Gå til innhold

Grådige kollegaer?

Anbefalte innlegg

.

Jeg jobber på en plass hvor vi er ca. 30 ansatte. Vi sitter i små grupper på 3-4 stykker...

Når jeg har noe godt liggende...alt fra frukt, sjokolade, nøtter o.l. så spør jeg så og si alltid mine kollegaer i gruppa mi om de også vil ha...

Som regel blir de gla` og tar gjerne i mot...

Jeg syns det er koselig å dele av det jeg har...men det ser ikke ut som om mine nærmeste kollegaer liker å dele...

Jeg blir så og si aldri spurt om jeg vil ha noe når de har noe godt liggende på benken sin...

I går var vi bare to i gruppa... Denne kollegaen satt med den stor sjokoladeposen hvor h*n snavlet av denne hele dagen uten å spørre om jeg ville ha...

Er kollegaer grådige når de ikke deler...eller tenker jeg feil i denne sammenhengen?

Hvis jeg ikke deler av det jeg har...så vil i hvert fall jeg føle meg grådig... :(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/384133-gr%C3%A5dige-kollegaer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som blir tatt med og ligger på pauserommet er fritt for alle. Men jeg er en av dem som synes det må være ok å ha med eget som man ikke til enhver tid må dele med andre.

Jeg liker å spise en bit eller to med sjokolade i løpet av dagen. Min erfaring er at det ble veldig dyrt for meg å dele med de rundt meg.

Jeg kan feks ha en pose twist i flere uker, men ved å dele med meg forsvinner brått en pose på dag.

Jeg føler jeg må ta imot når kolleger spør... og tenker huff nå ødelegger du slankekuren min... så jeg tar imot bare for å være høflig. Forventer ikke at de deler nei :-)

Men en dag jeg hadde halsdrops så jeg at kollegaen min så sånn på posen min, jeg tenkte hun kanskje ville ha, men jeg var så sylta forkjøla og hadde jo hatt fingrene i den posen og var redd hun kunne bli smittet, så jeg sa ingenting... håper hun ikke ble sur for at jeg ikke ville dele :-)

Næ hadde ikke forventet å få eller måttet dele. Jeg har tørkede aprikoser og cashewnøtter - de er mine, og for spesielt interesserte... Men vi har med kake sånn dann og vann, rester fra selskaper - og det setter vi ved kaffemaskin og sende "alle"-mail om å forsyne seg :)

Annonse

Jeg syns ikke man er grådig om man vil spise sin egen sjokolade selv. Hvis man forsyner seg grovt av andres godt, eller felles godt, da kan man kalles grådig – syns jeg.

''Jeg syns ikke man er grådig om man vil spise sin egen sjokolade selv. Hvis man forsyner seg grovt av andres godt, eller felles godt, da kan man kalles grådig – syns jeg.''

Enig. Det går litt på forskjellen mellom grådig og gjerrig. Grådig er hissig på andres eller felles godsaker, gjerrig er gnien på egne godsaker. "Mitt er mitt..."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...