Gå til innhold

Jørgen Foss landsforeninen for overvektige

Anbefalte innlegg

Gjest mannen sin

Hva er egentlig problemet hos denne mannen?. Virker som om kunnskapen om hvorfor han har blitt så tykk er der, men gjør han noe med det?. Han har jo ingen sykdom som gjør at han er så tykk heller?. I så fall hadde han nok nevnt dette. Er det trøstespising han driver med av en eller annen grunn?

Virker aldri som om han vil snakke noe om hva han spiser og hvor mye han trener...sier noe sånt som:"kunne ha spist sunnere, og kunne trent mere"..bla bla...hmmm...morsomt å fulgt han i noen dager for å se hvordan han egentlig lever.

Fysikken er jo enkel, for du vil aldri legge på deg hvis du ikke inntar flere kalorier enn det du forbruker. Selvfølgelig har noen kropper som ikke forbruker like mye kalorier, men dette må man jo ta med i beregningen.

Nesten så jeg blir litt mistenksom ift om han redd og slett er redd for å miste jobben i denne foreningen hvis han slanker seg. Kanskje en rar tanke, men det er et eller annen som skurrer, etter å ha fulgt han i media osv over noen år nå.

For han elsker jo å være på tv og i media. Virker overhode ikke flau av å være så tykk. Ser han jo til stadighet...er han redd for at mange ikke vil synes synd på han lenger?. Redd for at media ikke ringer han lenger. Eller er han rett og slett bare meget svak rent mentalt?.

Eller at han ikke har karakter eller motivasjon nok til å la være å dytte innpå masse sjokolade eller hva nå det enn er. For jeg nekter å tro at man kan bli så tykk uten at man gjør noen grove feilvalg...som sagt; kanskje en litt rar tanke, men et eller annet skurrer litt.

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

7

• frosken

7

• Liljana

3

• Katt-ja

2

Mest aktive i denne tråden

''Nesten så jeg blir litt mistenksom ift om han redd og slett er redd for å miste jobben i denne foreningen hvis han slanker seg. Kanskje en rar tanke, men det er et eller annen som skurrer, etter å ha fulgt han i media osv over noen år nå. ''

Mannen har nettopp tatt slankeoperasjon ergo er han motivert til å slanke seg.

Ingen landsforening er tjent med en leder som ikke tør å vise seg offentlig eller i media. I en tid da kropp og slanking ser ut til å være den nye religionen, er det ikke så rart om representanten deres er synlig.

JF har spilt i TV-serier og hadde en stor rolle i Pitbull-Terje, alt dette mens han fremdeles var tenåring. Dessuten er han politiker. Så det ville være rart om han skulle gjemme seg bort pga. størrelsen nå.

Som foreningens leder skal han representere medlemmene, ikke legge ut om sine egne problemer. Men det stemmer som de andre skriver, at han nettopp har tatt privatfinansiert slankeoperasjon og vært åpen om det.

Gjest mannen sin

''Nesten så jeg blir litt mistenksom ift om han redd og slett er redd for å miste jobben i denne foreningen hvis han slanker seg. Kanskje en rar tanke, men det er et eller annen som skurrer, etter å ha fulgt han i media osv over noen år nå. ''

Mannen har nettopp tatt slankeoperasjon ergo er han motivert til å slanke seg.

Synes du det at han tar slankeoperasjon viser at han er motivert?

Jeg synes det blir helt feil å operere unge "friske" mennesker. Ikke minst fordi det ofte har store bivirkninger. At han ønsker å bli slank hvis man ikke trenger å gjøre en innsats for å bli det, tror jeg nok kan stemme.

Annonse

Jeg synes det blir helt feil å operere unge "friske" mennesker. Ikke minst fordi det ofte har store bivirkninger. At han ønsker å bli slank hvis man ikke trenger å gjøre en innsats for å bli det, tror jeg nok kan stemme.

''Synes du det at han tar slankeoperasjon viser at han er motivert?''

Ønsket om å bli en slankere utgave av seg selv har sikkert motivert ham til å gå til dette skrittet.

''Jeg synes det blir helt feil å operere unge "friske" mennesker. Ikke minst fordi det ofte har store bivirkninger.''

Enig i dette!

'' At han ønsker å bli slank hvis man ikke trenger å gjøre en innsats for å bli det, tror jeg nok kan stemme.''

Slankeoperasjon alene gir ikke slanke personer, det er inntaket av mindre mengde mat og kalorier som gir resultat.

Gjest men tok visst feil, dessverre

En slankeoperasjon er ikke bare, bare det heller da. Du må gjøre en stor innsats selv her også.

Trodde det var noe alle visste

Ingen landsforening er tjent med en leder som ikke tør å vise seg offentlig eller i media. I en tid da kropp og slanking ser ut til å være den nye religionen, er det ikke så rart om representanten deres er synlig.

JF har spilt i TV-serier og hadde en stor rolle i Pitbull-Terje, alt dette mens han fremdeles var tenåring. Dessuten er han politiker. Så det ville være rart om han skulle gjemme seg bort pga. størrelsen nå.

Som foreningens leder skal han representere medlemmene, ikke legge ut om sine egne problemer. Men det stemmer som de andre skriver, at han nettopp har tatt privatfinansiert slankeoperasjon og vært åpen om det.

''Som foreningens leder skal han representere medlemmene, ikke legge ut om sine egne problemer.''

Nettopp!

Det er noe usedvanlig sært med i hvilken grad det nå er tabu å ikke mestre sitt vektproblem.

Er det noen som kan forklare meg denne (psykelige) besettelsen så mange folk har med andre folks vekt?

Det overgår jo den jevne talibaners besettelse med om naboens datter er jomfru, eller Carl I Hagens besettelse med om/hvor muslimer ber.

Jeg synes det er en interesse for andre menneskers private anliggende, som ikke hører hjemme noe sted.

Gjest mannen sin

En slankeoperasjon er ikke bare, bare det heller da. Du må gjøre en stor innsats selv her også.

Trodde det var noe alle visste

Jeg er er fullstendig klar over at man må gjøre en jobb for å få en slankeoperasjon. Men likevel så kan ikke dette sammenlignes med å slanke bort de +100kg som hadde krevd en hel annen innsats. Dette trodde jeg alle visste, for å svare slik du svarer.

Gjest men tok visst feil, dessverre

Jeg er er fullstendig klar over at man må gjøre en jobb for å få en slankeoperasjon. Men likevel så kan ikke dette sammenlignes med å slanke bort de +100kg som hadde krevd en hel annen innsats. Dette trodde jeg alle visste, for å svare slik du svarer.

Slankeoperasjon er gjerne noe man tyr til om man ikke klarer å gå ned i vekt på en annen måte. Vi kan ikke vite hva Jørgen Foss har prøvd på på egenhånd før han gikk til dette skrittet.

Er det noen som kan forklare meg denne (psykelige) besettelsen så mange folk har med andre folks vekt?

Det overgår jo den jevne talibaners besettelse med om naboens datter er jomfru, eller Carl I Hagens besettelse med om/hvor muslimer ber.

Jeg synes det er en interesse for andre menneskers private anliggende, som ikke hører hjemme noe sted.

''Er det noen som kan forklare meg denne (psykelige) besettelsen så mange folk har med andre folks vekt?''

Jeg tror det er fordi de har et problematisk forhold til egen vekt.

Annonse

''Er det noen som kan forklare meg denne (psykelige) besettelsen så mange folk har med andre folks vekt?''

Jeg er enig i hovedpoenget ditt, men mener at din bruk av "psyk" som nedsettende term er uttrykk for en like kjip tendens i vår kultur som den ekstreme opptattheten av fedme.

Jeg tror det er fordi de har et problematisk forhold til egen vekt.

''Jeg tror det er fordi de har et problematisk forhold til egen vekt.''

Det er neppe noen stor del av forklaringen.

Se f.eks. alle som liker de mest fordømmende kommentarene i denne nettdebatten http://www.dagbladet.no/2012/09/29/kultur/debatt/kronikk/fedme/helse/23638382/ (jeg mener kommentarene under kronikken).

Jeg er enig i hovedpoenget ditt, men mener at din bruk av "psyk" som nedsettende term er uttrykk for en like kjip tendens i vår kultur som den ekstreme opptattheten av fedme.

Jeg mener det faktisk ikke nedsettende, men at besettelsen ligner den som mennesker med noen psykiske diagnoser kan ha. Det virker å ligge langt utover "normalområdet" i intensitet.

Med vennlig hilsen

Det er definert som vår tids nye folkesykdom.

Sterk overvekt høyner faren for å utvikle diabetes, hjerteinfarkt, høyt blodtrykk mm.

Det har i enkelte fagmiljøer vært diskutert hva som er mest helsefarlig av røyking og overvekt.

I USA er dette med overvekt et stort problem.

Er det mindre "moralsk" å bli operert? Er det "juks"?

Jeg mener det faktisk ikke nedsettende, men at besettelsen ligner den som mennesker med noen psykiske diagnoser kan ha. Det virker å ligge langt utover "normalområdet" i intensitet.

Med vennlig hilsen

Du bruker det på en nedsettende måte. Uavhengig av hva din intensjon måtte være, så er dine tekstlige uttrykk egnet til å bli oppfattet på den måten.

Folk med psykiske lidelser er jevnt over ikke så fordømmende som det er vanlig å være i debattene om fedme. Fordømmelsen er et kulturelt godtatt fenomen og har ingenting med psykiske lidelser å gjøre.

Bruken din av termen "psyk" bidrar til nedsettende tenkning om psykiske lidelser.

Det er definert som vår tids nye folkesykdom.

Sterk overvekt høyner faren for å utvikle diabetes, hjerteinfarkt, høyt blodtrykk mm.

Det har i enkelte fagmiljøer vært diskutert hva som er mest helsefarlig av røyking og overvekt.

I USA er dette med overvekt et stort problem.

Hei,

Jeg er utmerket godt klar over de medisinske fakta rundt dette. Dette handler ikke om det.

Det handler om hvorfor folk er interessert i ANDRES vekt. At man er interessert i sin egen (for å unngå overvekt) er én ting; at man er så besatt av om XXX har slanket seg (på den godkjente måten) eller om vedkommende har "jukset" med en operasjon - ja, da er vi over på religion, etikk og moral.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...