Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre? Finn.no

Anbefalte innlegg

Jeg fikk nettopp telefon fra ei som ville ha noe tøy gratis som jeg hadde lagt ut annonse for under "Gis bort". Så langt, så vel.

Men hun bor ikke i mitt fylke og da må jeg sende det mot at hun betaler porto. Problemet er at hun virket psykisk utviklingshemmet og at hun skulle ha så mye tøy! Og det blir jo utrolig dyrt for henne!

Jeg har nesten ikke hjerte til å gjøre det mot henne. Så hva gjør jeg? Sender henne tingene som hun må betale i dyre dommer for og tenke "Ikke mitt problem", eller si at tøyet ikke kan sendes?

Jeg forsøkte å si at portoen kom til å bli dyr, men det ville hun ikke høre på.

Huff, stakkars menneske. Men jeg gidder jo ikke selv å betale portoen heller da. Da betaler jeg jo for å kvitte meg med tøyet. Og da er det billigere for meg å kaste det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/384191-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re-finnno/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Masse tøy er tungt, så det blir jo sikkert dyrt å sende ja. Bor hun så langt unna at hun eller noen andre ikke kan hente det med f.eks. bil?

Kunne du sjekket hvor mye det faktisk vil komme på i porto og så ringt henne opp og spurt om hun virkelig er klar for å betale dette? Tenkte du å sende det i postoppkrav da?

Kan du sende det i en sånn Norges pakke? Ring henne en gang til før du gjør noe å få henne til å bekrefte at det å betale porto på ca 250kr (avhengig av str på esken) er greit.

Ja, hun nevnte selv på Norgespakke. Sjekket på Posten.no nå at det koster 210 kr for den største esken. Men tviler på at jeg får alt inni den.

Det er mulig det blir billigere for henne at jeg sender det i postoppkrav, for da koster det "kun" 329 kr. for inntil 25 kg.

Inntil 10 kg. koster 240 kr. og 10-25 kg koster 329.

Annonse

Har du sjekket nøyaktig hva det vil koste og informert henne om det? I så fall har du da vært ærlig og redelig. Hun kan sikkert ha penger på bok selv om hun vil handle gratis klær og det virker som hun er tilbakestående:)

Ja, jeg sjekket nå. Tror det blir postoppkrav. :)

Masse tøy er tungt, så det blir jo sikkert dyrt å sende ja. Bor hun så langt unna at hun eller noen andre ikke kan hente det med f.eks. bil?

Kunne du sjekket hvor mye det faktisk vil komme på i porto og så ringt henne opp og spurt om hun virkelig er klar for å betale dette? Tenkte du å sende det i postoppkrav da?

Ja, hvis ikke jeg har tolket helt feil og misforstått på Postens hjemmeside så blir det nok postoppkrav som blir det billigste for henne. 329 kr for opptil 25 kg!

Ja, hun nevnte selv på Norgespakke. Sjekket på Posten.no nå at det koster 210 kr for den største esken. Men tviler på at jeg får alt inni den.

Det er mulig det blir billigere for henne at jeg sender det i postoppkrav, for da koster det "kun" 329 kr. for inntil 25 kg.

Inntil 10 kg. koster 240 kr. og 10-25 kg koster 329.

det er jo ikke mye penger for gratis tøy da :)

Ja, hvis ikke jeg har tolket helt feil og misforstått på Postens hjemmeside så blir det nok postoppkrav som blir det billigste for henne. 329 kr for opptil 25 kg!

Selv om det er dyrt til å være porto, så får hun jo masse klær til den prisen da. :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...