Gå til innhold

Hva har jeg gjort..!

Anbefalte innlegg

Ta med seg må de gjerne, men JEG lager bare ikke fire retter. Jeg lager to :)

Tror også at jeg enkelt og greit BESTEMMER at middagen ER klokka seks, og at de som vil ha får akevitt og øl til, og de som ikke vil ha kan få slippe. Jah. Det gjør jeg. :)

Bra!!!! Slik skal det være!

Og nå øver du deg foran speilet på å si rolig og bestemt til svigers: Nei. Slik blir det. (Med et smil).

Fortsetter under...

• Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

8

• ekte nick

6

• laguna1

6

• Lillemus

5

Mest aktive i denne tråden

Du og mann bestemmer hvordan DERE vil ha jula, og så får de som ønsker det komme! Spør de hvordan det blir, så sier du at middagen blir klokka 18, og hva dere skal spise - og at dersom de ikke er fornøyde med å ha det slik, så får de vurdere å feire jul hos seg selv. Enkelt og greit!!! Jeg hadde blitt koko om jeg skulle tatt slike hensyn til mine gjester :/

Fullstendig enig. Kjempebra svar.

Jeg foreslår at hvis svigers prøver seg, så sier du akkurat det som Mariaflyfly sier nedenfor her, bare at du sier det direkte til dem det gjelder (med et vennlig smil) :

"Som høflig gjest, spiser man det man får servert, lager ikke noe nummer ut av når det skal spises eller om det serveres alkohol eller ikke."

Kjære vene, det er da dere som inviterer til julefeiring, og da er det da virkelig dere som bestemmer hvordan dere vil ha det også.

Aldri i livet om jeg hadde ordnet 4 retter, enten får de spise det du serverer, ha med seg selv eventuelt - eller feire jul hjemme hos seg selv.

Mannen min og jeg har både feiret jul med min familie og et annet år sammen med min svigermor og svigerinne. Ingen av dem prøvde da å bestemme hvordan det skulle feires her, det skulle tatt seg ut. Svigerinna mi ville gjerne ha kålrabistappe ved siden av det jeg hadde laget, så da hadde bare svigermor det med seg - null problem for henne eller oss. :)

Synes det er mildt sagt frekt av svigerfamilien din å oppføre seg sånn, "normale" folk gjør da ikke det..?

Lykke til, og vis dem hvem som er vertskap, det er ikke dem! :)

"Normale folk gjør da ikke det". He he, nei men svigerforeldrene til Laguna er vel ikke akkurat helt normale vet du. Hvis du har fulgt med i føljetonen hennes....

;-)

"Normale folk gjør da ikke det". He he, nei men svigerforeldrene til Laguna er vel ikke akkurat helt normale vet du. Hvis du har fulgt med i føljetonen hennes....

;-)

hehe - nei, akkurat det har jeg forstått. ;) Men allikevel - hadde jeg fått gjester som det der, så hadde jeg heller bedt de om å spise middagen hjemme hos seg selv. :)

Du og mann bestemmer hvordan DERE vil ha jula, og så får de som ønsker det komme! Spør de hvordan det blir, så sier du at middagen blir klokka 18, og hva dere skal spise - og at dersom de ikke er fornøyde med å ha det slik, så får de vurdere å feire jul hos seg selv. Enkelt og greit!!! Jeg hadde blitt koko om jeg skulle tatt slike hensyn til mine gjester :/

Helt enig!

Dere invitere, dere bestemmer. Finito!

Annonse

Ta med seg må de gjerne, men JEG lager bare ikke fire retter. Jeg lager to :)

Tror også at jeg enkelt og greit BESTEMMER at middagen ER klokka seks, og at de som vil ha får akevitt og øl til, og de som ikke vil ha kan få slippe. Jah. Det gjør jeg. :)

Nemlig!

Heia laguna!

Vi bruker kanskje et par timer på maten og allikevel er vi ikke ferdige med pakkene før tidligst 22-22:30. Det er paps som ikke kjenner sin begrensning når det gjelder å gi bort gaver. :o)

Halv elleve er jo tidlig på julaften :P Goood tid til alle kakene og desserten som som regel ikke spises før like før midnatt hos oss :P

Jeg synes dog at kl. 18-19 er litt sent til å begynne med middagen, vi spiser klokka 16, begynte med det da ungene var små og så har det bare blitt sånn. Allikevel er vi ikke ferdige med pakkeåpning før laaangt på kveld. Skulle vi spist kl. 19 hadde vi ikke vært ferdige før langt over midnatt.

Samme her. Å spise kl. 16 eller 17 er vanlig hos oss, ellers blir det altfor sent.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...