Gå til innhold

FU: Hvor har du sparekonto?

Anbefalte innlegg

Man har bare 12 uttak i året da. Det er jo nok for de fleste, men det virket som du mente det var fritt.

Må man spare en sum HVER mnd?

Det er riktig; 12uttak i året. Man sparer et beløp hver måned, og det er alt fra, jeg tror hundre kroner, og oppover. Dette justerer man selv. Veldig fleksibelt og greit og med en god rente....synes jeg!

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cathlin

22

• candyqueen_83

7

• bibben

4

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

enklest - den ser jeg

men billigst, -det koster ikke noe bytte bankk , og det koster ikke å see inn penger via nettbanken til konti i andre banker-

selvnarringsbehovet er jokern den står stabilt

Jeg vet hva jeg har men ikke hva som venter meg der ute i verden av lys og mørket, vakker

Huff. *ikke skrive på nett når jeg er dopa*

Har brukskonto, sparekonto og BSU i DNB.

Overfører 20 000 fra sparekonto til BSU i januar, og så sparer jeg overflødig fra lønning (de mnd det er noe igjen) til sparekonto. Skattepenger og feriepenger går også inn på sparekonto så tar jeg ut når jeg trenger.

Vet du om det er mulig å skjule kontoer fra oversikten i nettbanken hos dnb?

Annonse

Det er riktig; 12uttak i året. Man sparer et beløp hver måned, og det er alt fra, jeg tror hundre kroner, og oppover. Dette justerer man selv. Veldig fleksibelt og greit og med en god rente....synes jeg!

Så man må ikke bestemme et fast beløp på forhånd? For hvis jeg bestemmer f.eks 500 kr, men de to neste månedene har jeg bare råd til 300 kr. Hva skjer da?

Så man må ikke bestemme et fast beløp på forhånd? For hvis jeg bestemmer f.eks 500 kr, men de to neste månedene har jeg bare råd til 300 kr. Hva skjer da?

Jeg mener og tror at du må bestemme deg for et beløp som trekkes hver måned. Skulle du oppleve at det blir for mye for deg, så kan du nedjustere til det beløpet du klarer. Litt av utfordringen ligger etter mitt skjønn i å finne frem til et nivå som fungerer på sikt, og det kan ta litt tid å finne det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...