Gå til innhold

Lurt av sigøynere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke "store problemer" i Oslo sentrum er det du snakker om?

Jeg gikk rundt på Grønland for noen timer siden. Traff diverse romfolk - ingen av dem plagsomme. Noen lette etter flasker, og et par satt (stille og rolig) og tigget penger. En annen hadde sovnet i solen.

Man ser det man ønsker å se Sør - og med de "filtre" man velger å ha foran øynene.....

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

21

• Goliath

5

• slabbedask

5

• Bella Dotte

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Er det kriminelt å være høyreekstrem? – slabbedask''

Nei, hvor får du det fra. Derimot er det åpenbart veldig mange høyreekstreme som er kriminelle, og disse to nettverkene jobber ofte sammen.

Det er heller ikke kriminelt å være en av romfolket, men det er åpenbart at svært mange av romfolket er kriminelle - og disse to nettverkene jobber ofte sammen.

Eller hva Sør... .-)

Skrevet

''ikke samsvarer med virkeligheten i Oslo - med mindre du er meget uheldig (f. eks. bruker Brugata stoppested, osv)''

Men vi er mange som går av og på på Brugata rett som det er. Teller ikke vår erfaring som en reell virkelighetsoppfatning?

''Teller ikke vår erfaring som en reell virkelighetsoppfatning?''

Nei, ikke når denne virkelighetsoppfatningen ikke stemmer med sørs virkelighetsoppfatning.

Skrevet

Her er det ikke snakk om ETT eksempel Sør.

Når det gjelder romfolket så er det regelen og ikke unntaket.

Fremdeles andre individer.

Skrevet

''ikke samsvarer med virkeligheten i Oslo - med mindre du er meget uheldig (f. eks. bruker Brugata stoppested, osv)''

Men vi er mange som går av og på på Brugata rett som det er. Teller ikke vår erfaring som en reell virkelighetsoppfatning?

Jo, selvsagt, og det er jo også derfor jeg sier at dette flytter seg rundt i Oslo. For 10 år siden var det stoppestedet ved Plata som var farlig.

Med vennlig hilsen

Skrevet

''Det vet jeg ikke, men jeg tror de har vett til ikke å gjøre det midt i Oslo sentrum. – Nickløsheletida''

Jeg vil tippe at antall motorsyklister som har brutt loven ved å kjøre for raskt er flere enn 68 ut av 69.

Uansett, en annen sak er jo hvordan de høyreekstreme er meget overrepresentert blant ALVORLIG kriminalitet - og da mener jeg alvoligere enn å urinere på offentlig sted:

''Forbindelser mellom høyreekstreme og kriminelle med tilgang til våpen, er utviklingstrekk i det nye høyreekstreme Norge som bekymrer politiet.

Koblingene mellom høyreekstreme og kriminelle miljøer, har fått alarmen til å gå i politiet landet rundt og hos Politiets sikkerhetstjeneste (PST): «Det er indikasjoner på kontakt mellom norske høyreekstremister og organiserte kriminelle miljøer. Dette kan gi det høyreekstreme miljøet lettere tilgang på våpen og dermed øke voldspotensialet», heter de i PSTs årlige risikovurdering.''

Kilde: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10099306

Det er alltid like "morsomt" hver gang høyreekstremister klager over at ANDRE er kriminelle! ;)

Med vennlig hilsen

''SØR: Jeg vil tippe at antall motorsyklister som har brutt loven ved å kjøre for raskt er flere enn 68 ut av 69. Uansett, en annen sak er jo hvordan de høyreekstreme er meget overrepresentert blant ALVORLIG kriminalitet - og da mener jeg alvoligere enn å urinere på offentlig sted (...) Det er alltid like "morsomt" hver gang høyreekstremister klager over at ANDRE er kriminelle! ;)'' ''SØRs KILDE: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10099306 Forbindelser mellom høyreekstreme og kriminelle med tilgang til våpen, er utviklingstrekk i det nye høyreekstreme Norge som bekymrer politiet. Koblingene mellom høyreekstreme og kriminelle miljøer, har fått alarmen til å gå i politiet landet rundt og hos Politiets sikkerhetstjeneste (PST): «Det er indikasjoner på kontakt mellom norske høyreekstremister og organiserte kriminelle miljøer. Dette kan gi det høyreekstreme miljøet lettere tilgang på våpen og dermed øke voldspotensialet», heter de i PSTs årlige risikovurdering'' Kan du begrunne hvorfor du kan omtale individer på gruppenivå og samtidig kritisere andre for å gjøre det samme? NB. Jeg er ikke ut etter flere argumenter, kun en begrunnelse for å kunne utøve denne ulike praksisen.

Minner om at sitatet fra PST ikke sier at "alle høyreekstreme er kriminelle", men at det er "forbindelser (kan mao i prinippet være én person) mellom det høyreekstreme miljøet og kriminelle.

Skrevet

''SØR: Jeg vil tippe at antall motorsyklister som har brutt loven ved å kjøre for raskt er flere enn 68 ut av 69. Uansett, en annen sak er jo hvordan de høyreekstreme er meget overrepresentert blant ALVORLIG kriminalitet - og da mener jeg alvoligere enn å urinere på offentlig sted (...) Det er alltid like "morsomt" hver gang høyreekstremister klager over at ANDRE er kriminelle! ;)'' ''SØRs KILDE: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10099306 Forbindelser mellom høyreekstreme og kriminelle med tilgang til våpen, er utviklingstrekk i det nye høyreekstreme Norge som bekymrer politiet. Koblingene mellom høyreekstreme og kriminelle miljøer, har fått alarmen til å gå i politiet landet rundt og hos Politiets sikkerhetstjeneste (PST): «Det er indikasjoner på kontakt mellom norske høyreekstremister og organiserte kriminelle miljøer. Dette kan gi det høyreekstreme miljøet lettere tilgang på våpen og dermed øke voldspotensialet», heter de i PSTs årlige risikovurdering'' Kan du begrunne hvorfor du kan omtale individer på gruppenivå og samtidig kritisere andre for å gjøre det samme? NB. Jeg er ikke ut etter flere argumenter, kun en begrunnelse for å kunne utøve denne ulike praksisen.

Minner om at sitatet fra PST ikke sier at "alle høyreekstreme er kriminelle", men at det er "forbindelser (kan mao i prinippet være én person) mellom det høyreekstreme miljøet og kriminelle.

Poenget her er jo nettopp at man ikke fengsler/straffer alle høyreekstreme bare en del av dem har forbindelser med kriminelle, og at man derfor også bør behandle romfolk som individer.

I tillegg er det en annen forskjell - å være medlem av et politisk parti (Ap, V, SV, Frp) eller høyre/venstre-ekstrem er en frivillig handling. Det er noe man velger.

Å være født romfolk, svart, hvit, kvinne, mann, osv er ikke noe man velger.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Poenget her er jo nettopp at man ikke fengsler/straffer alle høyreekstreme bare en del av dem har forbindelser med kriminelle, og at man derfor også bør behandle romfolk som individer.

I tillegg er det en annen forskjell - å være medlem av et politisk parti (Ap, V, SV, Frp) eller høyre/venstre-ekstrem er en frivillig handling. Det er noe man velger.

Å være født romfolk, svart, hvit, kvinne, mann, osv er ikke noe man velger.

Med vennlig hilsen

Så dersom en Ap'er røyker hasj på stortinget så kan det omtales som et problem i Ap?

Skrevet

Så dersom en Ap'er røyker hasj på stortinget så kan det omtales som et problem i Ap?

''Så dersom en Ap'er røyker hasj på stortinget så kan det omtales som et problem i Ap? – Kayia''

Hvis én enkelt gjør det - uansett parti - så er det rimelig irrelevant for partiet, med mindre det er et parti som markedsfører seg med at de er mot narkotika/kriminalitet.

Poenget her er dog at for høyreekstreme å kritisere romfolk for å være kriminelle er hykleri og dobbelmoral. Og hvis de mener at romfolk bør nektes adgang/straffes, osv. på generell basis, så bør de også selv behandles på samme måte.

Og for ordens skyld: jeg mener folk skal behandles som individer (også høyreekstreme, selvsagt), og de er uskyldige inntil det motsatte er bevist.

Med vennlig hilsen

Skrevet

''Så dersom en Ap'er røyker hasj på stortinget så kan det omtales som et problem i Ap? – Kayia''

Hvis én enkelt gjør det - uansett parti - så er det rimelig irrelevant for partiet, med mindre det er et parti som markedsfører seg med at de er mot narkotika/kriminalitet.

Poenget her er dog at for høyreekstreme å kritisere romfolk for å være kriminelle er hykleri og dobbelmoral. Og hvis de mener at romfolk bør nektes adgang/straffes, osv. på generell basis, så bør de også selv behandles på samme måte.

Og for ordens skyld: jeg mener folk skal behandles som individer (også høyreekstreme, selvsagt), og de er uskyldige inntil det motsatte er bevist.

Med vennlig hilsen

Å ja. Så dersom noen gjør noe galt så kan andre også gjøre det, rett og slett fordi de andre gjør det?

Skrevet

Å ja. Så dersom noen gjør noe galt så kan andre også gjøre det, rett og slett fordi de andre gjør det?

''Å ja. Så dersom noen gjør noe galt så kan andre også gjøre det, rett og slett fordi de andre gjør det? – Kayia''

Nei, at dersom man først skal kritisere grupper (kollektivt) så bør man forsikre seg om at egen gruppe ikke er minst like ille.

Skrevet

''Å ja. Så dersom noen gjør noe galt så kan andre også gjøre det, rett og slett fordi de andre gjør det? – Kayia''

Nei, at dersom man først skal kritisere grupper (kollektivt) så bør man forsikre seg om at egen gruppe ikke er minst like ille.

Er det noen her inne som har proklamert seg som høyreekstremist?

Skrevet

Fremdeles andre individer.

Det gjelder det store flertallet av individene - hvilket det ikke gjør i ditt håpløse eksempel over.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...