er da hans fett? han gjemmer seg i sitt lass med fett. Det er ikke pent sagt.

Nyere forskning viser at det er en del faktorer som kan årsake overvekt. Det at overvektige spiser mer usunn mat enn andre er en myte.

KJ vet ingenting om forskning og burde derfor spare uttalelsene sine. Hun vet ingenting om forholdet mellom forbrenning og matinntak, ingenting om forholdet mellom hormoner og overvekt, ingenting om genetiske forhold etc. Listen er for lang.

Hennes personangrep på Jørgen Foss er så usmakelige at jeg tror ikke hun får noen respekt andre steder enn hos noen få dolere.

Er det virkelig en myte? Jeg kjenner flere overvektige, og skjønner meget godt hvorfor de er overvektige;)

Nå er det jo også slik at vi dessverre har ulike forutsetninger for å bli overvektige. Enkelte kan rett og slett ikke spise mer enn en sjokolade i uka, mens andre kan spise det hver dag....

Det finnes helt sikkert unntak fra "regelen", men jeg tror nok matinntaket er hovedproblemet hos de aller fleste overvektige.

Det er da hans fett? han gjemmer seg i sitt lass med fett. Det er ikke pent sagt.

Joda, fettet er hans, men hun sier ikke at han _er_ et lass med fett men at han gjemmer seg _bak_ et lass med fett. Tilsynelatende en liten forskjell, men en forskjell som innebærer en stor meningsulikhet.

Det blir som om et barn har slått et annet barn og man velger å si "det var slemt _gjort_" istedefor "nå var _du_ slem". En vesensforskjell det også, fordi det uønskede nettopp IKKE kyuttet til person men til et fenomen man kan velge å gjøre noe med.

Er det virkelig en myte? Jeg kjenner flere overvektige, og skjønner meget godt hvorfor de er overvektige;)

Nå er det jo også slik at vi dessverre har ulike forutsetninger for å bli overvektige. Enkelte kan rett og slett ikke spise mer enn en sjokolade i uka, mens andre kan spise det hver dag....

Det finnes helt sikkert unntak fra "regelen", men jeg tror nok matinntaket er hovedproblemet hos de aller fleste overvektige.

Det er en myte at overvektige er overvektige fordi de spiser usunnere mat enn andre. Det er ingen myte at det finnes overvektige, normalvektige og undervektige som spiser usunn mat.

Jeg tror ikke Kari Jaquesson kjenner spesielt godt noen overvektige mennesker.

De som legger på seg spiser mer enn de forbrenner. De som er overvektige har spist mer enn de forbrenner. De trenger ikke gjøre det nå. Årsaken til lav forbrenning kan være mange og forskjellige.

Annonse

Joda, fettet er hans, men hun sier ikke at han _er_ et lass med fett men at han gjemmer seg _bak_ et lass med fett. Tilsynelatende en liten forskjell, men en forskjell som innebærer en stor meningsulikhet.

Det blir som om et barn har slått et annet barn og man velger å si "det var slemt _gjort_" istedefor "nå var _du_ slem". En vesensforskjell det også, fordi det uønskede nettopp IKKE kyuttet til person men til et fenomen man kan velge å gjøre noe med.

snikk snakk - voksne folk snakker ikke sånn

Hun kaller han ikke "et lass med fett". Hun sier at han gjemmer sitt egentlige jeg _bak_ et lass med fett, og oppfordrer han til å finne ut hvordan årsakene til egen fedme framfor å skylle på omverden. Her er sitatet: ''Grunnen til at du ble så svær, Jørgen, er ikke fordi du ikke forstår kostråd, det er fordi du av grunner bare du kjenner har gjemt bort ditt egentlige jeg i et lass av fett. Vær i det minste ærlig: du ble ekstremt overvektig fordi du spiste altfor mye og beveget deg minimalt. Det har kanskje vært funksjonelt som buffer for noe som har vært vanskelig, det er ganske vanlig for sykelig overvektige.

Nå har du tatt en operasjon. Det vil tvinge deg ned i vekt, men problemet ditt sitter neppe i tarmen. Jeg håper du får lyst til å finne ut hvem Jørgen egentlig er, slik at behovet for misbruket kan bli borte og ikke erstattet av et annet når kroppen ikke langer kan fylles med snop. Årsakene til matmisbruket ditt er det bare du som kjenner, men please, slutt å skylde på verden''

Uttalelsene hennes er så usmakelige at jeg lurer på hva som feiler henne. Tenk hvis noen uttalte seg i media om noens kreftsykdom på denne måte?

Det er en myte at overvektige er overvektige fordi de spiser usunnere mat enn andre. Det er ingen myte at det finnes overvektige, normalvektige og undervektige som spiser usunn mat.

Jeg tror ikke Kari Jaquesson kjenner spesielt godt noen overvektige mennesker.

De som legger på seg spiser mer enn de forbrenner. De som er overvektige har spist mer enn de forbrenner. De trenger ikke gjøre det nå. Årsaken til lav forbrenning kan være mange og forskjellige.

Poenget er at om man er overvektig og ønsker å gå ned i vekt, så må man se på matinntaket - og se på hvordan man kan hindre å få mer inn enn det som går ut - så enkelt, og så vanskelig...

snikk snakk - voksne folk snakker ikke sånn

Vel, den påstanden får vi vel rett som det er motbevist her inne ;-)

Uansett: Jeg ville ikke selv vært bekvem med å snakke på denne måten om jeg gikk i henne sko, men jeg ville ikke valgt å komme med de personifiserte uttalelsene Foss kom med forut blogginlegget heller.

Poenget er at om man er overvektig og ønsker å gå ned i vekt, så må man se på matinntaket - og se på hvordan man kan hindre å få mer inn enn det som går ut - så enkelt, og så vanskelig...

Poenget med denne tråden var usmakelig angrep på en person som holder netopp på med det du snakker om.

Det er ingen som er uenig i at inntak må være i tråd med forbruk av energi. Hvis du leser artikler skrevet av fagpersoner som vet hva de snakker om så ser du at årsakene er så forskjellige.

Jeg tror ikke KJ vet hva genetikk handler om slik hun uttaler seg. Dama er rett og slett kvalm.

Uttalelsene hennes er så usmakelige at jeg lurer på hva som feiler henne. Tenk hvis noen uttalte seg i media om noens kreftsykdom på denne måte?

Syns du overvekt og kreft er sammenlignbart? Det syns ikke jeg. I Debatten for noen uker siden kom samme Foss med tall på hvor mange som var genetisk disponert. Var det en eller var det to prosent av de overvektige?

Annonse

Vel, den påstanden får vi vel rett som det er motbevist her inne ;-)

Uansett: Jeg ville ikke selv vært bekvem med å snakke på denne måten om jeg gikk i henne sko, men jeg ville ikke valgt å komme med de personifiserte uttalelsene Foss kom med forut blogginlegget heller.

Ikke alltid lurt å kalle en spade for en spade, når spaden egentlig vil være en skje :)

Ikke alltid lurt å kalle en spade for en spade, når spaden egentlig vil være en skje :)

Jeg er ingen tilhenger av å kalle en spade for en skje da, men ville nok ikke selv likt å skulle være så direkte som KJ er her heller. Likevel er det en kontekst rundt artikkelen og blogginnlegget, og derfor mener jeg at KJ ikke fortjener å anklages for mobbing eller trakasering etter innlegget. Denne debatten har lenge vært både betent og personifsert mellom de to.

Hun har ingen faglig tyngde. Det nytter ikke med synsing på slikt område.

Hvor mange bøker hun har skrevet, hvor mange sider de er og hvor mange gram de veier har ingenting å si.

Hun er først og fremst ute etter oppmerksomhet og penger.

Du må komme med noen andre argumenter enn at hun har naturligvis tyngde. Hun aner ingenting om medisinsk forskning og å angripe enkelt personer som Jørgen Foss er først og fremst stygt og dumt og kan ikke forbindes med noen som helst faglighet.

Jeg har ikke snakket om gram på bøker? Hva i alle dager har det med saken å gjøre hva bøkene hennes veier?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...