Gå til innhold

FU: Hvor har du sparekonto?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cathlin

22

• candyqueen_83

7

• bibben

4

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

Pussig hvor lett jeg er å lure - når jeg ikke "ser" pengene på brukskonto er de ikke der :S

Jeg vet at jeg kommer til å bli frista til å bruke dem hvis jeg må se dem hver gang jeg går inn i nettbanken:-) I tillegg har jeg blitt hekta på runde tall, så jeg driver og flytter penger hit og dit for å få runde tall osv, og lurer meg selv, lager en unnskyldning for å bruke mer.

Ellers er jeg litt fornøyd, fordi jeg har klart å ikke bruke kredittkort denne måneden, og har tatt det ut av kortholderen:-)

*håper på å bli superøkonomisk*

Jeg tenkte å forebygge risikoen for å ta ut pengene, ved å opprette sparekonto i en annen bank, slik at jeg slippe å se dem i nettbanken til brukskontoen.

Så på nettsiden til Fokus bank, og fant bare sparekontoer med 3% rente. Hva heter den du har?

Beklager feil. P.t. 3,15%

Ja, det er klart enklest og billigst å ha alt i samme bank. Jeg har heller ikke noe "selvnarre"-behov, Jeg vet hva jeg har og ikke har.

Har ikke lest hele tråden, men sjekk også DNBs Superspar. Gode renter fra første krone og ikke sperringer på uttak:

https://www.dnb.no/privat/sparing-og-investering/sparekonto/superspar.html?WT.mc_id=ppc_sparing_2010_googleno_tekst_banksparing-superspar_Superspar_salg_broad_&WT.srch=1

Jeg har også hatt nytte av å få en samtale med min kontakt i banken. Jeg har inntrykket av at i alle fall DNB har utdelt en kontakt til alle kunder ala fastlegeordningen :o) Hun jeg traff hadde mange gode og nyttige forslag som passet min situasjon.

Annonse

Har ikke lest hele tråden, men sjekk også DNBs Superspar. Gode renter fra første krone og ikke sperringer på uttak:

https://www.dnb.no/privat/sparing-og-investering/sparekonto/superspar.html?WT.mc_id=ppc_sparing_2010_googleno_tekst_banksparing-superspar_Superspar_salg_broad_&WT.srch=1

Jeg har også hatt nytte av å få en samtale med min kontakt i banken. Jeg har inntrykket av at i alle fall DNB har utdelt en kontakt til alle kunder ala fastlegeordningen :o) Hun jeg traff hadde mange gode og nyttige forslag som passet min situasjon.

Heller mot yabank som har 3,5 % rente.

Har sparekonto i samme bank som brukskontoen. Det er klart mest praktisk.

Sparekonto gir minst 20 ggr høyere rente. Fokus bank. 4% rente. Ingen kostnader.

''Fokus bank. 4% rente. Ingen kostnader.''

Hvilket type konto har du som gir så høy rente?

Jeg sparer også I Fokus bank. Har kapitalkonto, som jeg fikk tildelt uten at de spurte meg først. Jeg har derfor tenkt å skifte siden denne bare gir 2 % rente.

Heller mot yabank som har 3,5 % rente.

Jeg ville kanskje ha satset på en mer etablert og mer tilgjengelig bank. DNBs Superspar er på 3,2 fra første krone. Dette er det ikke knyttet noen risiko til, og banken er ingen døgnflue.

Jeg synes også det er greit å ha alt under et tak slik som GPn skriver.

Men det er jo ulikt hvor safe man ønsker å være...jeg er jo en ultra-pingle når det kommer til økonomi.

Jeg vet at jeg kommer til å bli frista til å bruke dem hvis jeg må se dem hver gang jeg går inn i nettbanken:-) I tillegg har jeg blitt hekta på runde tall, så jeg driver og flytter penger hit og dit for å få runde tall osv, og lurer meg selv, lager en unnskyldning for å bruke mer.

Ellers er jeg litt fornøyd, fordi jeg har klart å ikke bruke kredittkort denne måneden, og har tatt det ut av kortholderen:-)

*håper på å bli superøkonomisk*

Runde-tall-genet har jeg også, men har flyttet blikket over på sparekontoen. Jeg har løpende renteinnskudd, dvs beløpet endres hver måned, så jeg fyller etter for å få runde tall der når jeg har anledning ;-)

Annonse

Runde-tall-genet har jeg også, men har flyttet blikket over på sparekontoen. Jeg har løpende renteinnskudd, dvs beløpet endres hver måned, så jeg fyller etter for å få runde tall der når jeg har anledning ;-)

Da lar jeg meg inspirere av deg, trur eg:-) mer sparing, mindre kaffe latte.

Jeg ville kanskje ha satset på en mer etablert og mer tilgjengelig bank. DNBs Superspar er på 3,2 fra første krone. Dette er det ikke knyttet noen risiko til, og banken er ingen døgnflue.

Jeg synes også det er greit å ha alt under et tak slik som GPn skriver.

Men det er jo ulikt hvor safe man ønsker å være...jeg er jo en ultra-pingle når det kommer til økonomi.

Jeg tror de er med i bankenes sikringsfond?

Beklager feil. P.t. 3,15%

Ja, det er klart enklest og billigst å ha alt i samme bank. Jeg har heller ikke noe "selvnarre"-behov, Jeg vet hva jeg har og ikke har.

enklest - den ser jeg

men billigst, -det koster ikke noe bytte bankk , og det koster ikke å see inn penger via nettbanken til konti i andre banker-

selvnarringsbehovet er jokern den står stabilt

Jeg vet hva jeg har men ikke hva som venter meg der ute i verden av lys og mørket, vakker

Har brukskonto, sperekonto og BSU i DNB.

Overfører 20 000 fra sparekonto til BSU i januar, og så sparer jeg overflødig fra lønning (de mnd det er noe igjen) til sparekonto. Skattepenger og feriepenger går også inn på sparekonto så tar jeg ut når jeg trenger.

Har brukskonto, sparekonto og BSU i DNB.

Overfører 20 000 fra sparekonto til BSU i januar, og så sparer jeg overflødig fra lønning (de mnd det er noe igjen) til sparekonto. Skattepenger og feriepenger går også inn på sparekonto så tar jeg ut når jeg trenger.

Man har bare 12 uttak i året da. Det er jo nok for de fleste, men det virket som du mente det var fritt.

Må man spare en sum HVER mnd?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...