Gå til innhold

salt i oppvaskemaskin???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

31

• PieLill

24

• Mandolaika

7

• Mrs D

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

''Rørlegger har jo vært her og ordnet, må være en idiotisk rørlegger hvis ikke han har gjort det klart.''

De kobler til osv., men akkurat det med å skru opp vannet, må man nok ordne med selv.

''De kobler til osv., men akkurat det med å skru opp vannet, må man nok ordne med selv.''

Rørleggeren burde absolutt sjekket at det funket før h*n gikk. Og vise kunden hvor en evt. stoppekran til oppvaskmaskinuttaket er.

mvh

''De kobler til osv., men akkurat det med å skru opp vannet, må man nok ordne med selv.''

Rørleggeren burde absolutt sjekket at det funket før h*n gikk. Og vise kunden hvor en evt. stoppekran til oppvaskmaskinuttaket er.

mvh

''Rørleggeren burde absolutt sjekket at det funket før h*n gikk. Og vise kunden hvor en evt. stoppekran til oppvaskmaskinuttaket er.''

Finnes det kvinner som er rørlegger? Det har jeg aldri opplevd.

mvh

''Rørleggeren burde absolutt sjekket at det funket før h*n gikk. Og vise kunden hvor en evt. stoppekran til oppvaskmaskinuttaket er.''

Enig.

Salt/ikke salt har ingenting med det problemet du her har å gjøre. Jeg vil tippe at maskinen ikke tar inn vann? Du bør finne ut hvor du har stoppekrana i leiligheten din.

Man behøver ikke ha salt i oppvaskmaskinen i Norge i det hele tatt tror jeg, men du kan evt. kontakte ditt lokale vannverk og høre om det er anbefalt i det området du bor i.

Glansemiddel ville jeg ha brukt, men det har heller ingenting med at maskinen din piper å gjøre.

Det er nok ikke hovedstoppekranen som er problemet. Da ville hele leiligheten vært uten vann.

Et eller annet sted omkring kjøkkenvasken, finnes ganske sikkert en stoppekran som kun går til uttaket for oppvaskmaskinen. Mange ganger er det en liten spak nederst på armaturet til kjøkkenvasken.

mvh

Annonse

Den er bare til det vanlige vannet, den er svart. Det andre er eletrisk og innkapslet. Veldig avansert.

Den inkapslede avanserte er aquastoppen som sitter i slangen til maskinen.

Men det finnes sannsynligvis en annen lettbetjent kran på kaldtvannsrøret som går til den avanserte slangen aquastoppen sitter på. Det er stoppekranen til oppvaskmaskinen.

Som sagt kan det også være en liten spak på armaturet til kjøkkenvasken.

Vri på alt som kan vris uten å bruke stump vold.

mvh

Finnes det kvinner som er rørlegger? Det har jeg aldri opplevd.

Ja, det finnes kvinner som er rørleggere. Men ikke si det til noen! Det er en hemmelighet.

mvh

Det er eletrisk styring.

Dårlig rørleggerarbeid om h*n ikke har montert stoppekran til uttaket til oppvaskmaskinen. Det er standard nå.

Gå fra den elektroniske dingsen og mot vannrørene. Se om det ikke er en eller annen mekanisk kran/vrigreie et eller annet sted.

mvh

Dårlig rørleggerarbeid om h*n ikke har montert stoppekran til uttaket til oppvaskmaskinen. Det er standard nå.

Gå fra den elektroniske dingsen og mot vannrørene. Se om det ikke er en eller annen mekanisk kran/vrigreie et eller annet sted.

mvh

''Dårlig rørleggerarbeid om h*n ikke har montert stoppekran til uttaket til oppvaskmaskinen. Det er standard nå."

På min maskin sitter det en egen lekkasjesikring i maskina og en ekstra sånn skaper bare trøbbel. Kostet meg en del hundringser i unødvendig reparatørtilkalling.

''Dårlig rørleggerarbeid om h*n ikke har montert stoppekran til uttaket til oppvaskmaskinen. Det er standard nå."

På min maskin sitter det en egen lekkasjesikring i maskina og en ekstra sånn skaper bare trøbbel. Kostet meg en del hundringser i unødvendig reparatørtilkalling.

Har man egen stoppekran til oppvaskmaskinen, er det mye lettere å skifte oppvaskmaskin.

Man har dessuten mulighet til å stenge vannet helt av om man reiser bort lenge. Akkurat som på vaskemaskinen.

mvh

Stoppekran skal ikke være innkapslet, men lett tilgjengelig. Poenget er at man enkelt skal kunne stenge av vannet.

Stoppekranen har ingen ting med selve vaskemaskinen å gjøre, bare vanntilførselen til maskinen. Tilførselsledningen til maskinen har en klumpete sak på seg som er en del av akvastoppen, maskinens lekasjevern.

mvh

Da må de ha gjort noe feil.

Annonse

Den inkapslede avanserte er aquastoppen som sitter i slangen til maskinen.

Men det finnes sannsynligvis en annen lettbetjent kran på kaldtvannsrøret som går til den avanserte slangen aquastoppen sitter på. Det er stoppekranen til oppvaskmaskinen.

Som sagt kan det også være en liten spak på armaturet til kjøkkenvasken.

Vri på alt som kan vris uten å bruke stump vold.

mvh

Takk, men jeg forstår ikke dette.

mvh

Er ikke det...

mvh

Uff, tror vi fikk det til nå, du hadde rett...det var en vri greie. Det var en krane på springen som kunne vris på, herremin for et styr. Nå går den uten piping.

Har man egen stoppekran til oppvaskmaskinen, er det mye lettere å skifte oppvaskmaskin.

Man har dessuten mulighet til å stenge vannet helt av om man reiser bort lenge. Akkurat som på vaskemaskinen.

mvh

''Har man egen stoppekran til oppvaskmaskinen, er det mye lettere å skifte oppvaskmaskin.''

Nå snakker vi om to forskjellige ting tydeligvis, antagelig misforsto jeg deg i forrige innlegg. :o) Stoppekranen sitter jo på vannrøret, lekkasjesikrinmgen sitter etter stoppekranen, men før oppvaskmaskina - og skaper altså trøbbel dersom maskina er utstyret med en egen lekkasjesikring. Noe mange nye maskiner er.

''Har man egen stoppekran til oppvaskmaskinen, er det mye lettere å skifte oppvaskmaskin.''

Nå snakker vi om to forskjellige ting tydeligvis, antagelig misforsto jeg deg i forrige innlegg. :o) Stoppekranen sitter jo på vannrøret, lekkasjesikrinmgen sitter etter stoppekranen, men før oppvaskmaskina - og skaper altså trøbbel dersom maskina er utstyret med en egen lekkasjesikring. Noe mange nye maskiner er.

Ja, da snakket vi om to ulike ting.

Trodde ikke man fikk oppvaskmaskiner uten aquastopp. Jeg ville uansett ikke kjøpt det. Viste ikke man kunne få tilsvarende påmontert på rørene.

mvh

Ja, da snakket vi om to ulike ting.

Trodde ikke man fikk oppvaskmaskiner uten aquastopp. Jeg ville uansett ikke kjøpt det. Viste ikke man kunne få tilsvarende påmontert på rørene.

mvh

''Trodde ikke man fikk oppvaskmaskiner uten aquastopp. Jeg ville uansett ikke kjøpt det. Viste ikke man kunne få tilsvarende påmontert på rørene.''

En dust av en rørlegger insisterte på å montere en lekkasjesikring på røret hos meg da han skiftet ut rørene under vasken + vasken. Han burde jo vite at det med all sannsynlighet var en i maskina allerede. Kostet meg noen lapper det gitt. Vurderte en stund å sende regningen til den andre rørleggeren, men det ble ikke til at jeg gjorde det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...