Gå til innhold

Forværring av forkjølelse?

Anbefalte innlegg

Gjest uten nick i dag hilsen meg

Ble forkjøla for over 2 uker siden.. Var veldig tett ganske lenge.. De siste dagene har jeg ikke vært tett, men nå har jeg blitt mer tett og snørrete (unnskyld hvis det høres ekkelt ut..)

Har endel hoste også.. Er det noen med erfaring at forkjølelsen forværrer seg og er det noe jeg bør/ikke bør gjøre?

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/384266-forv%C3%A6rring-av-forkj%C3%B8lelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Unngå nesespray i mer enn ti dager sammenhengende iallefall... Bruker man den mer enn det, har man en lei tendens til å bli avhengig og nesen forblir tett...

Sov i ullsokker og ulltrøye, evt ull rundt halsen - og sørge for å ikke fryse på dagtid også. Drikke varm melk med honning og slappe godt av hjemme. Da vil det som regel gå seg til fortere :)

Høres ut omtrent som meg. Jeg hadde vært forkjølet i to uker, og de siste ca ti dagene med tett slim og tungpusten, da jeg var hos legen på onsdag (var der pga noe annet). Jeg nevnte tettheten og slimet, og hun lyttet på meg, og mente at jeg burde ha pennicillin, siden det satt så kraftig i bronkiene.

Så nå går jeg på kur, og det letnet etter et par tre dager med pennicillin, men jeg er ikke helt frisk ennå. Men deilig å kjenne at det ikke presser alle steder (nese, hode, bronkier).

Så jeg hadde først ei lita uke med kraftig vanlig forkjølelse, før det forverret seg ned i bronkiene.

Unngå nesespray i mer enn ti dager sammenhengende iallefall... Bruker man den mer enn det, har man en lei tendens til å bli avhengig og nesen forblir tett...

Sov i ullsokker og ulltrøye, evt ull rundt halsen - og sørge for å ikke fryse på dagtid også. Drikke varm melk med honning og slappe godt av hjemme. Da vil det som regel gå seg til fortere :)

Ja, lurt det å sove i ull. Det gjør jeg, men likevel er forkjølelsen min seiglivet....

Annonse

Ja, lurt det å sove i ull. Det gjør jeg, men likevel er forkjølelsen min seiglivet....

Jeg er så og si aldri forkjøla lenger - etter at jeg begynte å ha liggende Green Propolis liggende i nattbordskuffen. Med det samme jeg kjenner antydning til kløe i halsen, så tar jeg et par tabletter i munnen før jeg sovner. Neste morgen er halsen like fin igjen:)

Har vel vært ganske forkjøla to ganger de siste fire årene (før minst to ganger i året) - og begge gangene ble jeg det i forbindelse med reiser, og der jeg hadde glemt å ta med tablettene ;)

Tett i nesen kan jeg iblant bli fortsatt, men halsen holder seg bra :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...