Gå til innhold

Lurt av sigøynere

Anbefalte innlegg

Jeg orker ikke en gang lese linkene dine, for der er jeg mest opptatt av hvordan jeg selv opplever det. Det er det som betyr noe for meg og det er mye mer ubehagelig i sentrum nå enn jeg opplevde for 10 år siden.

''Jeg orker ikke en gang lese linkene dine, for der er jeg mest opptatt av hvordan jeg selv opplever det. Det er det som betyr noe for meg og det er mye mer ubehagelig i sentrum nå enn jeg opplevde for 10 år siden. – Nickløsheletida''

Da er det nok mest deg som har forandret deg. Kriminaliteten har vært relativt stabil (noe opp og ned for hver type, selvsagt) - innbrudd, for eksempel, er sterkt redusert:

http://www.osloby.no/nyheter/Boliginnbrudd-halvert-pa-to-ar-6681846.html

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

21

• Goliath

5

• slabbedask

5

• Bella Dotte

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nord og ned.

''Er det kriminelt å være høyreekstrem? – slabbedask''

Nei, hvor får du det fra. Derimot er det åpenbart veldig mange høyreekstreme som er kriminelle, og disse to nettverkene jobber ofte sammen.

''Derimot er det åpenbart veldig mange høyreekstreme som er kriminelle''

Kansje.Men uten tallmateriale blir det bare nok en verdiløs påstand blandt mange fra deg.

For sigøynere hat vi tall: Nesten ALLE er kriminelle.

Gjest Nickløsheletida

Du og jeg opplever forskjellig Sør. Kan det være fordi du er mann og jeg kvinne?

Og jeg kan jo føye til at gikk på Grønnland flere ganger i uka for 10 år siden. Det var mange utlendinger der da også. Jeg gikk ofte tidlig på morgene mens det fremdeles var mørkt ute, trillet barnevogn fordi jeg skulle levere til dagmamma som var muslim. Jeg var aldri redd det gangen. Ingen kom innpå meg , slik jeg i dag opplever med sigøyrnene. De kommer helt opp i ansiktet på folk og fjerner seg ikke.

Gjest Nickløsheletida

''Jeg orker ikke en gang lese linkene dine, for der er jeg mest opptatt av hvordan jeg selv opplever det. Det er det som betyr noe for meg og det er mye mer ubehagelig i sentrum nå enn jeg opplevde for 10 år siden. – Nickløsheletida''

Da er det nok mest deg som har forandret deg. Kriminaliteten har vært relativt stabil (noe opp og ned for hver type, selvsagt) - innbrudd, for eksempel, er sterkt redusert:

Med vennlig hilsen

Jeg er nok nøyaktig den samme som jeg alltid har vært :-)

Gjest Nord og ned.

Med vennlig hilsen

Igjen er du ute å tar nedgangen i kriminallitet blandt etniske nordmann til inntekt for den sterke økningen i kriimallitet blandt fremmedkulturelle, og de senere åra blandt tilreisende sigøynere.

Frekkheten din er ikke rent liten!

Du og jeg opplever forskjellig Sør. Kan det være fordi du er mann og jeg kvinne?

''Du og jeg opplever forskjellig Sør. Kan det være fordi du er mann og jeg kvinne? – Nickløsheletida''

Min samboer (som er 1,60 m høy) har heller ikke problemer...

Jeg sier ikke at problemer ikke eksisterer - for det gjør det i alle storbyer - men det er ikke noe vesentlig forskjellig nå enn for 10 år siden.

Jeg har ikke sjekket statistikken mellom kjønnene for Oslo, men før var det i hvert fall slik at de fleste som ble angrepet var unge menn, ikke kvinner.

Jeg vil påstå at du er tryggere enn du føler deg i Oslo. I grupper som jeg treffer (både jobb og organisasjonsarbeid) så treffes vi ofte rundt Grønland/sentrum, og ingen har noensinne sagt at de har hatt problemer av noe slag. (Og det er mange kvinner blant dem.)

Med vennlig hilsen

Annonse

Og jeg kan jo føye til at gikk på Grønnland flere ganger i uka for 10 år siden. Det var mange utlendinger der da også. Jeg gikk ofte tidlig på morgene mens det fremdeles var mørkt ute, trillet barnevogn fordi jeg skulle levere til dagmamma som var muslim. Jeg var aldri redd det gangen. Ingen kom innpå meg , slik jeg i dag opplever med sigøyrnene. De kommer helt opp i ansiktet på folk og fjerner seg ikke.

''Og jeg kan jo føye til at gikk på Grønnland flere ganger i uka for 10 år siden. Det var mange utlendinger der da også. Jeg gikk ofte tidlig på morgene mens det fremdeles var mørkt ute, trillet barnevogn fordi jeg skulle levere til dagmamma som var muslim. Jeg var aldri redd det gangen. Ingen kom innpå meg , slik jeg i dag opplever med sigøyrnene. De kommer helt opp i ansiktet på folk og fjerner seg ikke. – Nickløsheletida''

Det du beskriver der har aldri skjedd meg, og heller ikke samboeren min (som ofte går der).

Vanligvis så sitter de på fortauet og tigger. De sitter nede, og jeg ser ikke at de plager kvinner eller menn. Selvsagt er det sikkert noen som gjør det, men det kan ikke være mange.

Med vennlig hilsen

''Er det kriminelt å være høyreekstrem? – slabbedask''

Nei, hvor får du det fra. Derimot er det åpenbart veldig mange høyreekstreme som er kriminelle, og disse to nettverkene jobber ofte sammen.

''Derimot er det åpenbart veldig mange høyreekstreme som er kriminelle''

Er det det?

Gjest Nord og ned.

''Du og jeg opplever forskjellig Sør. Kan det være fordi du er mann og jeg kvinne? – Nickløsheletida''

Jeg sier ikke at problemer ikke eksisterer - for det gjør det i alle storbyer - men det er ikke noe vesentlig forskjellig nå enn for 10 år siden.

Jeg har ikke sjekket statistikken mellom kjønnene for Oslo, men før var det i hvert fall slik at de fleste som ble angrepet var unge menn, ikke kvinner.

Jeg vil påstå at du er tryggere enn du føler deg i Oslo. I grupper som jeg treffer (både jobb og organisasjonsarbeid) så treffes vi ofte rundt Grønland/sentrum, og ingen har noensinne sagt at de har hatt problemer av noe slag. (Og det er mange kvinner blant dem.)

Med vennlig hilsen

Den politisk/ideologisk baserte alternative virkeligheten din stemmer som vanlig ikke overens med hva folk flest erfarer.

Gjest Nickløsheletida

Med vennlig hilsen

Det du sier her er at det er hos meg problemet ligger når jeg opplever dette som ubehagelig. Det er jeg som bør forandre meg og ikke de som kommer opp i ansiktet på meg og nekter fjerne seg.

Gjest Nord og ned.

Det du sier her er at det er hos meg problemet ligger når jeg opplever dette som ubehagelig. Det er jeg som bør forandre meg og ikke de som kommer opp i ansiktet på meg og nekter fjerne seg.

Jepp, det er nøyaktig hva han skriver. Feilen er din, men mest sannsynlig så lyver du.

Gjest Nickløsheletida

''Og jeg kan jo føye til at gikk på Grønnland flere ganger i uka for 10 år siden. Det var mange utlendinger der da også. Jeg gikk ofte tidlig på morgene mens det fremdeles var mørkt ute, trillet barnevogn fordi jeg skulle levere til dagmamma som var muslim. Jeg var aldri redd det gangen. Ingen kom innpå meg , slik jeg i dag opplever med sigøyrnene. De kommer helt opp i ansiktet på folk og fjerner seg ikke. – Nickløsheletida''

Det du beskriver der har aldri skjedd meg, og heller ikke samboeren min (som ofte går der).

Vanligvis så sitter de på fortauet og tigger. De sitter nede, og jeg ser ikke at de plager kvinner eller menn. Selvsagt er det sikkert noen som gjør det, men det kan ikke være mange.

Med vennlig hilsen

''Det du beskriver der har aldri skjedd meg, og heller ikke samboeren min (som ofte går der)''

Kan det være at du og samboeren ikke står og venter på bussen?

Jeg går der ikke så mye som før, men jeg tok buss inntil for kort tid siden, men har valgt å slutte med det. Bussholdeplassen ble helt uuholdelig.

''Det du beskriver der har aldri skjedd meg, og heller ikke samboeren min (som ofte går der)''

Kan det være at du og samboeren ikke står og venter på bussen?

Jeg går der ikke så mye som før, men jeg tok buss inntil for kort tid siden, men har valgt å slutte med det. Bussholdeplassen ble helt uuholdelig.

Det er mulig at akkurat på bussholdeplassen på enden av Brugata er ille. Det er faktisk et sted jeg har sett at mange "undesirables" ;-) har samlet seg, dog har jeg ikke lagt merke til akkurat romfolk der.

Samtidig, for 10 år siden var det slik på Plata. Det har ikke blitt verre, men det flytter litt på seg.

Med vennlig hilsen

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Det er mulig at akkurat på bussholdeplassen på enden av Brugata er ille. Det er faktisk et sted jeg har sett at mange "undesirables" ;-) har samlet seg, dog har jeg ikke lagt merke til akkurat romfolk der.

Samtidig, for 10 år siden var det slik på Plata. Det har ikke blitt verre, men det flytter litt på seg.

Med vennlig hilsen

''har samlet seg, dog har jeg ikke lagt merke til akkurat romfolk der''

Vi snakker nok ikke som samme bussholdeplass da nei.

Åpenbart bør de som gjør slikt ikke gjøre det. Det går under "aggressiv tigging" og er kriminelt.

Derimot mener jeg at kriminaliteten er mer eller mindre lik som for 10 år siden, og det er der jeg mener at det du skriver ikke samsvarer med virkeligheten i Oslo - med mindre du er meget uheldig (f. eks. bruker Brugata stoppested, osv)

Med vennlig hilsen

Gjest Nickløsheletida

Foran Gunerius?

Mulig det avhenger av tidspunkt, også.

Med vennlig hilsen

Ja, der ja. Hvis du har stått der og ventet på bussen og ikke blitt plaget av Sigøynere er det klart at du opplever dette på en helt annen måte enn meg.

Jeg sto der hver eneste dag (aldri nå lenger) og jeg opplevde det jeg opplevde HVER ENESTE DAG og det kan du ikke benekte.

Åpenbart bør de som gjør slikt ikke gjøre det. Det går under "aggressiv tigging" og er kriminelt.

Derimot mener jeg at kriminaliteten er mer eller mindre lik som for 10 år siden, og det er der jeg mener at det du skriver ikke samsvarer med virkeligheten i Oslo - med mindre du er meget uheldig (f. eks. bruker Brugata stoppested, osv)

Med vennlig hilsen

''ikke samsvarer med virkeligheten i Oslo - med mindre du er meget uheldig (f. eks. bruker Brugata stoppested, osv)''

Men vi er mange som går av og på på Brugata rett som det er. Teller ikke vår erfaring som en reell virkelighetsoppfatning?

Nuvel, det avhenger jo av hva man mener med "kriminelle":

''Hovedtyngden av de 68 som hadde begått kriminelle handlinger, dreide seg om brudd på straffelovens paragraf 350 ordensforstyrrelse. Her ved såkalt «aggressiv tigging». I tillegg var det urinering på offentlig sted, ansamlinger, nasking og i tillegg noen grove tyverier. Sistnevnte, naturlig nok, i langt mindre utbredelse

Ledelsen i Oslo driver en besynderlig praksis overfor romfolk: Politikerne får politiet til å stresse og plage romfolk ytterligere. Hvilket medfører at desperasjonen blir enda mer betydelig. Selvsagt. Terskelen for å stjele blir lavere når desperasjonen øker. Samtidig sikrer Oslos byråd at romfolk ikke har toaletter å gå til. Deretter brukes det mot dem at mange av dem gjør fra seg i fellesområder og de blir således «kriminelle».''

Kilde: http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/alle_meninger/cat1003/subcat1016/thread249753/#post_249753

Det er veldig lett å få folk til å være kriminelle hvis man fjerner toalettene, og forbyr urinering.

Med vennlig hilsen

Nå ble vel de toalettene som ble satt opp fullstendig nedgriset og ødelagt av de som de var satt opp for, så det er heller nok et godt eksempel på at det IKKE lønner seg å hjelpe dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...