Gå til innhold

salt i oppvaskemaskin???

Anbefalte innlegg

Salt/ikke salt har ingenting med det problemet du her har å gjøre. Jeg vil tippe at maskinen ikke tar inn vann? Du bør finne ut hvor du har stoppekrana i leiligheten din.

Man behøver ikke ha salt i oppvaskmaskinen i Norge i det hele tatt tror jeg, men du kan evt. kontakte ditt lokale vannverk og høre om det er anbefalt i det området du bor i.

Glansemiddel ville jeg ha brukt, men det har heller ingenting med at maskinen din piper å gjøre.

Tenkte meg det, den skal jo ikke stå å pipe uansett...

Får se etter stopp kranen da. Hm.

Fortsetter under...

• Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

31

• PieLill

24

• Mandolaika

7

• Mrs D

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Tenkte meg det, den skal jo ikke stå å pipe uansett...

Får se etter stopp kranen da. Hm.

Ja, det er litt viktig at den får vann hvis den skal vaske. :-)

Jeg må f.eks. skru opp en kran på badet hver gang jeg skal kjøre vaskemaskina mi.

Dere må lese bruksanvisningen. :-)

Stoppekranen er i nærheten av kjøkkenvasken. Vår stoppekran er nederst på armaturet til vasken. Noen ganger er den under vasken.

En 'primitiv' type kran man vrir på eller av. Sitter den under vasken er den på et eller annet vannrør/slange. Ikke utenkelig at oppvaskmaskinen hyler etter vann.

Trenger den salt og/eller skyllemiddel, bør du fylle på dette. Da får du bedre vaskeresultat.

mvh

Den er eletrisk og er innkapslet sier samboeren, får ringe i morgen å høre hva dette er. Brukt nok energi på det nå. *sint*

Jeg må f.eks. skru opp en kran på badet hver gang jeg skal kjøre vaskemaskina mi.

Har lest og lest vi, dette ligger for høyt :-/

Men gir opp, er bare mektig irritert.

Gjest Hulderen

Starter den og høres ut som den begynner, men så begynner den å pipe. Veldig irriterendes, den skal vel ikke pipe?

Jeg hadde lignende problemer med min oppvaskmaskin. Da viste det seg at noen gjester hadde skrudd igjen stoppkranen.

Det kostet meg utgifter til rørlegger, for jeg gjettet jo ikke at det var problemet siden jeg ikke hadde hatt det før.

Gjest Hulderen

Det står neppe i bruksanvisningen hvor stoppekrana er, det varierer fra kjøkken til kjøkken.

Annonse

Jeg hadde lignende problemer med min oppvaskmaskin. Da viste det seg at noen gjester hadde skrudd igjen stoppkranen.

Det kostet meg utgifter til rørlegger, for jeg gjettet jo ikke at det var problemet siden jeg ikke hadde hatt det før.

Rørlegger har jo vært her og ordnet, må være en idiotisk rørlegger hvis ikke han har gjort det klart.

Det står neppe i bruksanvisningen hvor stoppekrana er, det varierer fra kjøkken til kjøkken.

''Det står neppe i bruksanvisningen hvor stoppekrana er, det varierer fra kjøkken til kjøkken.''

Åjassåsierdudetja. :D

Vet det da, men tenkte mer på feilsøking rundt den pipinga, hvis den kom av noe annet. :)

Rørlegger har jo vært her og ordnet, må være en idiotisk rørlegger hvis ikke han har gjort det klart.

''Rørlegger har jo vært her og ordnet, må være en idiotisk rørlegger hvis ikke han har gjort det klart.''

De kobler til osv., men akkurat det med å skru opp vannet, må man nok ordne med selv.

Har du lett etter en sort bryter/hendel enten ved kjøkkenkranen eller under vasken der kaldtvannet kommer inn? Finner du en sånn, så vri på den.

Den er bare til det vanlige vannet, den er svart. Det andre er eletrisk og innkapslet. Veldig avansert.

Annonse

Jeg gjetter på at det er har skjedd det samme som hos meg - han som innstallerte maskina satte på en ekstra lekkasje-sikring (ser ut som en slags pakning) mellom vannledningen fra maskina og der den kobles til kranen. Problemet var at min maskin allerede hadde lekkasjesikring inni seg og disse to funket ikke sammen, da slo den ene seg inn og maskina startet ikke. Jeg ble rimelig irritert da oppvaskmaskin-fyren kom og tittet på den og selvfølgelig hadde vært borti problemet ørten ganger tidligere og det tok ham 2 min å fikse det. Det kostet meg en del lapper.

Jeg gjetter på at det er har skjedd det samme som hos meg - han som innstallerte maskina satte på en ekstra lekkasje-sikring (ser ut som en slags pakning) mellom vannledningen fra maskina og der den kobles til kranen. Problemet var at min maskin allerede hadde lekkasjesikring inni seg og disse to funket ikke sammen, da slo den ene seg inn og maskina startet ikke. Jeg ble rimelig irritert da oppvaskmaskin-fyren kom og tittet på den og selvfølgelig hadde vært borti problemet ørten ganger tidligere og det tok ham 2 min å fikse det. Det kostet meg en del lapper.

Uff, ja blir vel flere lapper her og :-(

Da må han komme å gjøre det for den er innkapslet. Får ringe dem i morgen, blir jo sliten av mindre.

Stoppekran skal ikke være innkapslet, men lett tilgjengelig. Poenget er at man enkelt skal kunne stenge av vannet.

Stoppekranen har ingen ting med selve vaskemaskinen å gjøre, bare vanntilførselen til maskinen. Tilførselsledningen til maskinen har en klumpete sak på seg som er en del av akvastoppen, maskinens lekasjevern.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...