Gå til innhold

Sortere du tøyet før du vasker?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har følgende ulike vasker:

*Mørkt 40 grader: dongeribukser, mørkt treningstøy, sokker, evt utejakker

*Lyst 40 grader: Tights, lyse t-skjorter, lyse sokker, bh-er

*60 grader: kluter, håndklær, underbukser, sengetøy. Dette tar jeg innimellom på 90 grader.

*Ulltøy

*Rødt tøy (inkludert mørkegult tøy og oransje tøy) - 40 grader

*60 grader: kluter, håndklær, underbukser, sengetøy. Dette tar jeg innimellom på 90 grader.

*Ulltøy

Synes ikke du burde vaske annet tøy sammen med sokker. Sokker er fulle av bakterier.

Synes ikke du burde vaske annet tøy sammen med sokker. Sokker er fulle av bakterier.

Tja - det er vel basselusker i treningstøyet også. Så basseluskene får luske rundt i vaskemaskinen helt til de kveles av såpe og vann!

Sokkene brukes jo stort sett bare en dag, så de er vel ikke så himla skitne...

Tja - det er vel basselusker i treningstøyet også. Så basseluskene får luske rundt i vaskemaskinen helt til de kveles av såpe og vann!

Sokkene brukes jo stort sett bare en dag, så de er vel ikke så himla skitne...

Det kommer an på. Om man ikke går med sandaler på golvet blir de kjempeskitne.

Annonse

Er du sikker på at ikke gulvene dine blir skitne da, prust ;o)

Klart de blir skitne, men ikke av sokkene!

De blir skitne av støv, av ketchup som søles, kaffe som drypper, og av de som ikke gidder å ta av seg skoene når de bare skal inn og hente noe i fuill fart :-)

De blir skitne av støv, av ketchup som søles, kaffe som drypper, og av de som ikke gidder å ta av seg skoene når de bare skal inn og hente noe i fuill fart :-)

Hehe - tenk hvor skitne mine blir da. Akkurat nå har de vasket taket her i et par uker og det er så møkkete utenfor her at du vil ikke tro det :)

Føttene svetter mest av hele kroppen. De bør vaskes for seg selv.

*Ulltøy

Nøyaktig sånn funker det her i heimen også. :)

Annonse

Føttene svetter mest av hele kroppen. De bør vaskes for seg selv.

Det er da ikke særlig hensiktsmessig å vaske sokker alene i maskinen? Enten må en vaske nesten tom maskin, eller så må en spare opp ganske lenge før en har full maskin. Det gidder jeg ikke.

Har ikke opplevd noe negativt med å vaske sokker sammen med annet mørkt tøy, så det fortsetter jeg med:-) Lukter nydelig godt av alt tøyet etter vask, så jeg tenker de er helt rene!

*Ulltøy

Som her, med unntak av det røde tøyet - hvorfor sorterer du det i en egen vask?! Det går sammen med mørkt tøy hos meg.

*Ulltøy

Vi har omtrent samme oppdelingen, bortsett fra rødt tøy. Jeg vasker også ganske ofte 30 graders mørk finvask - typisk mine klær som ikke tåler så varm vask, og heller ikke er så skitne.

Og første bolken - farget 40 grader - er jo alt overveiende barneklær, som det er mengder av.

Det er da ikke særlig hensiktsmessig å vaske sokker alene i maskinen? Enten må en vaske nesten tom maskin, eller så må en spare opp ganske lenge før en har full maskin. Det gidder jeg ikke.

Har ikke opplevd noe negativt med å vaske sokker sammen med annet mørkt tøy, så det fortsetter jeg med:-) Lukter nydelig godt av alt tøyet etter vask, så jeg tenker de er helt rene!

Helt enig med deg, prust. Sokker går sammen med øvrig tøy, avhengig av hvilken farge se har. Mørke sokker sammen med det mørke tøyet, hvite sokker sammen med hvitvasken.

Jeg har aldri tenkt at sokker er noen spesielle barkteriebomber. Dessuten vasker jeg alltid alt tøy på 60 grader, så alle bakterier blir jo drept uansett.

Når jeg sier at alt av tøy vaskes på 60 grader, mener jeg selvfølgelig ikke ull. Det vaskes for seg selv på ullprogram.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...