Gå til innhold

Hva skyldes den intense økingen i lokkemenn nå?

Anbefalte innlegg

Gjest hilsen en mamma

Jeg har lurt på om det har noe å gjøre med at Mulla Krekar ble fenglset, var det ikke trusler da om at de ville hevne dette ved å kidnappe norske barn?

Eller er det en "smitteeffekt" etter Sigrid-saken?

Det er så skremmende

Fortsetter under...

.

Jeg tror ikke det er flere "lokkemenn" nå enn hva det var før...men at unger er flinkere til å si i fra nå til dags hvis de blir lokket med av fremmede...

Jeg ble lokket av en fyr da jeg var lita. Heldigvis så ringte det ei bjelle med at her var det noe farlig...så jeg sprang hjem...

Hjemme sa jeg ingen ting om episoden...

Gjest i fjor også

Nå var det et problem med lokkemenn i vårt område i fjor høst også, men det kom ikke noe særlig i media - kun lokalavisen. Da var det en ganske lang periode fra skolestart til langt utpå høsten at det var varebil med menn som snakket gebrokkent som prøvde å dra barn inn i bilen sin.

Men grunnen til mediadekningen nå er nok Sigrid-saken.

Men dette er fryktelig skremmende, helt grusomt

Annonse

Gjest i fjor også

Det kan hende at det ikke er økning på annet enn mediedekningen av slike saker.

mvh

''Det kan hende at det ikke er økning på annet enn mediedekningen av slike saker.''

Tror det er her det ligger.

Vi hadde dessverre ganske mange episoder av menn i varebil som prøvde å lokke eller dra med seg barn inn i bilene sine i fjor fra skolestart og langt utover høsten. Men kun noen av disse episodene kom i lokalavisen. Ingen i riksavisen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...