Gå til innhold

Bønnerom eller ikke i norske skoler?

Anbefalte innlegg

Når jeg sier at vi blir i mindretall, så vet jeg at et fåtall av dem er muslimer, men når en ser hvordan det har utvilket seg i Oslo de siste årene, så skjønner en hvordan det vil være om en 2-3 tiår.

Jeg gikk gjennom Guneriussenteret i dag i de fleste damene som var der var Niqab-kledde. Jeg må bare innrømme at jeg ikke liker tanken på at resten av Oslo skal bli slik.

Kontordamen hos min tannlege er niqab-kledd, mens tannlegene er "norske og moderne", selv om de opprinnelig kommer fra Pakistan.

Jeg kom også i snakk med en dame på venterommet, som satt og viftet seg med sin niqab. Hun fortalte at hun var i overgangsalderen, og svettet enormt. Den dagen var det ganske varmt, og jeg må innrømme at jeg tenkte: "Men så ta av deg hodeplagget da, så blir du ikke så plaget"...

Fortsetter under...

• Svar 106
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

36

• Goliath

8

• Colette

3

• Lillemus

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletida

Kontordamen hos min tannlege er niqab-kledd, mens tannlegene er "norske og moderne", selv om de opprinnelig kommer fra Pakistan.

Jeg kom også i snakk med en dame på venterommet, som satt og viftet seg med sin niqab. Hun fortalte at hun var i overgangsalderen, og svettet enormt. Den dagen var det ganske varmt, og jeg må innrømme at jeg tenkte: "Men så ta av deg hodeplagget da, så blir du ikke så plaget"...

De som jobber hos oss er også vanlig kledd, men dette er nok damer som muligens ikke er i jobb, da jeg gikk gjennom der midt i arbeidstiden siden jeg skulle til legen og fjerne stiftene etter operasjonen.

Gjest hønse-Magda

I Danmark er det 0-5 som bruker burka, og 170 som brukte niqab (derav ca halvdelen etnisk danske).

I Norge er det en mindre muslimsk befolkning enn i Danmark. Det sagt, mange av dem handler i Brugata.

'' Det sagt, mange av dem handler i Brugata.''

Ja, alle 100+ var nok der i dag.

''Mulig det var mange med hijab, men ikke niqab''

Det er Niqab jeg snakker om nå.

Som dekker hele ansiktet, utenom øynene?

Du tenker ikke på abaja/abaya, som dekker hele kroppen, men vanligvis ikke ansiktet?

Egentlig fascinerende hvor opptatt folk er hvordan andre kler seg.

Med vennlig hilsen

Gjest hønse-Magda

Jeg går i og/eller i området rundt Gunerius hver uke, og kvinner med niqab er aldri i flertall. Det er tull. Mulig det var mange med hijab, men ikke niqab.

Og nei, det blir ikke slik - etter 40 år med innvandring så er det fremdeles kun 2% av befolkningen som er muslimer, og kun en brøkdel av dem som bruker hijab. I Danmark var det 170 niqab-brukere nasjonalt, og de har langt flere muslimer enn i Norge.

Av de som flytter til Norge nå så er ca 80% ikke-muslimer, som er det samme som for den eksisterende innvandrerbefolkningen i Norge.

Med vennlig hilsen

'' Mulig det var mange med hijab, men ikke niqab. ''

Nickløsheletida vet selvfølgelig forskjell på hijab og niqab.

Gjest hønse-Magda

Som dekker hele ansiktet, utenom øynene?

Du tenker ikke på abaja/abaya, som dekker hele kroppen, men vanligvis ikke ansiktet?

Egentlig fascinerende hvor opptatt folk er hvordan andre kler seg.

Med vennlig hilsen

Jeg noe merkelig med folk som må gå rundt med maskering. Men de blir vel rundjult av mennene sine hvis de ikke gjør det.

Annonse

Gjest hønse-Magda

''Det etnisk norske folket. – hønse-Magda''

Den største gruppen utlendinger er det etnisk svenske folket.

Heldigvis så er folk mindre og mindre interessert i hudfargen til folk.

Dette går ikke på hudfarage, men kultur.

Jeg noe merkelig med folk som må gå rundt med maskering. Men de blir vel rundjult av mennene sine hvis de ikke gjør det.

''Jeg noe merkelig med folk som må gå rundt med maskering. Men de blir vel rundjult av mennene sine hvis de ikke gjør det. – hønse-Magda''

Hvis det var slik, ville nok ALLE i samme familie bli tvunget til det. I stedet ser man ofte at noen bruker det, og andre ikke - hvilket tyder på at det i hvert fall i den familien er frivillig.

Uansett, hvis de blir tvunget til det så er det allerede ulovlig. Det virker dog merkelig at du ønsker å lage livet enda jævligere for dem. Hvorfor ønsker du det?

De som jobber hos oss er også vanlig kledd, men dette er nok damer som muligens ikke er i jobb, da jeg gikk gjennom der midt i arbeidstiden siden jeg skulle til legen og fjerne stiftene etter operasjonen.

Mulig det. Men hun var veldig norsk og snakke med på alle måter. Moderne, frisk og utadvendt.

Gjest Nord og ned.

I Danmark er det 0-5 som bruker burka, og 170 som brukte niqab (derav ca halvdelen etnisk danske).

I Norge er det en mindre muslimsk befolkning enn i Danmark. Det sagt, mange av dem handler i Brugata.

''I Danmark er det 0-5 som bruker burka''

Etter å ha bablet om NULL i flere år, og gjort et stort poeng ut av det, har det nå plutselig blitt fem.

Mangler bare at du snart innser at ingen har peiling på hvor mange som bruker dette i Danmark, så er du snart i mål. for det er selvsagt sannheten. Like lite som noen vet nøyatktig hvor mange som har snurrebart i Trøndelag.

Gjest hønse-Magda

''Jeg noe merkelig med folk som må gå rundt med maskering. Men de blir vel rundjult av mennene sine hvis de ikke gjør det. – hønse-Magda''

Hvis det var slik, ville nok ALLE i samme familie bli tvunget til det. I stedet ser man ofte at noen bruker det, og andre ikke - hvilket tyder på at det i hvert fall i den familien er frivillig.

Uansett, hvis de blir tvunget til det så er det allerede ulovlig. Det virker dog merkelig at du ønsker å lage livet enda jævligere for dem. Hvorfor ønsker du det?

''Uansett, hvis de blir tvunget til det så er det allerede ulovlig.''

Men det kan man ikke bevise. Derfor er det best å være føre var på samme måte som med prostitusjon.

Gjest hønse-Magda

''I Danmark er det 0-5 som bruker burka''

Etter å ha bablet om NULL i flere år, og gjort et stort poeng ut av det, har det nå plutselig blitt fem.

Mangler bare at du snart innser at ingen har peiling på hvor mange som bruker dette i Danmark, så er du snart i mål. for det er selvsagt sannheten. Like lite som noen vet nøyatktig hvor mange som har snurrebart i Trøndelag.

''Etter å ha bablet om NULL i flere år, og gjort et stort poeng ut av det, har det nå plutselig blitt fem.''

Finnes det i det hele tatt noen troverdig statistikk over dette?

Annonse

''Uansett, hvis de blir tvunget til det så er det allerede ulovlig.''

Men det kan man ikke bevise. Derfor er det best å være føre var på samme måte som med prostitusjon.

''Men det kan man ikke bevise. Derfor er det best å være føre var på samme måte som med prostitusjon. – hønse-Magda''

Så siden du ikke kan bevise at de går frivillig, så skal du tvinge dem til å være hjemme med de som tvinger dem, fremfor å la dem få seg en utdanning og uavhengighet?

Du må virkelig hate kvinner.

''Etter å ha bablet om NULL i flere år, og gjort et stort poeng ut av det, har det nå plutselig blitt fem.''

Statistikken er troverdig nok, og uansett hvilken man bruker så er det forsvinnende få (enten man har 0, 3 eller 5 så er det irrelevant) som bruker burka.

Som nevnt, det var 170 som brukte niqab, og litt under halvdelen var etnisk danske.

Gjest Nickløsheletida

Mulig det. Men hun var veldig norsk og snakke med på alle måter. Moderne, frisk og utadvendt.

''Mulig det. Men hun var veldig norsk og snakke med på alle måter. Moderne, frisk og utadvendt''

Jeg klarer jo ikke å la være titte her ;o) Jeg tviler ikke på dette.Jeg kjenner bare hyggelig muslimer, så for mitt vedkommende er det ikke muslimene jeg har noe i mot.

Jeg vet at det ikke er særlig pk og si det jeg gjør, men jeg liker altså ikke tanken på at det skal være overvekt med damer som kler seg i hijab, niqab, abaya og burka i Oslo om noen 10-år. Jeg synes ikke noen om at kulturen vår skal forsvinne.

Det er ikke menneskene det er noe i veien med.

''Mulig det. Men hun var veldig norsk og snakke med på alle måter. Moderne, frisk og utadvendt''

Jeg klarer jo ikke å la være titte her ;o) Jeg tviler ikke på dette.Jeg kjenner bare hyggelig muslimer, så for mitt vedkommende er det ikke muslimene jeg har noe i mot.

Jeg vet at det ikke er særlig pk og si det jeg gjør, men jeg liker altså ikke tanken på at det skal være overvekt med damer som kler seg i hijab, niqab, abaya og burka i Oslo om noen 10-år. Jeg synes ikke noen om at kulturen vår skal forsvinne.

Det er ikke menneskene det er noe i veien med.

Men det var snakk om flertall av innvandrere (80% er ikke muslimer), og ikke flertall av muslimer.

Les gjerne her:

http://www.osloby.no/nyheter/Halvparten-innvandrere-i-2040-6783189.html

og her:

http://www.osloby.no/nyheter/Oslofolk-sier-ja-takk-til-flere-innvandrere-6793775.html

Med vennlig hilsen

Gjest Nord og ned.

''Finnes det i det hele tatt noen troverdig statistikk over dette?'

Selvsagt ikke.Eneste måte måtte jo vært å spionert på hver eneste person av danmarks 5 millioner individer.

Kun en fjollete totalt uvitenskapelig såkalt "undersøkelse" med forutbestemt agaena at det er så få som mulig. Står litt om de her: http://www.rights.no/publisher/print.asp?id=40&tekstid=3148

Gjest Nord og ned.

Statistikken er troverdig nok, og uansett hvilken man bruker så er det forsvinnende få (enten man har 0, 3 eller 5 så er det irrelevant) som bruker burka.

Som nevnt, det var 170 som brukte niqab, og litt under halvdelen var etnisk danske.

''(enten man har 0, 3 eller 5 så er det irrelevant)''

Og det kommer fra sjarlatanen som nå i et par år har løyet og lagd et stort poeng av at tallet er om NULL, senest idag, i håp om at ingen skal gidde å sjekke sannheten.

Tatt med buksene nede igjen!

Gjest Nickløsheletida

Men det var snakk om flertall av innvandrere (80% er ikke muslimer), og ikke flertall av muslimer.

Les gjerne her:

http://www.osloby.no/nyheter/Halvparten-innvandrere-i-2040-6783189.html

og her:

http://www.osloby.no/nyheter/Oslofolk-sier-ja-takk-til-flere-innvandrere-6793775.html

Med vennlig hilsen

Jeg har lest det, så jeg vet det. Likevel har det vært en stor økning i slike klær de siste årene og det kan du vel ikke nekte for? Du og jeg vanker tydeligvis en del i de samme områdene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...