Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter at jeg oppdaterte til iOS 6, ser det ut til at jeg ikke trenger skrive passord når jeg skal ha nye apper eller oppdatere gamle. Stemmer dette?!? Det står "Krev passord for kjøp" under innstillinger fortsatt. Har bare prøve med gratis-apper foreløpig.

Håper noen kan hjelpe meg, for barna har samme AppleID som meg. :-p

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/384146-iphone-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

har handlet noen ganger med iOS6, og jeg må skrive passord som vanlig - på jentungens iPad også.

Gjaldt det gratis-apper også? Vet du i så fall hvordan jeg får fikset det?

Jeg finner ikke noe på iTunes og App Store, og heller ikke på restriksjoner (annet enn at det står "Krev passord for kjøp" under Restriksjoner i Innstillinger.

Annonse

Etter oppdateringen slipper jeg å taste inn passord for hver app-oppdatering men jeg må ha passord for kjøp(gratis og de som koster).

Oki, takk! Jeg bootet iPhonen, og nå ser det ut til at jeg også må skrive passord for nye apper men ikke for oppdateringer. Puh, litt krise om et lite tastetrykk fra barna kunne føre til allverdens apper, både skadelige og dyre...

Gjaldt det gratis-apper også? Vet du i så fall hvordan jeg får fikset det?

Jeg finner ikke noe på iTunes og App Store, og heller ikke på restriksjoner (annet enn at det står "Krev passord for kjøp" under Restriksjoner i Innstillinger.

Fikset hva?

Kjøper du en ny app, eller installerer en ny gratisapp, så vil det fremdeles kreves passord. Skal du oppdatere en app du allerede har installert eller kjøpt,så kreves det ikke lenger passord. Det er sånn det skal være.

Ja, kjempebra at Apple har tatt alle knuste glass alvorlig og laget en solid telefon.

:D

Jeg skal fortelle deg en hemmelighet. Jeg har knust to mobiler ved å miste dem i bakken ved et uhell. Begge var Nokia, og ingen gadd skrive om det i media.

Annonse

:D

Jeg skal fortelle deg en hemmelighet. Jeg har knust to mobiler ved å miste dem i bakken ved et uhell. Begge var Nokia, og ingen gadd skrive om det i media.

Du verden, jeg har hatt Nokia i alle år (bortsett fra siste året) - og de har vært mistet i asfalten stadig vekk, så delene og batteriet har sprutet rundt, men har aldri fått sprekk i et glass... Synes de har vært utrolig robuste! Til og med den siste med stort glass, en sånn qwerty-sak...ikke touch.

Du verden, jeg har hatt Nokia i alle år (bortsett fra siste året) - og de har vært mistet i asfalten stadig vekk, så delene og batteriet har sprutet rundt, men har aldri fått sprekk i et glass... Synes de har vært utrolig robuste! Til og med den siste med stort glass, en sånn qwerty-sak...ikke touch.

Neivel. Men jeg har altså knust to Nokia-mobiler.

Fikset hva?

Kjøper du en ny app, eller installerer en ny gratisapp, så vil det fremdeles kreves passord. Skal du oppdatere en app du allerede har installert eller kjøpt,så kreves det ikke lenger passord. Det er sånn det skal være.

''Fikset hva?

Kjøper du en ny app, eller installerer en ny gratisapp, så vil det fremdeles kreves passord. Skal du oppdatere en app du allerede har installert eller kjøpt,så kreves det ikke lenger passord. Det er sånn det skal være''

Jeg ble ikke avkrevd passord da jeg installerte nye apper, men nå er det OK. Appene ble egentlig ikke installert heller, og det var en slags bug med Appel-ID i "iTunes og App Store". Men det løste seg etter booting.

Og det er jo en forbedring at man kan oppdatere apper uten passord :-)

''Fikset hva?

Kjøper du en ny app, eller installerer en ny gratisapp, så vil det fremdeles kreves passord. Skal du oppdatere en app du allerede har installert eller kjøpt,så kreves det ikke lenger passord. Det er sånn det skal være''

Jeg ble ikke avkrevd passord da jeg installerte nye apper, men nå er det OK. Appene ble egentlig ikke installert heller, og det var en slags bug med Appel-ID i "iTunes og App Store". Men det løste seg etter booting.

Og det er jo en forbedring at man kan oppdatere apper uten passord :-)

''Og det er jo en forbedring at man kan oppdatere apper uten passord :-)''

Det syns definitivt jeg også! :) Og at AppStore-appen ikke lukker ved oppdatering, men lukker når JEG vil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...